וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשנושים הבריאים שיעזרו לכם לרזות

29.8.2017 / 8:53

יש דרך לשמור על המשקל ואפילו לרזות בחודשי הקיץ שבמהלכם אנחנו נצמדים למזגנים: קבלו כמה טיפים ועצות קונקרטיות למאכלים המושלמים - מתוקים או מלוחים - שכדאי לצרוך בין הארוחות

אישה אוכלת יוגורט. ShutterStock
הנחת המוצא כיום היא שיש צורך להקשיב לגוף ובמידת הצורך אף לאכול עד שש ארוחות במהלך היום/ShutterStock

לא שיש בעיה עקרונית עם נשנושים בין הארוחות: אם בעבר התקבעה התפישה שארוחות ביניים גורמות לעלייה במשקל, כיום מחקרים רבים מצביעים על כך שההפך הוא הנכון. הנחת המוצא כיום היא שיש צורך להקשיב לגוף ובמידת הצורך אף לאכול עד שש ארוחות במהלך היום כדי לשמור על תזונה נכונה ובריאה, וגם כדי לרדת במשקל. לארוחות הביניים יש חשיבות עליונה מכמה סיבות - הן מאפשרות חלוקה נכונה של מקורות האנרגיה, לאורך היום, משפרות את תחושת השובע ומונעות תאווה לאכילה בלתי מאוזנת ובלתי מבוקרת בארוחות העיקריות.

יחד עם זאת, מובן מאליו שארוחות ביניים שכאלה חייבות להיות מאוזנות. כמות הקלוריות הנדרשת בארוחת ביניים תלויה בכמות הקלוריות בתפריט היומי האישי של כל אחד, אולם בהכללה גסה ניתן לומר שרצוי שארוחה כזאת תכיל עד כ-150 קלוריות (כאמור, מדובר במדד משתנה. אדם שהתפריט האישי שלו מכיל 2,000 עד 2,500 קלוריות, למשל, צריך לאכול ארוחות ביניים שנעות בין 100 ל-200 קלוריות).

אז מה כדאי לאכול בארוחות הביניים?

תמרים מכילים הרבה אשלגן ומגנזיום שתורמים לשמירה על רמות לחץ דם תקינות ולחוזק העצם. אה, ולא פחות חשוב – זהו פשוט פרי טעים שכיף לאכול

אפשרות מומלצת ביותר היא כמובן לאכול פירות. לרוב, פירות מספקים את הצורך שלנו בנשנוש מתוק בין הארוחות, והם גם בריאים, עתירי ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון ודלי שומן ונתרן מטבעם.

בתוך משפחת הפירות, אחד הנשנושים הכי יעילים הוא פרי התמר, שמהווה חלופה נהדרת לצורך באכילת מתוקים וגם מהווה מקור מעולה לאנרגיה. יותר ויותר אנשים מגלים כיום את היתרונות הרבים שטמונים בפרי הזה, שכמובן משתלב היטב גם בתפריטי צמחונים, טבעונים וספורטאים. התמרים מעניקים תחושת שובע משום שתכולת הסיבים התזונתיים בהם גבוהה מאוד (5-8 גרם ל-100 גרם תמרים) וקצב ספיגת הפחמימות לדם (האינדקס הגליקמי) בינוני. תכולת השומן בתמרים כמעט אפסית ובפרט ביחס למתוקים אחרים.

בנוסף, תמרים מכילים הרבה אשלגן ומגנזיום שתורמים לשמירה על רמות לחץ דם תקינות ולחוזק העצם ונוגדי חמצון שמפחיתים את הסיכון לטרשת עורקים. אה, ולא פחות חשוב - זהו פשוט פרי טעים שכיף לאכול, לכן אכילת שני תמרים בינוניים או שלושה תמרים קטנים בין הארוחות נחשבת לפתרון נהדר. ניתן להוסיף לתמרים גם שקדים או אגוזים.

תמרים ושקדים. ShutterStock
אחד הנשנושים הכי יעילים הוא פרי התמר, שמהווה חלופה נהדרת לצורך באכילת מתוקים וגם מהווה מקור מעולה לאנרגיה/ShutterStock

בננה גם היא פתרון טוב היא מכילה המון אשלגן שחיוני לתאי הגוף ולתפקוד תאי העצב, מכילה עמילן ופחמימות נוספות, משביעה, ומספקת אנרגיה.

אם אתם פחות בעניין של מתוק, אפשר לאכול ארוחות ביניים מלוחות. אחד הפתרונות היותר מעניינים לנשנוש מלוח בין ארוחות הוא - הפתעה, הפתעה - פופקורן, שבסוגים מסוימים שלו יש מעט מאוד קלוריות. אם תכינו פופקורן בבית תוכלו כמובן לחסוך בשמן, מלח ונתרן. גם שקית קטנה של שקדים או פיסטוקים יכולה לעשות את העבודה עבורכם, עדיף כאלה שהם מופחתי נתרן.

העיקרון המנחה הוא שהארוחות הללו יהיו זמינות ויחסית פשוטות להכנה: לדוגמה, פרוסת לחם עם גבינה צהובה דלת שומן תיחשב לארוחת ביניים טובה ומשביעה, וגם כזו שלא דורשת התעסקות רבה, אם כי תמיד כדאי להוסיף לה ירקות טריים. גם פולי אדממה יכולים להיות פתרון - הם טעימים ויכולים לסייע בהפחתת רמות הכולסטרול בדם. ניתן להכין בתנור שתי כוסות של אדממה קפוא עם שתי כפיות שמן זית ולאפות במשך 2-15 דקות בתנור בחום בינוני.

וואלה! NEWS בשיתוף שולחן התמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully