וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה רוכשים ומה יהיה המחיר: קנאביס רפואי - המדריך לרפורמה

16.4.2018 / 10:40

25 בתי מרקחת ברחבי הארץ יוכלו למכור קנאביס לבעלי רישיון, בהם חולי סרטן ומחלות פסיכיאטריות. תפרחות הצמח הרפואי יגיעו למגירות הרוקחים אחרי שיעברו בדיקה קפדנית וכל רכישה תדווח למשרד הבריאות

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידיאו: אישור הצעת החוק לאי-הפללת משתמשי קנאביס בחודש פברואר)

מהפכת הקנאביס הרפואי צפויה לצאת לדרך ביום שישי הקרוב וחייהם של כ-25 אלף ישראלים בעלי רישיון בתוקף לשימוש בו יהיו מעט קלים יותר. מה בדיוק כוללת הרפורמה, כיצד היא תשפיע על עלות הסם ומה היעד של משרד הבריאות במידה שהפיילוט יעבור בהצלחה?

מהו קנאביס רפואי?

סם הקנאביס משמש להקלת כאבים, להפחתת תסמינים נוירולוגיים ולהגברת תיאבון. מרבית המטופלים בקנאביס רפואי הם מי שלוקים במחלות סרטן, כאב כרוני נוירופתי, מחלות דרכי העיכול או מחלות פסיכיאטריות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קנאביס. תצפית TPS
נמכר בתפרחות או בשמן. קנאביס/תצפית TPS

מהו המצב הנוכחי?

נכון להיום ניתן היה לצרוך קנאביס רפואי באמצעות נקודות חלוקה מצומצמות ברחבי הארץ, או באמצעות שליח. הקנאביס נמכר כשקית תפרחות במשקל או כשמן.

מה יהיה השינוי החל מיום שישי הקרוב?

במסגרת הפיילוט, המשתמשים יוכלו להגיע לאחד מ-25 בתי מרקחת ברחבי הארץ שישתתפו בפיילוט ולהצטייד בסם. הקנאביס הרפואי יימכר כשקית תפרחת, כשמן או כתכשירים וטבליות, זאת בהצגת הניירות הדרושים בבתי המרקחת.

מהי מטרת הרפורמה?

הרפורמה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נועדה להעניק למשרד הבריאות בקרה על אספקת הקנאביס הרפואי לידי בעלי הרישיון לצריכתו. במשרד מבטיחים שבמידה שהמיזם יעבור בהצלחה, בעוד כמה חודשים מספר בית המרקחת שבהם ניתן לרכוש את הקנאביס הרפואי יגדל למאה בתי מרקחת ברחבי ישראל.

אינפו - בתי המרקחת שבהם יהיה ניתן לרכוש קאנביס רפואי החיל מיום שישי. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - בתי המרקחת שבהם יהיה ניתן לרכוש קאנביס רפואי החיל מיום שישי/מערכת וואלה! NEWS

כיצד הפיילוט ישפיע על אופן רכישת הקנאביס?

בנוסף לאפשרות לרכישת תכשירים וטבליות, כחלק מהרפורמה צפוי הסם לעבור בדיקה קפדנית עד שיגיע למגירות הרוקחים בבתי המרקחת. שקיות התפרחת ינופקו על פי משקל ועוצמה.

האם תתבצע בקרה על רכישת הסם?

בתי המרקחת שישתתפו בפיילוט מצוידים בתוכנת משרד הבריאות שבה מופיע האישור הממוחשב לניפוק הקנאביס, ובה הרוקח יכול לדווח למשרד הבריאות ולרופא המטפל כי הסם נמכר לרופא.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

כיצד יאוחסן הקנאביס הרפואי בבתי המרקחת?

כל בתי המרקחת שישתתפו בפיילוט התחייבו להציב כספת ולאחסן בהם את הקנאביס, כמו שמאחסנים תרופות להפרעות קשב וריכוז דוגמת ריטלין וקונצרטה ותרופות נרקוטיקה לשיכוך כאבים. חשוב לציין שרק רוקחים שעברו הדרכה של משרד הבריאות מורשים לנפק למטופלים קנאביס רפואי.

כמה יעלה הקנאביס הרפואי בבתי המרקחת?

עוד מוקדם לדעת מה יהיה המחיר המדויק של כל אחד מהסוגים, אבל הערכה היא כי מחיר של 20 גרם ינוע בין 240 ל-300 שקלים בארץ, 30 גרם יעלו בין 360 ל-450 שקלים בחודש, 50 גרם יעלו בין 600 ל-750 שקלים בחודש, ואילו מי שצורך יותר מ-100 גרם, בהם חולי סרטן, ישלם מדי חודש בין 1,200 ל-1,500 שקלים. ב"תיקון עולם", חברת הקנאביס הראשונה שהוקמה בישראל, הודיעו שמבחינתם המחיר לא יעלה מעל ל-370 שקלים בחודש.

(עדכון ראשון: 10:25)

קנאביס רפואי. ShutterStock
קנאביס רפואי/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully