Primary Advertiser

התוכנית שתעזור לילדים שלכם לפרוץ את כל הגבולות

בשיתוף מרכז מדעני העתיד

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 13:23

החיים ב-2022 מזמנים לילדים שלנו די הרבה אתגרים, אבל גם לא מעט הזדמנויות שפעם היו בגדר חלום בלבד. הכירו את התוכניות הייחודיות שיאפשרו לילדים שלכם לכוון הכי גבוה שאפשר

אנשים נוטים להניח שהנערים והנערות של ימנו מתעניינים רק בטיקטוק ובעצמם, אבל היכרות עמוקה יותר עם עולמם של מתבגרים מראה שהם - אפילו יותר מהדור שקדם להם - עסוקים מאוד בעתיד שלהם, ורבים מהם עובדים במרץ כבר עכשיו לקראת השגת היעדים החשובים להם. למרבה המזל, יש היום תוכניות וקבוצות שמאפשרות להם לכוון הכי גבוה שהם רוצים.

מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס בשיתוף משרד החינוך, האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, מציעים תוכניות ייחודיות עבור בני נוער מחוננים ומצטיינים שמעוניינים להשתלב בעולם האקדמיה והמחקר כבר בזמן הלימודים בתיכון. התוכניות, שההרשמה אליהן בעיצומה ותסתיים ב- 15/1/23, כוללות לימודים אקדמיים במדעים (אודיסיאה), מחקר בתחומים מדעיים (אלפא) וגם תוכנית למחקר בתחומים הומניסטיים (אידיאה) - כך שהן מתאימות לבני נוער רבים, עם תחומי עניין מגוונים.

ההרשמה לתכניות אלפא, אודיסיאה ואידיאה בעיצומה ותסתיים ב- 15/1/23.

מדעני העתיד. יח"צ,
מדעני העתיד/יח"צ

כל התוכניות מתקיימות בקמפוסים בכל רחבי הארץ: אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית בירושלים, הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון, מכון ויצמן למדע, אוניברסיטת אריאל, אוניברסיטת בר אילן והמכללה האקדמית תל-חי - כך שהן זמינות לבני נוער מכל מקום בארץ.

תלמידות בתכנית אודיסאה של מרכז מדעני העתיד. מרכז מדעני העתיד,
"אם אתה מתאים לתכנית - תימצא הדרך לאפשר לך ללמוד בה". תלמידות בתכנית אודיסיאה/מרכז מדעני העתיד

"התוכניות אלפא, אודיסיאה ואידאה גם מייצרות קשר מאוד חשוב של התלמידים עם האקדמיה בגיל יחסית צעיר, וגם מדובר בתוכניות ארציות, ולכן לא משנה איפה אתה גר, תימצא הדרך - אם אתה מתאים לתוכנית - לאפשר לך ללמוד בה, אם זה במימון מלא של המשרד והקרן ואם זה במימון חלקי. פה החשיבות הגדולה", הסביר מנחם נדלר, מנהל האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך.

המטרה: לקדם דור של חוקרים שייקחו חלק בפריצות הדרך הגדולות הבאות

"מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס הוקם במטרה להשקיע משאבים רבים מאוד בטיפוח ובקידום תלמידים ותלמידות מחוננים ומצטיינים", הסביר אלי פריד, מנכ"ל המרכז, "החזון שלנו הוא לתרום ולקדם דור של מדענים, חוקרים, אנשי תעשיה וחברה שישפיעו וייקחו חלק בפריצות הדרך הגדולות בישראל ובעולם במאה ה-21".

פריד הוסיף כי מרכז מדעני העתיד מפעיל מספר תוכניות בחטיבות ביניים ובתיכונים, כולן למחוננים ומצטיינים, כאשר כל תכנית נותנת מענה שונה לפי הנושאים שמעניינים את התלמידים השונים. "התוכניות שונות, הכלים ודרכי ההוראה שונים, אבל בכל תכנית המטרות שלנו זהות. יש יותר מדרך אחת להגיע ולהגשים את החזון הזה, וכל תכנית עושה את זה בדרך קצת אחרת".

תלמידים בתכנית אודיסאה של מרכז מדעני העתיד. מרכז מדעני העתיד,
אלפי תלמידים נרשמים כל שנה. תלמידי אודיסיאה במעבדת מחקר/מרכז מדעני העתיד

תהליך הקבלה לתוכניות הללו ארוך ויסודי מאוד. "יש ביקוש מאוד גבוה לתוכניות, אלפי תלמידים נרשמים מדי שנה ותהליך המיון מאוד קפדני - גם כי זה המדד שלנו לקדם את התלמידים, וגם כי בסוף זה לא מספיק לרצות להתקבל, התוכניות מאוד תובעניות ודורשות מאמץ גדול, התמדה, ורצון ללמוד", הסביר פריד, "זה לא מתאים לכולם, אבל למי שזה מתאים - זה משנה חיים".

"תהליך המיון הוא מורכב, וזה לא מתאים לכל אחד", הדגיש גם נדלר, "אנחנו מחפשים לתוכניות האלה את התלמידים שמתאימים מבחינה קוגניטיבית, וגם מבחינת יכולות התנהגותיות וחברתיות, כושר התמדה, יכולת לעשות גם וגם - כי זה בנוסף ללימודים בבית הספר ולא במקומם - אבל בסופו של דבר מי שנכנס לתוכניות זוכה למעטפת רחבה - לימודית, חברתית ורגשית - שמלווה אותו גם אחר כך".

ממשיכים ללוות את המשתתפים גם הרבה אחרי שהתוכנית נגמרת

אף שהתוכניות אודיסיאה, אלפא ואידיאה עוסקות בלימוד ובהעשרת הידע, הן נותנות לבני הנוער המשתתפים בהן הרבה יותר. "אנחנו לא רק מתעסקים רק בלימודים", הסביר פריד, "לימודים זה חשוב מאוד, אבל בנוסף לזה יש המון דגש על הצד הרגשי, על הטיפול במיומנויות 'הרכות' ברמה האישית והבינאישית, זה מאוד חזק בתוכניות, וגם הצד החברתי מאוד משמעותי. שמים לא פחות דגש על הגיבוש בין התלמידים, על הקשר בניהם".

תלמידות בתכנית המצטיינים של מרכז מדעני העתיד. מרכז מדעני העתיד,
"שמים לא פחות דגש על הקשר בין התלמידים" תלמידות בתכנית אלפא/מרכז מדעני העתיד

הקשר הזה חשוב לא רק לצורך ההתמודדות וההכלה של הלימודים המאתגרים, אלא גם להמשך העתיד האקדמי של המשתתפים. "אנחנו מנסים לבנות קבוצה שתהפוך בהמשך לחוד החנית. וזה קורה לא רק בתוכניות, אלא גם אחרי. אנחנו ממשיכים לקדם את הבוגרים גם אחרי באמצעות 'רשת אסכולה' הרשת הזו מקדמת את הבוגרים לקראת ואחרי השירות הצבאי, בלימודים באקדמיה ובהתפתחות המקצועית. זו רשת מקצועית חברתית - יש הרבה קשר עם התעשייה, מפגישים אותם עם אנשים מובילים באקדמיה, בהייטק ובמגזר הציבורי, רואים את השטח, נותנים מלגות למי שצריך, ויש גם המון פעילות חברתית", הסביר פריד, והוסיף כי "הגדולים שלנו היום הם בני 26, וכל שנה מצטרפים 400-500 נערים ונערות חדשים".

גם נדלר ציין כי האגף למחוננים ומצטיינים שם דגש, וגם מרכז מדעני העתיד, לא רק על הצד הקוגניטיבי והפדגוגי, אלא גם על היבטים רגשיים וחברתיים. "יש יועצת מלווה, יש פעילות חברתית, יש פעילות העצמה מנהיגותית, כדי באמת לכוון אותם להיות דור העתיד של המשפיעים בהקשרים המדעיים והחברתיים שהם חוקרים", אמר.

שיתוף פעולה ששם במרכז את הילדים

כל התוכניות של "מדעני העתיד" מופעלות בשיתוף משרד החינוך. "השותפות הזו מאוד חשובה לנו", הדגיש פריד, "אנחנו בעצם עובדים תחת הפיקוח של האגף למחוננים ומצטיינים, אז אנחנו לא פועלים בוואקום, אלא חלק אינטגרלי מהתוכניות שמהערכת מציעה לתלמידים בישראל".

"מרכז מדעני העתיד והאגף למצטיינים ומחוננים עובדים יחד - במימון משותף ובוועדות היגוי משותפות - כדי לראות את הצרכים של הילדים, לראות את הקשר עם בתי הספר, לראות אם יש תוכנית שהילד נמצא בה וזה לא עושה לו טוב", הוסיף נדלר. השותפות הזו, והקשר עם בתי הספר, מאפשרים לתת לילדים מענה רחב, ולאפשר להם להשקיע בעתיד שלהם, וגם ליהנות מההווה.

"אנחנו לא מתכוונים בתוכניות האלה להחליף את בית הספר, להיפך - אנחנו חושבים שיש חשיבות לזה שהילד יחווה את כל התהליכים החברתיים והסוציאליים של בית הספר, והערכיים כמובן. מחוננים ומצטיינים לרוב יכולים לעשות גם וגם גם, הם יכולים להיות במעבדות מחקר בלי לוותר על תנועת נוער וחוגי ספורט", סיכם נדלר, "זה הילדים שאנחנו מחפשים. והם מרוויחים המון".

ההרשמה לתכניות אלפא, אודיסיאה ואידיאה בעיצומה ותסתיים ב- 15/1/23.

לעמוד הפייסבוק של מדעני העתיד>>

בשיתוף מרכז מדעני העתיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully