וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זול, גדול וממש לא בחושך: כל הסיבות לטוס לסיבוב שופינג בוורשה

5.1.2017 / 11:18

היא לא רומנטית כמו פריז, מגניבה כמו ברלין או טעימה כמו רומא, אבל לוורשה יש קסם ייחודי - היא מאפשרת להשתולל עם שופינג ולסבול ממעט מאוד רגשות אשמה. הנה כל מה שכדאי לקנות בסיבוב קניות פולני. זיל הזלוטי

ורשה. ShutterStock
יפה גם בחושך. ורשה/ShutterStock

לפני כמה שנים, סביר שאף אחד לא היה מאמין שישראלים יבחרו לבלות את החופשות שלהם בפולין הקרה. למעשה יש עדיין כמה כאלה שחושבים שזה מטורף, אבל יותר ויותר צעירים גילו בשנה האחרונה כי וורשה הפכה ליעד תיירות אטרקטיבי, בעיקר לחובבי שופינג. האם באמת זול שם ברמה ששווה את הנסיעה, והאם מדובר בנופש בניחוח אירופי כמו שהישראלים אוהבים? יצאנו לבדוק.

כמה זה יוצא לי בשקלים?

חובבות זארה, טופשופ ומנגו - תשמחו לגלות שבוורשה פערי המחירים משמעותיים מאוד

היתרון היחסי של ורשה הוא המטבע המקומי שלה. בשונה משאר בירות אירופה שמתמחרות הכל באירו, בפולין עובדים עם הזלוטי - מטבע זול יחסית, דומה מאוד לשקל, שהופך את הקניות להרבה יותר משתלמות. העובדה שהזלוטי דומה בערכו לשקל הישראלי גם הופכת את סיבובי הקניות לפשוטים יותר מבחינת חישובי "כמה זה יוצא לי בשקלים", שכן המחיר שאתם רואים על התווית הוא פחות או יותר המחיר אותו תשלמו.

בוורשה יש כמה מרכזי קניות גדולים, וכולם מציעים את הרשתות המוכרות והמוצלחות- זארה, H&M, מנגו, טופשופ ועוד. בחלק מהחנויות המחירים דומים לאלו שתמצאו בתקופת מבצעים בארץ, בעוד שבאחרות פערי המחירים משמעותיים מאוד. בזארה, לדוגמה, ז'קט קטיפה שעולה בישראל 399 שקלים, נקנה ב-279 זלוטי בלבד. בטופשופ, ג'ינס אפור שעולה בארץ 319 שקלים, נקנה ב-249 זלוטי בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בארץ הוא עולה 399 שקלים, בורשה הרבה פחות. ז'קט קטיפה של זארה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הג'ינס הזה של טופשופ הרבה יותר זול בארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-H&M המחירים היו דומים יותר לאלו שמוצאים בארץ, אך גם שם ניתן היה לאתר מציאות, כמו חזיות איכותיות ב-50 שקלים, וכובעי צמר, כפפות ושאר אקססוריז מוזלים. חוץ מהרשתות שכולם מכירים, כדאי להציץ בקניונים האלה גם בחנויות המקומיות. בחנות CALZEDONI, תוכלו למצוא גרביונים מגניבים וטייצים במחירים שאין בארץ בדרך כלל, ובחנות Reserved, שבוורשה מגדירים כ-H&M מקומי, תוכלו למצוא פרטי בייסיק במחירים זולים במיוחד, כמו חצאית ג'ינס ב-100 זלוטי, וחולצות מודפסות ב-70.

איפה קונים?

אף שהאזורים התיירותיים בוורשה לא גדולים, העיר מתהדרת בלא מעט קניונים גדולים ומשובחים. הקניון החביב ביותר על הישראלים שמטיילים בעיר הוא Zlote tarasy - מדובר בקניון גדול, אבל לא גדול מדי, שמכיל את כל החנויות שישראלים אוהבים, וגם כמה כאלה פחות מוכרות שנחמד לנסות. היתרון הגדול שלו הוא הקרבה למרכז העיר ולתחנת הרכבת.

ורשה. ShutterStock
Zlote tarasy. הקניון החביב ביותר על הישראלים שמטיילים בעיר/ShutterStock
יש לציין שבמרכזי הקניות החנויות גדולות ומרווחות, אין תורים לקופות ולתאי המדידה

אם לא אכפת לכם להתרחק קצת מהמלון, אתם יכולים לנסות גם את Galeria Mokotw - קניון גדול הרבה יותר, שמכיל גם הוא את אותן רשתות מוכרות, ועוד עשרות חנויות אחרות. נראה כי המקומיים מעדיפים את הקניון הזה, ובאמת שיש בו הכל, אבל יש לציין שהוא כל כך גדול, שאפשר להרגיש שם קצת כמו בדיזנגוף סנטר. וזו לא מחמאה.

מרכז קניות פופולרי נוסף הוא Arkadia shopping center מדובר, שוב, בקניון שמציע את כל מה שצריך בסיבוב קניות. לא מאוד שונה מקודמיו, אבל לא פחות נעים. יש לציין שבכל מרכזי הקניות האלה החנויות מאוד גדולות ומרווחות, אין תורים לקופות ולתאי המדידה (לפחות לא בביקורים שלנו), השירותים נקיים מאוד, ובשונה מהארץ - לא מאוד רועש. כך שאם אתם מהאנשים שיוצאים מהקניון עם מיגרנה - ייתכן שצפויה לכם הפתעה לא רק בארנק.

ורשה. ShutterStock
לא רק זול, גם שקט ומרווח/ShutterStock
מתחמי האאוטלט מציעים קניות הזולות בכ-30% מהמחיר הממוצע בוורשה

מלבד הקניונים העצומים של וורשה, העיר המתחדשת מתגאה מאוד גם במתחמי האאוטלט שלה, ובצדק. מדובר במתחמי קניות מרשימים לא פחות מהקניונים שמציעים קניות הזולות בכ-30 אחוזים מהמחיר הממוצע בוורשה. אמנם לא תמצאו שם את זארה או קוס, אבל אם אתם מחפשים תיקים ומזוודות, צעצועים לילדים ובעיקר - בגדי ספורט, אתם הולכים לחסוך הרבה כסף. נעלי ניו באלאנס לדוגמה, נקנו במתחם האאוטלט Fashion House outlet center במחיר 209 זלוטי בלבד, כאשר בארץ המחיר לא יורד בדרך כלל מ-400 שקלים. אמנם לא ניתן היה למצוא שם את הדגמים האחרונים, וגם המידות היו מוגבלות, אבל עם קצת סבלנות אפשר לצאת משם עם מספר לא מבוטל של נעליים.

סגנון פולני, לא מה שחשבתם

אף שהסיבה המרכזית לנסוע לקנות בוורשה היא האפשרות לקנות פריטים שאתם אוהבים במחיר זול יותר, אם כבר נסעתם 3.5 שעות, כדאי לכם להקדיש כמה שעות גם לאופנה המקומית. ברחוב השופינג המרכזי Mokotowska תוכלו למצוא חנויות בישום, בגדי מעצבים ותכשיטים. הפריטים האלו אמנם לא זולים ביחס לארץ, אבל אתם בהחלט יכולים ללקט לכם כמה פריטים יוצאי דופן במחירים סבירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלגנטית וחושבת בגדול. המעצבת אניה קוזינסקה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
RISK. אתם חייבים להציץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין המקומות שכדאי לבקר נמצאת חנות התכשיטים Lilou שמציעה מגוון תכשיטים מגניבים עם אמירה אישית - תליונים וחריטות, החנות של המעצבת אניה קוזינסקה שמציעה תיקי ענק סופר מיוחדים ובגדים יוצאי דופן, והחנות RISK שמציעה בגדי קז'ואל אחרים ומגניבים.

הכי בבית בעולם - יש גם פחמימות

למרות שהקניונים בוורשה גדולים וזולים יותר, יש משהו בסיבוב קניות בעיר שמרגיש מאוד ישראלי. הרשתות הן אותן רשתות שתמצאו בארץ. האופנה אותה האופנה, המוזיקה שמתנגנת ברקע נשמעת ממש כמו גלגלצ, ובכל קניון תמצאו אפילו סופר-פארם, ממש כמו כאן.

וזה לא הכל. בוורשה יש שוק אוכל חדש וטרנדי שנראה כמו העתק מושלם של שרונה, ובמרכז העיר מככבת המסעדה "תל אביב" (שממש מולה ממוקמת בשכנות טובה המסעדה "ביירות"). ואם זה לא מספיק, המאפה שהפולנים הכי גאים בו דומה בצורה יוצאת דופן לסופגניה (כולל הטיגון והריבה).

אבל למרות קווי הדמיון, יש גם הבדלים - הפולנים, בהתאם לקלישאה, חמורי סבר הרבה יותר מהישראלים, ופחות קולניים. האוכל בוורשה, למרות שאינו רע, לא עומד בסטנדרטים הגבוהים של מסעדות בישראל, והבדל העיקרי - קר שם, מאוד. אבל כל אלו מעולם לא הפריעו לאף חובבת אופנה לכבוש את יעדיה. בהצלחה עם השקיות.

*הכתבת היתה אורחת בסיור עיתונאים מטעם חברת התעופה אל-על.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully