וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקשור בין הזיהום לסרטן בחיפה? לא מדויק ומטעה"

20.10.2014 / 22:34

באיגוד ערים להגנת הסביבה באזור מפרץ חיפה הדפו את ממצאי משרד הבריאות שהראו כי חיפה מובילה בתחלואת הסרטן בישראל, ואמרו: "לא בטוח שהטריגר הראשוני למחלה התחולל באזור"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

בעקבות פרסום הדוח של משרד הבריאות, שמראה כי בחיפה חולים בסרטן יותר מאשר בכל מקום אחר בארץ, אומרים הערב (שני) באיגוד ערים להגנת הסביבה באזור מפרץ חיפה – גוף הממומן ברובו על ידי עיריית חיפה - כי אי אפשר לקשור בין הממצא הזה לבין זיהום האוויר באזור.

"שימוש בנתוני תחלואה בסרטן על מנת להסיק על השפעה סביבתית, הנו לא מדויק במקרה הטוב ומטעה במקרה הרע", נמסר מהאיגוד האזורי. "אדם שמאובחן כיום עם סרטן התחיל לפתח את המחלה כעשור או שניים קודם, לכן כלל לא בטוח שהטריגר הראשוני למחלתו אכן התחולל באזור שבו אובחן 20 שנים מאוחר יותר".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
לצהלות מתנחלים, צה"ל עיכב פלסטיני בן 12 הלוקה בשכלו
עדות הזוועה: "לקחתי החלטה - עוזבים את תמר בשטח"
השופטים במשפט זדורוב: "אולי עוד מישהו היה בזירה?"

מפעל בזן בחיפה. נובמבר 2013. ערן גילווארג
"הירידה בזיהום תשתקף גם בירידה בתחלואה". מתקני הזיקוק במפרץ חיפה/ערן גילווארג

באיגוד אמרו עוד כי אין ספק שמדובר ב"נושא בעל חשיבות ממעלה ראשונה", וציינו שיש צורך בביצוע עבודת מחקר מקיפה. "משום כך, הוציא איגוד ערים שבבעלות עיריית חיפה, הקריות וישובים נוספים באזור מפרץ חיפה, בשיתוף עם משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, מכרז לביצוע עבודה שכזאת בהיקף שטרם בוצע בישראל", נמסר. לפי האיגוד, במחקר תשתתף קבוצת חוקרים מאוניברסיטת חיפה, מאוניברסיטת תל אביב ומאוניברסיטת הרווארד. "באיגוד משוכנעים שהירידה המתמדת ברמות זיהום האוויר באזור מפרץ חיפה, המגובה בנתונים והוכחות, תשתקף גם בירידה בתחלואה באזור חיפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מנגד, בקואליציה לבריאות הציבור אמרו שהנתונים מאששים את הטענה כי זיהום האוויר מגביר את התחלואה באזור. "לאחר שכבר במשך כמה עשורים הנתונים בנפות חיפה ועכו עולים על שאר המדינה, וכשהסבל האנושי הכרוך בכך מוכר היטב לכל תושב ותושבת באזור, מודיעים במשרד הבריאות ש'יכול להיות שהסיבה היא המפעלים במפרץ חיפה', וש'יכול להיות שמדובר באורח חיים והתנהגות שונה של התושבים'. אז באמת, הגיע הזמן שמשרד הבריאות יבדוק את מה שכל תושב ותושבת במדינת ישראל כבר יודעים: שבאזור נפות חיפה ועכו יש יותר תחלואה ותמותה בגלל המפעלים המזהמים", אמרו בקואליציה והוסיפו כי "תושבי נפת חיפה לא אוכלים שונה משאר המחוזות ואין לתושבים שחיים באזור שום התנהגות ייחודית שונה מאשר בשאר הארץ. למעט העובדה שהם יחסית חשופים יותר לסיכון".

בניסיון לתת המחשה נוספת, אמרו בקואליציה כי מנתוני משרד הבריאות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסמו בפברואר השנה, עולה שתושבי נפת חיפה מעשנים פחות מאשר בשאר המדינה – ועם זאת "אף שהם מעשנים הרבה פחות, הם חולים הרבה יותר בסרטן ריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully