וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז איך אפליקציית יוטיוב לילדים?

25.2.2015 / 8:07

YouTube Kids מציעה ממשק ידידותי ונטול פרסומות הכולל מותגי ילדים לצפייה ואזור הורים על תקן המבוגר האחראי

קריינות: גיא גורן, עריכה: מאיה בן ניסן

גוגל השיקה אתמול את אפליקציית יוטיוב לילדים, ה"מוצר הראשון של גוגל שנבנה מהתחלה תוך חשיבה על ילדים" כפי שנכתב בבלוג הרשמי של יוטיוב. ואכן מדובר במוצר ידידותי וקל לשימוש. בשונה מאפליקציית האם, הוא לא דורש מהילדים הקלקות על כפתורים קטנים, וכדי לצאת ולהיכנס מסרט למשל אפשר ללחוץ על כל מקום במסך. הכול גדול, ברור ומלא בתוכן מוכר. הממשק אמנם מחולק לקטגוריות תכניות, מוזיקה, למידה וגילוי (Explore), אבל עבור ילד אין ממש הבדל בינהם.

דווקא התפעול של איזור ההורים עדיין לא מושלם. הוא דורש הזנת סיסמה (הקלדת מספרים בשמותיהם בעברית), וכדי לעבור בין האפשרויות שלו צריך להזין אותה כל פעם מחדש. האפשרות לבטל את אפשרות החיפוש (כולל חיפוש קולי שעובד מצויין, וכמובן לא תומך עברית), ובעיקר להגביל את זמן הצפייה, הם כלים מצויינים להורים. עם זאת, טוב היו עושים יוטיוב אם היו מוציאים את כפתור השתקת הסאונד של מוזיקת הרקע של האפליקציה החוצה. פיצ'רים מתקדמים כמו ייבוא פלייליסט או ערוצים מועדפים לדף הבית עדיין לא קיימים.

למה יוטיוב צריכה את האפליקציה הזו בעצם?

YouTube Kids. YouTube Kids, צילום מסך
תומאס הקטר/צילום מסך, YouTube Kids

ימים לא קלים עוברים על יוטיוב. מצד אחד פייסבוק מעודדת העלאת וידאו ישירות לפיד ומקטינה את החשיפה שסרטוני יוטיוב מקבלים אצלה, ובמקביל חברות כמו יאהו ואחרות מתכננות להקים פלטפורמות מתחרות לצפייה בוידאו. לאחרונה הפכה יוטיוב כל סרטון לסוג של חלק מפלייליסט גם אם לא היה כזה במקור: כשסרטון מתנגן מתחיל אחד מיד אחריו וכך יש עלייה בצפיות ומטרד למשתמש.

אפליקציית יוטיוב למובייל היא חזקה מאוד, ולהקים לה תתי מותגים זה לא רעיון רע. חנויות האפליקציות מלאות באפליקציות שכבר מרכזות ערוצים לילדים שעובדים מול יוטיוב, חלקן מצליחות מאוד, ובכל זאת יש הבדל בולט: האפליקציות האחרות מציגות פרסומות (גם אפליקציות שלהן מסביב לתוכן וגם כאלו לפני סרטונים בהן הרווח הולך ליוטיוב) וב-YouTube Kids אין פרסומות. לפחות לא כאלו שראינו בזמן בדיקה.

האם זה אומר שיוטיוב מוכנה לספוג את היעדר הפרסומות דווקא באזור עם קהל יעד יעודי שיותר קל לטרגט אליו פרסום?האם יש לה הסכמים מאחורי הקלעים עם הערוצים שיוצגו שם (רחוב סומסום האמריקאי למשל מקבל הבלטה די גדולה)? והאם האפליקציה היא חלק ממהלך ליצירת עוד אזור שבו יוטיוב תוכל לתגמל שותפות תוכן כדי שלא יפנו למתחרות? אלו דברים שעוד יתבהרו בהמשך. בינתיים לפחות ההורים והילדים מרוויחים.

להורדת YouTube Kids ל-IOS
להורדת YouTube Kids לאנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully