וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל יום האיידס העולמי: הווידוי של הנסיך הארי

במטרה להעלות את המודעות ליום האיידס, חשף הנסיך הבריטי, יחד עם שורת סלבריטאים, את "הסוד" האישי שלו. "אלפי ילדים מתים לשווא בכל שנה, מכיוון שהם שומרים על מחלתם בסוד, ולא מקבלים טיפול רפואי"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הנסיך הבריטי הארי הצטרף לשורת סלבריטאים שחשפו את "הסוד" האישי שלהם, בקמפיין "אין בושה" (Feel No Shame) של העמותה "Sentebale", שהיה ממקימיה, לציון יום האיידס העולמי שחל היום (שני). בסרטון שפרסם, הודה הארי כי הוא "ממש נלחץ" לפני שהוא מדבר בפני קהל, וכי הוא חש חרדה כשהוא נכנס לחדרים צפופים.

מטרת הקמפיין היא להעלות מודעות לסטיגמה ולתחושת הבושה, המונעת מאנשים רבים לפנות לסיוע בהתמודדות עם נגיף ה-HIV. "הנגיף הוא גורם המוות השני בעולם בקרב צעירים בגיל 10-19, והוא גורם המוות הראשון באפריקה", אמר הארי. "סוגיה טראגית במיוחד היא הבושה והסטיגמה המקושרות ל-HIV".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
גרמניה: הגנה על נערות שהוטרדו - והוכתה למוות
בריטניה: מומחה הסרטן התעלל מינית במטופליו הקטינים
עסקי המריחואנה נושמים לרווחה אחרי הבחירות באורוגוואי

הנסיך הארי במשחקה של נבחרת אנגליה נגד נבחרת קוסטה ריקה. רויטרס, רויטרס
"סוגיה טראגית במיוחד היא הבושה והסטיגמה המקושרות ל-HIV". הארי/רויטרס, רויטרס

לדברי הנסיך, "בעקבות זאת, אלפי צעירים מתים לשווא בכל שנה, מכיוון שהם שומרים על מחלתם בסוד, ולא מקבלים את הטיפול הרפואי הנדרש. יחד, אנחנו יכולים לעצור את הסטיגמה סביב HIV ולהעניק לצעירים נשאי הנגיף את הילדות שמגיעה להם".

סוכנות האו"ם המטפלת בנושא, UNAIDS, מסרה כי נכון לחודש יוני 2014, כ-13.6 מיליון בני אדם ברחבי העולם נהנו מגישה לטיפול רפואי לאיידס. מדובר בשיפור משמעותי מהמספר המקביל בשנת 2010 – חמישה מיליון בלבד.

עם זאת, ארין הולפלדר, מנהל מדיניות הבריאות העולמית בארגון הסיוע "ONE", מסר: "לא כל המדינות שם, וההתקדמות שהושגה עלולה בקלות ליפול". על פי נתוני האו"ם, 35 מיליון נשאי HIV חיים בעולם. 2.1 מיליון מתוכם נדבקו בשנת 2013, ו-1.5 מיליון בני אדם מתו מאיידס באותה תקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully