וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף הפעולה המרגש שהציל את חייו של פג פלסטיני בבית לחם

19.1.2015 / 3:02

תינוק שנולד למשפחה בבית חולים בעיר במשקל 600 גרם היה בסכנת מוות בשל נמק במעיו, אך קשריה של מנהלת הפגייה עם פרופסור מהדסה הר הצופים המומחה בתחום הצליחו להושיע אותו. "מאחל שנמשיך להציל חיים עוד שנים רבות"

ד"ר אלקסיס משלין (מסתכלת למצלמה) האחות והמנתח הנוסף בניתוח בפג בחברון. הדסה הר הצופים, ספק 500
ד"ר אלקסיס מישלין/ספק 500, הדסה הר הצופים

חייו של פג פלסטיני ניצלו החודש בזכות שיתוף פעולה ייחודי בין בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, מרכז פרס לשלום ורופאים מהרשות הפלסטינית. בחודש דצמבר האחרון נולד לאחר המתנה ארוכה הפג בבית החולים המשפחה הקדושה בבית לחם, במשקל של 600 גרם בלבד, תוך שהוא סובל מסיבוכים קשים במעיו שהובילו לנמק. ללא ניתוח דחוף, גורם הנמק למעי להתמוסס ומהווה סכנה מידית לחייו של התינוק. הוריו של הפג כמעט ואיבדו תקווה, עד שמנהלת הפגייה התערבה והציעה להורים להפעיל את קשריה האישיים עם רופא ישראלי שמומחה בתחום.

ד"ר אלקסיס מישלין השתתפה לפני כשנה בפרויקט ייחודי של "מרכז פרס לשלום", שבו רופאים פלסטינים עוברים חניכה עם מקביליהם הישראלים בבתי חולים בישראל. מישלין ניצלה את התיידדותה עם פרופסור בני בר עוז, החונך שלה שמנהל את מחלקת ילודים ופגים במרכז הרפואי הדסה בירושלים, וביקשה את סיועו בניסיון להציל את הפג. "הרבה הורים כאן (ברשות הפלסטינית, י"א) לא מצפים שתינוקות שנולדו במשקל פחות מקילוגרם ישרדו", הסבירה ד"ר מישלין. "אביו של התינוק בקושי הגיע לבקר אותו בימים הראשונים מסיבה זו בדיוק. שבוע לאחר הניתוח, כשאנחנו יכולים להגיד שהתינוק נמצא במצב יציב. ההורים - גם האב וגם האם - נראים הרבה יותר מעודדים ומלאי תקווה לעתידו של בנם".

עוד בוואלה! חדשות
פרשנות: נסראללה מחויב להגיב לחיסול - אך ימתין לאישור מאיראן
הרוג ו-22 פצועים במהומות שקטעו את הלוויית הצעיר ברהט
"הרוח החיה" בדאעש פלסטין: "עו"ד מצוין שתמך בשריעה"

לדבריה, "לאחר שהתינוק נולד, והבנו שהוא סובל מסיבוכים רבים, בהם הנמק במעי, הבנו שהוא יהיה חייב לעבור ניתוח. מיד פניתי לפרופסור בר עוז - בשל מומחיותו בתחום ונכונותו לעזור". ד"ר מישלין הוסיפה כי "הוא לא היסס, השיג את כל האישורים הנדרשים לכניסתו לבית לחם שנמצאת בשטחי הרשות והגיע לסייע בניתוח בהתנדבות. ההליך הכירורגי עצמו בוצע על ידי ד"ר ג'מיל, מנתח ילדים מחברון".

בסיומו של יום ארוך, הניתוח הסתיים בהצלחה. חייו של הפג הפלסטיני, שבעת הניתוח שקל 760 גרם בלבד, ניצלו. לדברי פרופסור בר עוז, "ד"ר משילין היא רופאה מצוינת. אני שמח שבזכות תכנית ההכשרה שעברה בהדסה היא קיבלה את הרקע והכלים להוביל ניתוח מורכב בתינוק במשקל כה נמוך. אני שמח שהקשר המיוחד שנוצר בין ד"ר מישלין לבין המחלקה בהדסה הוביל ליכולתנו לסייע לה בניתוחים כאלה, שמוגדרים כפורצי דרך ברשות הפלסטינית, ואני מאחל גם לנו וגם לה שנמשיך לשתף פעולה ולהציל חיים עוד שנים רבות".

הפרויקט של הכשרות רופאים משותפות לרופאים ישראלים ופלסטינים מתקיים עוד משנת 2003 בכל בתי החולים בארץ. במהלכו מוכשרים עשרות רופאים ישראלים ופלסטינים במטרה לעודד התייעצות ושיתוף פעולה בין רופאים ישראלים לפלסטינים כדי להציל חיים. מהנתונים של "מרכז פרס לשלום" עולה שיותר מ-70% מהרופאים שמגיעים לישראל להכשרות רופאים נשארים בקשר עם עמיתיהם הרופאים הישראלים, ומתייעצים עמם בסוגיות רפואיות מורכבות במטרה להציל חיי אדם.

לפניות לכתב: talk2yair@gmail.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully