וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: רבע ממקרי המוות בישראל נגרמים מסרטן

דוח משרד הבריאות הסוקר את גורמי המוות בשנים האחרונות מראה כי סרטן הוא סיבת המוות הנפוצה בישראל, יותר ממחלות לב. סיבות המוות הנפוצות בקרב צעירים: התאבדויות ותאונות

עומסים בבית החולים תל השומר, ינואר 2015. ראובן קסטרו
בית חולים שיבא בתל השומר/ראובן קסטרו

רוב מקרי המוות בישראל נגרמים כתוצאה מסרטן – כך עולה מדוח "סיבות מוות מובילות" של משרד הבריאות, הסוקר סיבות למוות בקרב ישראלים בין השנים 2012-2000, על בסיס רישום הודעות פטירה במשרד הפנים. כרבע מהנשים והגברים מתים ממחלת הסרטן, הסיבה המובילה בקרב נשים בגיל 74-25 וגברים בגיל 25 ומעלה. גורם המוות השני בארץ הוא מחלות לב, מהן מתים כחמישית מהנשים והגברים החל מגיל 45. בגיל 75 ומעלה הופכות מחלות הלב לגורם מספר 1 למוות בקרב נשים.

הסיבות השלישית והרביעית הן מחלות כלי דם במוח וסוכרת, להן שיעורים דומים בשנים האחרונות, וסיבת המוות החמישית בישראל היא מחלות כליה. חמשת הסיבות המובילות מהוות כ-60% מכלל הפטירות בישראל בשנים האחרונות.

עוד בוואלה!NEWS:
משפחת החקלאי מתעקשת: אם הרצח פלילי, מדוע לא גנבו את כספו?
הרצח ב"ואן גוך": האם אדם חף מפשע הורשע?
תיעוד: חשוד מצלם נשים וקטינות מתחת לחצאית בחנויות במרכז

12 פצועים בתאונה בין רוכבי אופניים ל-2 כלי רכב ליד בני ראם בדרום  10 באפריל 2015. חטיבת דובר המשטרה,
רוב בני הנוער מתים בתאונות/חטיבת דובר המשטרה

בתווך הגילאים 44-25 סרטן היא סיבת המוות המובילה בקרב גברים. במקום השני תאונות ובמקום השלישי התאבדות. מחלות לב היא סיבה רביעית ורצח היא סיבה חמישית. במקום השישי לסיבת מוות לגילים אלו היא הרעלה. בקרב נשים באותה קבוצת גיל, סרטן מהווה מחצית מסיבות המוות.

בגילאי 74-45, שלושת הסיבות המובילות הן סרטן, מחלות לב, סוכרת ומחלות כלי דם במוח. בגיל הרביעי, גיל 75 ומעלה סרטן ומחלות לב הן הסיבות הראשונה והשנייה בהתאמה אצל גברים ואילו בקרב נשים – יותר מתות ממחלות לב ורק לאחר מכן מסרטן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
תאונות מהוות הסיבה הראשונה למוות בקרב בנים ובנות בגילאי 24-15

בקרב פעוטות וילדים עד גיל ארבע, סיבות סב לידתיות – סיבות הקשורות לשבועות שלפני ואחרי הלידה - ומומים מולדים הינן סיבות מובילות בתמותה ואחריהן תאונות וסרטן. כלל סיבות אלה מהוות 70% מהפטירות בקבוצת גיל זו. בקרב ילדים בגיל 14-5 הסיבות העיקריות לתמותה הן תאונות וסרטן, ובקרב ילדות בדירוג הפוך.

תאונות מהוות הסיבה הראשונה למוות בקרב בנים ובנות בגילאי 24-15 – 252 בנים מתים מתאונות על כל מאה אלף איש (13.8%) ואילו 55 בנות על כל מאה אלף איש מתות מתאונות בגילים אלו (3.1%). התאבדות היא הסיבה השנייה בקרב בנים באותה קבוצת גיל (7.5%) ולאחר מכן רצח וסרטן (4.4%). בקרב בנות באותה קבוצת גיל, סרטן היא הסיבה השנייה למוות – 49 בנות מכל מאה אלף איש (2.8%).

ירידה בשיעורי הפטירות

הדוח בדק גם מגמות בשיעורי הפטירה בין 2012-2000. המגמות שנבדקו מראות כי בעשור האחרון ישנה ירידה בשיעור הפטירות מרוב הגורמים, מלבד סרטן. בקרב נשים חלה ירידה של 32% במקרי המוות ממחלות לב, ירידה של 23% במקרי המוות ממחלות כלי דם במוח, 25% במקרי המוות מסוכרת וירידה של 17% במקרי המוות מתאונות. בקרב הגברים חלה ירידה של 35% במקרי המוות ממחלות לב, ירידה של 27% בתמותה ממחלות כלי דם במוח, ירידה של 22% בתמותה מסוכרת וירידה של 35% ממוות בתאונות.

בהשוואה לעולם עולה כי שיעור הפטירות בישראל המתוקנן לגיל - השוואה על בסיס אותן שכבות גיל בין מדינות - נמוך בהשוואה למרבית מדינות אירופה. הנתונים נבדקו על פי מדד תמותה לאלף איש. ב-2012, בקרב גברים, ישראל מדורגת במקום הראשון הנמוך (1,068 איש על כל מאה אלף מתים) ואילו בקרב נשים ישראל מדורגת במקום חמישי הנמוך (814). זאת לעומת שיעור נמוך יותר בצרפת (699), ספרד (703), שוויץ (739), איטליה (755) וקנדה (748). באופן כללי ישראל מדורגת במקום החמישי בשיעור הפטירות המותקנן לגיל עם נתון של 927.5 איש על כל מאה אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully