וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס הנובל הישראלי הוביל לפריצת דרך משמעותית בחקר הסרטן

מאמר שפרסם חתן פרס נובל לכימיה, אהרון צ'חנובר, חשף כי צוות חוקרים מהטכניון פיתח את התגלית שבזכותה זכה בפרס היוקרתי והצליח להוביל לפריצת דרך בחקר הסרטן. במחקר מצאו החוקרים שני חלבונים שעשויים לטענתם להוביל ליכולת לדכא את התפתחות הגידול הסרטני

חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004, אהרון צ'חנובר. Creative Commons
“דרושות עוד שנים רבות כדי לבסס את המחקר". פרופסור אהרון צ'חנובר/Creative Commons

מחקר חדש שנעשה בידי חוקרים מהטכניון במעבדתו של זוכה פרס נובל, אהרון צ'חנובר, מהווה פריצת דרך בתחום חקר הסרטן ועשוי לאפשר, בסופו של דבר, להשתלט על התפתחות התאים הסרטניים. במאמר שכתב צ'חנובר ופורסם בשבוע שעבר בכתב העת CELL, נכתב כי צוות המחקר גילה שני חלבונים המדכאים את תאי הסרטן.

צ'חנובר זכה בפרס נובל בכימיה בשנת 2004, ביחד עם הפרופסורים אברהם הרשקו ואירווין רוז, על גילויה של מערכת האוביקוויטין. המחקר הנוכחי הוא המשכה של אותה תגלית. את המחקר הובילה ד"ר ילנה קרבצובה-איבנצב, ולו היו שותפים תלמידים ועמיתי מחקר, ורופאים מבית החולים רמב"ם וכרמל שבחיפה והדסה שבירושלים.

עוד בנושא מדע וסביבה:
בפעם השנייה השבוע: דליפת גז אמוניה במפעל בצפון
לא רק באגדות: "חדי קרן" קיימים במציאות, אך נמצאים בסכנת הכחדה
יפן: חשש לחיי 150 דולפינים שנתקעו על חוף במזרח המדינה

במחקר הנוכחי, שנעשה במודלים של גידולי אדם שגודלו בעכברים ובדגימות של גידולי אדם, התגלה קשר חזק בין דיכוי התאים הסרטניים לבין שני החלבונים שהתגלו. במחקר נמצא כי הגברה של שני החלבונים עשויה לדכא את הגידול הסרטני ולהגן על הרקמה הבריאה.

"דרושות עוד שנים רבות כדי לבסס את המחקר ולהבין היטב את המנגנונים שמאחורי דיכוי הגידולים", אמר פרופסור צ'חנובר, המכהן גם כנשיא האגודה למלחמה בסרטן. "פיתוח תרופה המבוססת על התגלית הוא אפשרות, אם כי לא ודאית, ובכל מקרה הדרך לשם ארוכה ולא פשוטה".

(עדכון ראשון: 22:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully