Primary Advertiser

5 סיבות חשובות להכניס יותר חלבונים לתפריט של ילדיכם

בשיתוף עוף טוב, בשיתוף עוף טוב

5.9.2019 / 7:34

הילדים שלכם סוף סוף חזרו למסגרות החינוכיות, ואתם שוב מוצאים את עצמכם דואגים למה שהם אוכלים כשאתם לא בסביבה. הנה כמה סיבות מצוינות לוודא שהסנדוויצ'ים וקופסאות האוכל שלהם מכילים כמויות מספקות של חלבונים בכל יום

סנדביץ' עוף. ShutterStock
לדאוג שהם אוכלים נכון גם בבית הספר. כריך/ShutterStock

הילדים שלכם תמיד יעדיפו לנשנש מתוקים במקום לאכול ארוחה בריאה ועשירה בחלבונים, בירקות ובדגנים מלאים. לכן, כל כך חשוב שאתם כהורים תישארו עם היד על הדופק, תארזו בשבילם בבוקר מאכלים בריאים ליום הלימודים - ותפחיתו את כמות השוקולדים והחטיפים שאתם קונים להם בכל יום.

חלבונים נחשבים במידה רבה לאבני הייסוד החיוניות ביותר לתזונה של מבוגרים וילדים כאחד. הכמות המומלצת לצריכת ילדים תלויה בגיל הילד ועומדת על 13 גרם ליום לגילאי שנה עד 3, 19 גרם חלבון לגילאי 4-8 ו- 34 גרם חלבון לגילאי 9-13. למה צריכת חלבונים כל כך חשובה בגילאי הילדות? הנה כמה מהסיבות המרכזיות שכדאי להכיר:

1. כי אלו שנים קריטיות לגדילה ולהתפתחות

השרירים, הרקמות, תאי הדם והאיברים הפנימיים - כמעט כל מרכיב חשוב בגופנו מורכב בבסיסו מחלבון שבנוי מחומצות אמינו. הגוף שלנו יכול לייצר בעצמו רק 11 מתוך 20 חומצות האמינו החיוניות להתפתחותו. כל השאר חייבות להגיע אלינו מהמזון שאנחנו צורכים ונקראות "חומצות אמינו חיוניות".

ילדים ובני נוער נמצאים כידוע בשיא הצמיחה ובניית הגוף. לכן, מדובר בזמן החיוני ביותר לספק לגוף את אבני היסוד שכל כך דרושות לו כדי להתפתח. בנוסף, מאכלים רבים שמכילים שיעור גבוה של חלבון, כמו עוף, דגים וקטניות, עשירים גם בוויטמינים ובמינרלים המסייעים אף הם לתהליכי הגדילה.

ילדים אוכלים נכון. ShutterStock
החלבון יכול להגיע גם בסנדוויץ'. ילדה אוכלת/ShutterStock

2. כי זה יגרום להם לנשנש פחות

תופעת ההשמנה הופכת בעשורים האחרונים לבעיה רצינית ביותר בקרב ילדים בארץ ובעולם. סקירת מאמרים שפורסמה על ידי חוקרים מאוניברסיטת מאסטריכט בהולנד, הראתה כי צריכה מספקת של חלבון מסייעת לתהליך ירידה במשקל, ודיאטות עשירות בחלבון תורמות יותר לתחושת השובע ולהפחתת התקפי רעב בהשוואה לדיאטות דלות בחלבון. אחת ההשערות היא שצריכה מוגברת של חלבונים מסייעת להוריד את רמות "הורמון הרעב" גרלין ומעלה את הרמה של הורמוני שובע כמו לדוגמא פפטיד YY, שידוע כגורם שמאריך את תחושת השובע.

3. כי החלבון מגביר גם את שריפת השומנים

ושוב בהקשר של מניעת השמנה, הרכיב החיוני הזה לא משפיע רק על הרעב והשובע. מחקרים מצאו כי דיאטה עתירה בחלבונים יכולה אפילו להאיץ את קצב חילוף החומרים ולעזור לגוף לשרוף יותר קלוריות בזמן קצר יותר וזאת משום שתהליכי עיבוד החלבון בגוף דורשים יותר אנרגיה.

4. כי ילדים נפצעים - והרבה

מי כמוכם ההורים יודע כמה ילדים נוטים לרוץ, לטפס, לקפוץ ולהכניס את עצמכם למצבים מסוכנים. אתם בטח מכירים היטב גם את כל הפציעות שנגרמות כתוצאה מכל הפעילויות האנרגטיות האלו שהם מזמנים לעצמם בכל יום. חלבונים, כפי שכבר הבנו קודם, נחשבים לגורמים החשובים ביותר בבנייה ובשיקום של הגוף. לכן הם נדרשים להחלמה מפציעות ולתהליך הריפוי של הגוף.

פלסטר על ברך פצועה של ילד. ShutterStock
חלבון יעזור להם להחלים מהר יותר. ילד עם פלסטר/ShutterStock

5. כדי שהם יחלו פחות

כאשר נגיפים או חיידקים נכנסים לגוף - מערכת החיסון שולחת נוגדנים שיעזרו להילחם בהם. הנוגדנים האלו, ניחשתם נכון, מורכבים בין היתר מחלבונים. מחקרים מהשנים האחרונות הראו כי חלבונים מהווים מרכיב חשוב בחיזוק מערכת החיסון ובשיפור יכולתה להתמודד עם איומים שנכנסים לגופנו. הסיבה לכך היא שהגוף שלנו משתמש בחומצות אמינו הנמצאות בחלבונים מהתזונה שלנו כדי לעזור לבנות חלבונים המסייעים בין היתר בבניית מערכת החיסון.

כדי להעשיר את הארוחות של הילדים בבית הספר בחלבון ניתן להשתמש בעוף ובבשר (שניצל בפיתה או פרוסות חזה עוף בלחמניה, לדוגמה), בביצים, בגבינות ובדגים (סלט טונה לדוגמה). ניתן להשיג חלבון גם מסויה (כמו טופו) ומקטניות (ממרחים שונים, לחם חומוס ועוד).

בשיתוף עוף טוב, בשיתוף עוף טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully