וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכות: חברתו של מושתל הפין הראשון בעולם – בהיריון

הגבר בן ה-21 שעבר את הניתוח המהפכני לפני שלושה חודשים, התבשר כי חברתו הצליחה להיכנס להיריון ממנו. הצוות הרפואי שביצע את הניתוח המסובך היה סבור שהמושתל יוכל לחזור לתפקוד מלא בתוך שנתיים, אולם הופתע לטובה

צוות המנתחים שביצעו את השתלת הפין הראשונה, אוניברסיטת סטלנבוש, דרום אפריקה, מרץ 2015. אוניברסיטת סטלנבוש, אתר רשמי
הצוות הרפואי שביצע את השתלת הפין/אתר רשמי, אוניברסיטת סטלנבוש

רופאו של מושתל הפין הראשון בעולם הודיע אתמול (שישי) כי האיש הדרום אפריקני שעבר לפני שלושה חודשים את הניתוח המהפכני, עתיד להפוך לאב. הרופא שביצע בזמנו את הניתוח - שארך תשע שעות - פרופ' אנדרה ואן דר מרווה, יו"ר המחלקה האורולוגית באוניברסיטת סטלנבוש, סיפר כי חברתו של האיש, בת 21, נכנסה להיריון. "הודעתי לו שבת זוגו במהלך היריון. אנחנו שמחים שלא היו סיבוכים ושהפין שלו מתפקד כראוי", אמר ואן דר מרווה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "לא היה דבר שימנע ממנו להביא ילדים, משום שהזרע שלו לא נפגע".

ואן דר מרווה הודה בעבר כי הוא מופתע מהמהירות שבה התאושש המושתל מהניתוח המסובך, בעיקר בפן שנוגע לתפקוד המיני שלו. לדבריו, המטרה המקורית הייתה שהוא "יוכל לתפקד באופן מלא בתוך שנתיים", אולם כבר עכשיו הצליח האיש להכניס את חברתו להיריון.

עוד ידיעות מהעולם:
ארגון הבריאות העולמי: התפרצות נגיף מרס "גדולה ומורכבת"
אחרי "מתקפת הסייבר": "איראן שוקלת להעביר שיחות הגרעין למדינה אחרת"
בפעם השנייה בשבוע: האקרים סינים פרצו למאגרי מידע בארה"ב

אישה בהיריון בסטרס. ShutterStock
"לא היה דבר שימנע ממנו להביא ילדים"/ShutterStock

המושתל, שזהותו אינה נחשפה, היה זקוק להשתלה מכיוון שלפני שלוש שנים נקטע איבר מינו בעת ברית מילה שהשתבשה, ומאז לא יכול היה להיות פעיל מינית. ברית מילה בגיל מאוחר עבור גברים היא דבר נהוג באזור שממנו הגיע הצעיר, ופעמים רבות בשל חוסר מקצועיות, נעשות טעויות בלתי הפיכות. את הפין קיבל הגבר מתורם שמת לפני כעשרה חודשים, ארבעה חודשים לפני הניתוח הגורלי.

לאחר הניתוח, אמר ואן דר מרווה לערוץ חדשות מקומי כי הגבר מרגיש כאילו זה היה האיבר שלו מאז ומעולם. "הוא אמר לי בצורה חד משמעית שהעובדה שהפין שייך למישהו אחר, לא מפריעה לו. הוא המשיך הלאה עם האיבר החדש כאילו שהיה הפין שלו. זו בדיוק הדרך שבה רצינו את זה".

לא מדובר היה בניתוח קוסמטי בלבד, אלא בניתוח שאמור היה להשיב למטופל גם את התפקוד המיני שלו – ואכן כך קרה כבר שעות ספורות לאחר הניתוח. "היינו כל כך מופתעים מכך שהוא מקבל זקפה, זה בהחלט מעיד על כך שהוא קולט את האיבר היטב", סיפר הפרופ'. "הדבר היה מאוד קשה. מה שעשינו היה לחבר את כלי הדם בפין, שרובם הוא מעט יותר ממילימטר, לכלי הדם שהסטנו מהבטן התחתונה. כל כך הרבה דברים היו יכולים להשתבש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully