וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדת הזרה היתה מבוטחת - עד שלקתה בסרטן

30.12.2014 / 14:50

חברת "כלל ביטוח" מסרבת לחדש את הביטוח הרפואי של עובדת סיעוד שחלתה בסרטן השד, והיא תיאלץ להפסיק את הטיפולים הכימותרפיים שהחלה. "ההתעקשות עלולה להביא למותה"

אילוסטרציה. ShutterStock
"חברת הביטוח מתעקשת שרג'ינה תחזור לביתה בפיליפינים"/ShutterStock

רג'ינה מקילאן, עובדת סיעוד מהפיליפינים שחלתה בסרטן השד, תיאלץ להפסיק ביום חמישי הקרוב את הטיפולים הכימותרפיים שהחלה משום שחברת הביטוח שלה מסרבת לחדש לה את הביטוח הרפואי. "חברת הביטוח מתעקשת שרג'ינה תחזור לביתה בפיליפינים, אך התעקשות זו עלולה להביא למותה", אמרה מנהלת מחלקת מהגרים וחסרי מעמד בארגון רופאים לזכויות אדם, אלישבע מיליקובסקי.

עוד בוואלה! חדשות:
לקראת הכרעה: מה יוכנס לסל הבריאות ומה יישאר בחוץ?
המבקר: כשל בטיפול הרווחה בקטינים שנוצלו לזנות
מבקשת תושבות נשלחה לחו"ל להביא מסמכים - ולא הוכנסה ארצה

מקילאן הגיעה לישראל כדי לעבוד בתחום הסיעוד בשנת 2003. מאז היא עבדה באופן חוקי אצל שלושה מעסיקים שונים עד לפטירתו של המטופל האחרון לפני שנתיים. ברבות השנים, וגם לאחר פטירתו של המטופל, שילמה מקילאן את ביטוח הבריאות שלה, אם באמצעות המעסיק או באופן עצמאי, לחברת "כלל ביטוח". כך למעשה היא הייתה מבוטחת באופן רציף ב"ביטוח עובדים זרים" במשך 11 שנה.

במרץ האחרון, רגע לפני שעמדה לעזוב את ישראל, אובחנה מקילאן כחולת סרטן השד והחלה טיפולים בישראל, במימון חברת הביטוח. בהמשך היא הופנתה לרופא תעסוקתי, שבאופן תמוה קבע לה אובדן כושר עבודה לתקופה של 91 יום. על פי תנאי הפוליסה, חברת הביטוח רשאית להפסיק את הביטוח לעובד זר שאיבד את כושר העבודה ליותר מ-90 יום. בחברת כלל מתעקשים לפעול על פי החוק היבש ומסרבים לאפשר לה להאריך את משך הביטוח. על כן תאלץ מקילאן להפסיק את הטיפולים, על כל המשתמע מכך.

על מקילאן לעבור טיפול כימותרפי במשך כחצי שנה. לאחריו היא אמורה להמשיך בטיפול הורמונלי למשך כמה שנים. "אם היא לא תקבל אותו, צפויה סכנה לחייה", כתבה הרופאה שמטפלת בה. בשל מצבה הרפואי פנתה מקילאן ביולי האחרון, באמצעות ארגון רופאים לזכויות אדם, לרשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים בבקשה לקבלת מעמד בישראל מטעמים רפואיים, ובימים אלו היא ממתינה לתשובה.

פועלים לכך שקובעי המדיניות ישנו את הצו

"הצו בנושא מקומם מכל כך הרבה בחינות", אמרה מיליקובסקי מארגון רופאים לזכויות אדם. "לא סביר שאישה שבמשך שנים הייתה מבוטחת לא תמשיך ותקבל את הטיפולים שלהם היא זקוקה כאשר היא חולה בסרטן". לדבריה, בארגונה פועלים כדי שקובעי המדיניות ישנו את הצו כדי שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד. "במקרה ספציפי זה אנו דורשים מחברת 'כלל' שתאפשר לרג'ינה לקבל את המשך הטיפול שהיא זקוקה לו", אמרה.

"אולי הגיעה העת להבין שיהיה זה נכון וכלכלי יותר למדינה להעביר את ביטוחי הבריאות של מהגרי העבודה לידי קופות החולים", הוסיפה מיליקובסקי. "חברות הביטוח גוזרות רווחים עצומים על גבם של העובדים והמעסיקים, שהם לרוב קשישים. רווחים אלו יכולים לעבור לידי קופות החולים ולשמש לטובת הציבור ולא להישאר בידיים של חברות פרטיות".

מחברת כלל ביטוח נמסר: "על פי הצו לעובדים זרים הנגזר מהחוק לביטוח רפואי, חברת הביטוח מחויבת להעניק לעובדים זרים שירותים רפואיים שבשגרה, בדיקות רפואיות וכן הלאה, בכפוף לחוק. במצבי חירום רפואיים, אחראית חברת הביטוח על הפעולות הנדרשות לייצוב המצב הרפואי של המבוטח, למשך פרק זמן של עד 30 ימים ולאחר מכן על הטסה של המבוטח לארץ מוצאו, להמשך טיפול. בהתאם לזאת, החברה קיבלה מספר חוות דעת של מומחים אשר מצאו כי המבוטחת אינה כשירה לחזור למעגל העבודה. לפיכך, על פי חוק, החברה פנתה למבוטחת במטרה לממן את טיסתה בחזרה לארץ מוצאה, להמשך טיפול רפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully