וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים הטובים: 6 מקומות שאסור לכם לפספס בריביירה הצרפתית

10.5.2019 / 8:00

החופים, הנופים היין ומזג האוויר המושלם תמיד הם רק חלק מהסיבות לנסוע לחופשה בקוט ד'אזור. הנה כמה יעדים שאסור לכם לפספס בחופשת הקיץ הבאה שלכם

ניס - מבט על הנוף. יפעת סני, מערכת וואלה!
יעד החופשה המושלם. תצפית על הנוף של קוט ד'אזור/מערכת וואלה!, יפעת סני

כשחושבים על הריביירה הצרפתית האסוציאציה הראשונה היא החיים הטובים. ובצדק - החופים, היין, הנופים, מזג האוויר המושלם והעובדה שמדובר באזור שתמיד משך כוכבי קולנוע נוצצים, הופכים את הריביירה למשהו כמעט לא מושג, סוג של חלום. אבל למרות התדמית הנוצצת, אזור הנופש הזה - והם מעדיפים שתקראו לו קוט ד'אזור ולא הריביירה הצרפתית - נגיש במיוחד, רק שלוש וחצי שעות בטיסה ישירה של אל על, במחירים שפויים, וכזה שמתאים גם למשפחות שמחפשות את המקום הנכון לבלות בו באוגוסט, גם לחברים שרק רוצים לרבוץ בשמש וגם לזוגות שמחפשים חופשה רומנטית.

בחופשה של כמה ימים בקוט ד'אזור תוכלו לדמיין שאתם כוכבי קולנוע בקאן, לבלות בכפר האמנים שבו פיקאסו מצא השראה, להרגיש שאתם בני מלוכה במונקו ולשוטט בסמטאות הציוריות של ניס. כל היעדים האלו, ועוד כמה, נמצאים במרחק נסיעה קצר (ויפיפיה), ויאפשרו לכם טיול המשלב רביצה בחופי הריביירה והרבה מאוד היסטוריה ואומנות.

1. קאן

פסטיבל קאן 2018. AP
הסמל המסחרי של העיר. פסטיבל הסרטים בקאן/AP

בכל אביב, למשך עשרה ימים, פוקדים את קאן מלא כוכבי קולנוע וצובעים את העיר הקטנה בהרבה מאוד גלאם. אבל ביתר ימי השנה, בין פסטיבל סרטים אחד לשני, מדובר בעיירת חוף נעימה, שקטה וציורית. תוכלו לבלות בחופים של קאן - שהם משגעים אבל מלאים באבנים קטנות, אז תהיו מוכנים לזה - לטייל בעיר העתיקה, בטיילת החוף של העיר, או סתם לשבת עם כוס יין וליהנות מהשקט. אם אתם בעניין של קניות, בקצה המדרחוב Rue Meynadier תמצאו בכל יום שני שוק וינטאג' חמוד (בשאר ימות השבוע יש שם שוק אוכל מקורה). ואם אתם צריכים שופינג יותר רציני מזה, אתם יכולים לקפוץ הרחוב ד'אנטיב שמציע חנויות מותגים (רובם מותגי יוקרה) ומסעדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קאן- מבט על הנוף. יפעת סני, מערכת וואלה!
חופשה שמצטלמת טוב. תצפית על הנוף בקאן/מערכת וואלה!, יפעת סני
קנדל ג'נר על יאכטה בביקיני של ליסה מארי הרננדז, קאן, מאי 2017. אינסטגרם, צילום מסך
לחגוג כמו הכוכבים. קנדל ג'נר על יאכטה בחופי קאן/צילום מסך, אינסטגרם

אף שקאן נקשרת אצל כולנו לכוכבי קולנוע, בעיר עובדים קשה כדי להעביר את המסר שהיא מתאימה לכולם, ורלוונטית לא רק בתקופת הפסטיבל. כך, תוכלו למצוא בעיר מלונות של כוכב או שניים שעולים בין 80 ל-120 יורו ללילה בשיא העונה, וגם מסעדות שמציעות את "מנת היום" עם מחיר קבוע ושווה לכל כיס (12.5 יורו). מכיוון שמדובר בעיר קטנה במיוחד, הכל בה במרחק הליכה ולא תצטרכו להוציא כסף על מוניות. וכשתרצו להמשיך לשאר אזורי הריביירה תוכלו לקחת ביורו וחצי אוטובוס לניס או לאנטיב.

2. האי סנט מרגריט והאי סנט הונורט

האי סנט הונורט הסמוך לקאן. יפעת סני, מערכת וואלה!
20 דקות במעבורת ואתם בעולם אחר. סנט הונורט/מערכת וואלה!, יפעת סני

קאן היא עיר די קטנה ויום אחד בהחלט מספיק כדי לחקור אותה וליהנות מכל מה שיש לה להציע. אבל כדאי להשקיע יום נוסף, או לפחות עוד כמה שעות, באיים הצמודים לקאן - האי סנט מרגריט והאי סנט הונורט, שני האיים הקטנים האלו נמצאים בקרבת קאן, פחות מ-20 דקות במעבורת, ומאוכלסים על ידי נזירים. אל האי סנט מרגריט מגיעים בדרך כלל כדי ליהנות מהחופים הציבוריים או למצוא פינת יער מושלמת לפיקניק, בעוד האי סנט הונורט הוא כמו קפיצה אחורה בזמן.

האי סנט הונורט הסמוך לקאן. יפעת סני, מערכת וואלה!
אי ירוק בים. סנט הונורט/מערכת וואלה!, יפעת סני

על האי גרים מעט מאוד נזירים שמבלים את זמנם בייצור יין (בכל יום שישי האחרון של החודש גם אפשר לטעום אותו). האי עצמו קטנטן ובלבו יש שרידי מנזר עתיק, שאם תצליחו לטפס את כולו יוביל אתכם למרומי המבנה ולתצפית מדהימה על האי כולו. ואם זה לא מספיק, יש באי הקטן והירוק גם מסעדה שמציעה את את היין שמייצרים במקום.

3. אנטיב

החוף באנטיב. יפעת סני, מערכת וואלה!
חופים שאי אפשר לעמוד בפניהם. אנטיב/מערכת וואלה!, יפעת סני

חצי שעה נסיעה מקאן ותגיעו לאנטיב, עיר נמל שקטה ושלווה שמפורסמת בחופיה היפים, שבשונה מקאן כבר מציעים חול לבן ורך, ובנמל יאכטות גדול. כמו קאן, גם אנטיב היא עיר קטנה שנראית כאילו היא יצא מגלויה, כזו שאפשר להעביר בה את הזמן בשיטוט רגלי בסמטאות. מלבד חנויות תוכלו למצוא ברחובות העיר גם אמנים רבים, בהם קדרים, מאיירים ונפחים. בעיר גם מדרחוב חביב שבו שוק שמציע הרבה אוכל מפתה (אל תוותרו על הגבינות) ומעט בגדים (אל תוותרו על תיקי הקש).

מעגן היאכטות באנטיב. יפעת סני, מערכת וואלה!
נמל היאכטות של אנטיב/מערכת וואלה!, יפעת סני
מוזיאון פיקאסו באנטיב. אתר רשמי
אל תפספסו. מוזיאון פיקאסו/אתר רשמי

אף שהרחובות של אנטיב מרגישים כמו יצירת אמנות בעצמם, השיא של המקום הוא מוזיאון פיקאסו. ולא, לא מדובר בעוד מוזיאון שאוסף יצירות של פיקאסו, אלא במקום אליו פיקאסו הגיע כדי לקבל השראה, וביצירות שנולדו ממש שם. פיקאסו גר בריביירה הצרפתית במשך כחצי שנה בשנת 1946, ויצר שם מדי יום. מלבד היצירות המקוריות של פיקאסו מאותה תקופה, המאופיינת באלמנטים מקומיים שהשפיעו על עבודותיו, מוצגות במקום גם תערוכות של אמנים שונים.

אם אתם מגיעים לאזור בקיץ כדאי שתדעו שבכל יולי נערך באי פסטיבל ג'אז בינלאומי.

4. מוז'ן

רחובות מוז'ן. יפעת סני, מערכת וואלה!
כפר שכולו אומנות. סמטאות מוז'ן/מערכת וואלה!, יפעת סני

מוז'ן (Mougins) הוא כפר קטן ויוצא דופן, שכולו אמנות. אף שהוא קרוב מאוד לקאן, פחות מ-10 דקות נסיעה, מוז'ן מרגיש כמו עולם קטן ועצמאי. שיטוט בסמטאות הכפר (רגלי, לא תוכלו להיכנס לכאן עם כלי רכב) יגלה לכם עולם שלם של גלריות, בתי מלאכה, יצירות אמנות שפזורות ברחוב ולא מעט מסעדות. בכלל, מוז'ן נחשבת למעוז עבור אנשים שמבינים באוכל, ובמהלך השנים מספר מסעדות במקום זכו בכוכבי מישלן. גם היום, מדי שנה נערכת במקום תחרות קולינריה יוקרתית.

רחובות מוז'ן. יפעת סני, מערכת וואלה!
בכל מקום בכפר תמצאו משהו יפה. סמטאות מוז'ן/מערכת וואלה!, יפעת סני

מלבד העובדה שכל פסיעה במוז'ן חושפת אתכם למשהו יפיפיה, בכפר הקטן תמצאו גם את מוזיאון האמנות הקלאסית (the MACM - Musée d'Art Classique de Mougins), שפתח את שעריו בשנת 2011 לאוסף פרטי ייחודי. המוזיאון מציג תערוכה שנתית של פסלים, וגם כאן כמו באנטיב תוכלו למצוא לא מעט השפעות של פיקאסו.

5. ניס

ניס. ShutterStock
המנצחת בתחרות הנוף היפה של הריביירה. ניס/ShutterStock

בשונה מהיעדים הקודמים ברשימה הזו, ניס היא כבר עיר אירופאית כמו שאתם מדמיינים, מטרופולין אמיתי. כזו שתמצאו בה מרכזי קניות, רחובות שוקקים והרבה מאוד התרחשות. גם כאן כמו בכל מקום בקוט ד'אזור תוכלו לשוטט בסמטאות עתיקות וציוריות וללגום יין מעולה בבתי קפה רומנטיים, אבל כאן גם תוכלו לצאת מהן לעיר שוקקת.

גם היצע האוכל גדול במיוחד בניס - מגבינות ונקניקים בשווקים, למעיין פנקייק חומוס שנמכר ברחוב ועד מקום שמציע 109 טעמים של גלידה (Fenocchio). באופן כללי חלק מהקסם של האזור הזה הוא שהוא מושפע גם מאיטליה, גם בתחושה ברחוב, כך שתוכלו לאכול שם אוכל איטלקי מעולה. ועוד המלצה - ניס הוא המקום שבו הומצא סלט הניסואז, אז אל תפספסו הזדמנות ליהנות ממנו.

ניס. ShutterStock
קסם מיוחד. רחובות ניס/ShutterStock

וחוץ מלהסתובב ברחובות העיר היפה הזו, לאכול ולשתות, לניס יש גם כמה אטרקציות שכדאי לכם לבדוק. כמו בשאר ערי הריביירה, היא מציעה חופי ים מפנקים. כדי להמשיך את הקו התרבותי של הערים הקודמות, גם כאן תמצאו מוזיאונים לרוב, ואם בא לך לנוח קצת מפיקאסו, כדאי לכם לקפוץ למוזיאון לאמנות מודרנית MAMAC MUSEUM שמציג תערוכות מתחלפות.

המוזיאון לאומנות מודרנית בניס. יפעת סני, מערכת וואלה!
הפסקה קצרה מפיקאסו. המוזיאון לאומנות מודרנית בניס/מערכת וואלה!, יפעת סני

אם אם מטיילים עם ילדים, אל תפספסו את הטירה של ניס, The Castle Hill botanical Park, שנמצאת בראש גבעה ומציעה תצפית באמת מרהיבה על האזור. זה נכון שאחרי כמה ימים בריביירה תרגישו שנוף יפה כבר לא יכול להפתיע אתכם, אבל במקרה הזה באמת לא כדאי לפספס. דרך אגב, אתם לא חייבים לטפס את המדרגות לראש הטירה (יש הרבה כאלה) שכן יש מעלית שתיקח אתכם ממש עד למעלה. אחרי שתסיימו ליהנות מהנוף ולהצטלם, תוכלו לטייל בפארק היפה, לשכב לנוח בשמש הנעימה תמיד של ניס או ליהנות ממתקני המשחקים עם ילדכם.

6. Vesubia Mountain Park

Vesubia Mountain Park. יפעת סני, מערכת וואלה!
תקפצו? הבריכות של Vesubia Mountain Park/מערכת וואלה!, יפעת סני

אחרי שנהנתם מכל מה שיש לאזור להציע באופן טבעי - שמש, ים והמון יופי - כדאי לכם לבלות כמה שעות בפארק ההרפתקאות Vesubia Mountain Park, גם הוא רק נסיעה קצרה מערי הרביירה. הפארק מקורה כולו ומציע פעילויות לכל המשפחה - מקירות טיפוס גבוהים ועד קפיצה לבריכות מים עמוקות וטיפוס החוצה מהן. למעשה, הפארק הזה נועד להכין תיירים "על יבש" (לא באמת, אתם תירטבו מאוד) לקראת חוויות כגון טיפוס הרים, זחילה במערות וקניונינג. אם אתם בעניין של קצת אקסטרים, בפארק ייתנו לכם את כל מה שצריך כדי ליהנות מזה - קסדות, רתמות והדרכה צמודה. אם הגעתם לשם ואין לכם עניין לאתגר את עצמכם, במקום יש גם בריכה גדולה, ג'קוזי וסאונות. רק אל תשכחו להביא בגד ים וכובע שחייה, אחרת לא תוכלו להיכנס.

Vesubia Mountain Park. יפעת סני, מערכת וואלה!
ואפשר גם להתפנק בריכת השחייה של של Vesubia Mountain Park/מערכת וואלה!, יפעת סני

החל מחודש שעבר חברת אל על מציעה שלוש טיסות שבועיות בין תל-אביב לניס. מחירי הטיסות לניס במחלקת תיירים מתחיל ב-289 דולרים, מחיר מחלקת עסקים החל מ- 1,049 דולרים.

הכותבת היתה אורחת של חברת אל על ומשרד התיירות וקידום צרפת ATOUT france

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully