וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בבתי החולים: פוצץ המו"מ עם משרד האוצר

13.12.2014 / 19:11

מנהלי בתי החולים הממשלתיים הודיעו כי הם מתנגדים לדרישת האוצר להעביר להם את התקציבים הנדרשים כהלוואה שאותה יידרשו להחזיר בתוך שנתיים. "הדבר יביא רק לדחיית המשבר המימוני החריף", הם טוענים

מנהלי בתי החולים הציבוריים במסיבת עיתונאים באיכילוב  9 בדצמבר 2014. מירי גטניו, בית החולים איכילוב, מערכת וואלה! NEWS
"משבר חריף". מנהלי בתי החולים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מירי גטניו, בית החולים איכילוב

מענק או הלוואה? זה סלע המחלוקת שהביא הערב (שבת) את מנהלי בתי החולים הממשלתיים להודיע על פיצוץ המשא ומתן עם משרד האוצר, בנוגע לתקציב שאותו אמור המשרד להקצות למערכת הבריאות הציבורית. המשא ומתן התפוצץ בעקבות דרישת האוצר להעביר את התקציבים הנדרשים לבתי החולים כהלוואה שאותה יידרשו להחזיר בתוך שנתיים. "האוצר מבקש להעניק לאזרחי ישראל 'בריאות בהלוואה'", טוענים המנהלים.

מדובר על סכום לא סופי, שנאמד בכמה מיליוני שקלים, שאותו אמור האוצר להעביר לבתי החולים לצורך המשך הפעילות הסדירה. בהצהרה משותפת מטעמם של 11 מנהלי בתי החולים הממשלתיים, הם דורשים שהכסף יינתן כמענק ולא כהלוואה. לדבריהם, "המשמעות של העברת הכספים בתנאי הלוואה תביא רק לדחיית המשבר המימוני החריף של בתי החולים הממשלתיים".

עוד בוואלה! חדשות:
דוח העינויים: "עשרות אסירים עונו על ידי ה-CIA בטעות"
"כדור בין העיניים": חייל חשוד שאיים על ח"כ בפייסבוק
הערבייה המוסלמית שחוברת לנפתלי בנט

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס פרס ראש הממשלה לחדשנות בתחליפי  נפט, במלון דן פנורמה ת"א. ראובן קסטרו
מתפקד גם כשר האוצר. ראש הממשלה נתניהו/ראובן קסטרו

המנהלים פנו גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמתפקד גם כשר הבריאות, להתערב ולהביא לפתרון המשבר. "אנו מביעים תקווה שבהיעדר שרים במשרדי הבריאות והאוצר, יפעל ראש הממשלה להביא להבנות שיאפשרו לנו להמשיך בפעילות המלאה שלנו בהתאם ליעדנו ולמחויבות שלנו ושל הממשלה לחולים שלנו". מחר צפוי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, להיפגש עם נציגי האוצר במטרה להגיע לפתרון בסוגיה.

מנהלי בתי החולים הממשלתיים חברו יחד בתחילת השבוע כדי להתריע מפני הידרדרות מערכת הבריאות וכדי לבקש מנתניהו וממשלתו לפעול להצלת מערכת הבריאות, לפני שכהונתם תסתיים. המנהלים אמרו שהמשבר כבר מורגש ולדבריהם הם לא יכולים לרכוש ציוד רפואי חדש או לשלם על ציוד שכבר הזמינו. הם ביקשו להתריע מפני פיטורי עובדים ואמרו שניתוחים יידחו בשל חוסר תקציב.

ממשרד האוצר נמסר כי "משרדי האוצר והבריאות ניהלו ביניהם מו"מ ביום חמישי האחרון אל תוך הלילה. כמו כן, נקבעה פגישת המשך לתחילת השבוע. נציגי משרדי האוצר והבריאות ימשיכו לקיים דיונים במטרה להגיע לפתרון מוסכם לנושא הגירעון בגין החריגה התקציבית של מספר בתי החולים מהתקציב שאושר להם על ידי הכנסת. במסגרת זו, נבחנות מספר אלטרנטיבות במטרה להגיע לפתרון המחזק את הרפואה הציבורית מבלי לפגוע במגבלות התקציב ובתמריצים הכלכליים במערכת הבריאות".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully