וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שצבע יכול לעשות: הקונדום שיזהה זיהום במגע מיני

תעשיית הקונדומים עולה מדרגה הודות לקונדום חדשני שישנה צבעו במגע מיני ויזהה זיהומים. המוצר הייחודי שעשוי לסייע בעולם הבריאות הבינלאומי כבר זכה בפרס עיצוב

קונדומים. ShutterStock
אם הוא זוהר באמצע הסקס - סימן שהמצב לא מזהיר/ShutterStock

אחרי שהפארמים הצליחו למלא מחלקות שלמות של אמצעי הגנה עם קונדומים מכל הסוגים, הגדלים, הצבעים והטעמים, כאלה שארוזים בעטיפות קלות ונוחות לפתיחה, היום, נכנס שחקן חדש לשוק. לא סתם חדש, אם כי חדשני והכרחי במיוחד. מדובר בקונדום שעשוי לטקס כמו כל הקונדומים האחרים, הוא מגיע במגוון רחב של צבעים וברגע שהוא נכנס לפעולה הוא גם משנה צבעו. ואם הוא שינה את צבעו בזמן סקס, סימן שהמצב לא טוב. למה? כי הוא זיהה זיהום.

את המוצר המיוחד הזה, תאמינו או לא, הגו שלושה תלמידים בני 14, מבית ספר בריטי "איזק ניוטון". הקונדום שהמציאו המזהה זיהום ומחליף צבעו זכה לכינוי "STEYE". הוא מבוסס על שכבה של מולקולות ניאון הנצמדת לחיידקים נפוצים המועברים במגע מיני הכוללים וירוסים, כמו הרפס, HPV, ועגבת. מולקולות אלו מתוכננות לזהור בצבע מסוים המבוסס על הזיהום. תוצאה שעלולה להיות מביכה כשהצבע משתנה באמצע הסקס, ולא מדובר בתאורת אווירה אם כי משהו שעלול לשנות לגמרי את האווירה, אך ללא ספק ליצור מפגש מיני בטוח יותר. מה שיאפשר לנקוט פעולה מיידית, ללא הליכים פולשניים.

הקונדום החדשני זכה בפרס עיצוב בקטגוריית הבריאות של ארגון TeenTech הבריטי. לביצועו של זה סייע צוות של כימאים ומעצבים. מדובר בארגון המעודד ממציאים צעירים להגיש רעיונות חדשניים בתחום המדע, ההנדסה והטכנולוגיה. בכל שנה נערכת תחרות זוכרת פרסים לרעיונות המוצלחים ביותר שהוגשו משלל בתי הספר ברחבי בריטניה. הרעיונות הזוכים יוצאים לפועל באמצעות מעצבים מקצועיים, בשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות וארגונים עסקיים. מואז, דנייל וצ'רג שעומדים מאחורי ההמצאה הייחודית של הקונדום האמור, עשויים לסייע לתעשיית הבריאות העולמית, לגילוי מוקדם של זיהומים. השלושה גם גרפו לכיסם 1,000 ליש"ט וביקור בארמון בקינגהאם.

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
קונדומים. ShutterStock
גילוי מוקדם של זיהומי מין הודות לקונדום המהפכני/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully