וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף חדש שגבה חיי אדם התגלה בארצות הברית

הנגיף, המכונה "בורבון", התגלה בגופתו של גבר כבן 50 שמת בשנה שעברה לאחר שנעקץ על ידי קרציה. הוא הגיע לבית החולים עם כאבי ראש וחום ומת לאחר 11 יום. עד כה לא התגלו מקרים נוספים של הידבקות בנגיף החדש

אילוסטרציה. ShutterStock
הנגיף מועבר ככל הנראה על ידי קרציות/ShutterStock

רשויות הבריאות בארצות הברית הודיעו אתמול (שבת) כי גילו זן חדש של וירוס אשר ככל הנראה גרם למותו של אדם בקנזס בשנה שעברה.

הקורבן הוא גבר כבן 50 שהגיע לבית החולים כשהוא סובל מכאבי ראש וחום. הוא טופל באנטיביוטיקה אך מצבו הידרדר ולאחר כמה ימים הכליות שלו הפסיקו לתפקד והוא לא הצליח לנשום ללא מכשירי ההנשמה שאליהם חובר. הוא מת 11 יום לאחר שחש בסימפטומים הראשוניים של המחלה.

חוקרים שהשתמשו בטכנולוגיה חדישה הגיעו למסקנה כי הגבר מת כתוצאה מהידבקות בנגיף, הנקרא בשם "בורבון" על שם המחוז שבו התגורר הקורבן . הווירוס הוא חלק ממשפחת נגיפים בשם "תוגוטו". מדובר בפעם הראשונה שווירוס ממשפחה זו גרם למוות בארצות הברית, ורק הפעם השמינית שבה התגלו תופעות כלשהן בבני אדם כתוצאה מהיחשפות לנגיף מאותה המשפחה.

נגיפי התוגוטו נמצאו באירופה, אסיה ואפריקה ביתושים וקרציות, ולפי גורמים רשמיים במערכת הבריאות האמריקנית, ייתכן שנגיף הבורבון מופץ באמצעות אותן חיות. הקורבן נעקץ על ידי קרציות פעמים רבות כמה ימים לפני שחלה והרופאים שטיפלו בו מצאו בכתפו קרצייה מלאה בדם. לפי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, עד כה לא התגלו מקרים נוספים של הידבקות בנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully