וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם שמעון פרס סובל מדמם מוחי – סיכוייו להחלים קלושים"

14.9.2016 / 0:19

מנהל בית החולים מעייני הישועה אמר בעקבות אשפוז הנשיא לשעבר כי מדובר באירוע מוחי נפוץ אצל אנשים מבוגרים. לדבריו, לנוכח גילו של פרס, הוא לא אופטימי לגבי מצבו. "אין לכך טיפול תרופתי"

צילום: עמוד הפייסבוק של שמעון פרס

(סרטון שפרס פרסם אחר הצהריים: "גאה בתעשייה הישראלית")

"אם אכן מדובר בדמם מוחי – הסיכוי של פרס להבריא שואף לאפס", כך אמר אמש (שלישי) לוואלה! NEWS מנהל בית החולים מעייני הישועה, פרופ' מוטי רביד. בשלב זה מאושפז הנשיא לשעבר במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים תל השומר כשהוא מורדם ומונשם לאחר שלקה באירוע מוחי בשעות הערב. לדברי פרופ' רביד, אם מדובר בשטף דם במוחו של פרס, הרי שלנוכח גילו המתקדם, 93, סיכויו להחלים קלושים מאד.

"דמם במוח יכול להיות אירוע משני לאירוע מרכזי אחר כדוגמת אוטם במח שהביא לדימום", מסביר רביד, "מדובר במצב שבו כלי דם נפרץ ומדמם. אירוע שכזה נפוץ הרבה פעמים אצל אנשים מבוגרים שמקבלים טיפול תרופתי כדוגמת אספירין, או תרופה אחרת שמפריעה לקרישת הדם. מכיוון שפרס עבר בעבר התקף לב, יש להניח שהוא מקבל טיפול תרופתי שכזה".

שמעון פרס. ראובן קסטרו
"המשמעות המעשית היא נזק מוחי גדול". פרס/ראובן קסטרו

לדברי רביד, מדובר במצב רפואי קשה מאוד. "דמם במח זה דבר רע מאוד והסיכוי להבריא הוא כמעט אפס. המשמעות המעשית היא נזק מוחי גדול, שיתוק או שפשוט זהו סוף הדרך עבור המטופל. אין טיפול תרופתי במצב שכזה. בגילו של פרס אני חושב שגם לא ינתחו אלא פשוט יתחזקו את מצבו עם אינפוזיה לשמירת קצב הלב". רביד גם התייחס להודעת מקורביו של פרס שאמרו כי הוא הורדם לצורך טיפולי בלבד. "זוהי התעלמות מהמציאות. בהחלט ייתכן שכן מעוניינים להנשים אותו, אבל כאמור, אם אכן מדובר בדמם מוחי, אז המצב רע מאוד".

(עדכון ראשון: 21:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully