וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות האבולה: נתניהו הורה על צעדי מניעה

ראש הממשלה כינס דיון בלשכתו בירושלים בנוגע להתקדמות היערכות המדינה למקרה של הגעת חולה בנגיף לישראל. הוחלט לשים דגש על תשאול נוסעים המגיעים מליבריה, מגינאה ומסיירה לאון

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס הבוקר (ראשון) דיון מיוחד בלשכת ראש הממשלה בירושלים בנושא התפשטות נגיף האבולה. מדובר בדיון נוסף על זה שהתקיים בשבוע שעבר, ומטרתו לבדוק את התקדמות ההיערכות של רשויות המדינה למקרה של הגעת חולה בנגיף לישראל.

בדיון, שבו השתתפו נציגי משרדי הבריאות, התחבורה, הפנים, החוץ והמשפטים, רשות שדות התעופה, משטרת ישראל וצה"ל, הוחלט לשים דגש על תשאול נוסעים שיגיעו לישראל מליבריה, מגינאה וסיירה לאון – מוקדי התפשטות המגיפה הקטלנית. התשאול ייעשה בכל מעברי הגבול לישראל לנוסעים המגיעים דרך האוויר, היבשה והים. זאת נוסף על שלטי המידע הקיימים במקום בשפות עברית, אנגלית צרפתית וערבית.

התפרצות האבולה || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
חשש במקדוניה: אזרח בריטניה מת מאבולה במדינה
העולם נלחם באבולה – אבל לא מספק את מה שבאמת נחוץ | פרשנות
אחות מספרד שטיפלה בכומר חולה אבולה נדבקה בנגיף

רה"מ בנימין נתניהו בדיון בנושא סכנת נגיף האבולה. אוקטובר 2014. : עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו במהלך הדיון המיוחד בלשכתו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, : עמוס בן גרשום

"מדינת ישראל נערכת על מנת לעצור ככל האפשר כניסה של חולי אבולה לגבולותיה כחלק מהמאמץ שאנחנו עושים כדי להגן על הגבולות", אמר נתניהו במהלך הישיבה. "מדובר במגיפה עולמית, אנחנו משתפים פעולה עם מדינות אחרות ונוסף על השמירה על הגבולות שלנו אנחנו נוקטים שורה של צעדים כדי לבודד חולים, אם יגיעו, וגם כמובן לטפל בהם במערכת הבריאות שלנו. אנחנו מקווים שלא יהיה צורך בזה אבל אנחנו נערכים לקראת כל האפשרויות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כומר ספרדי שמוטס בבידוד לספרד אחרי שנדבק בנגיף האבולה בסיירה לאון, 22 בספטמבר 2014. רויטרס
צוותים רפואיים מפנים כומר ספרדי אחרי שנדבק בנגיף האבולה בסיירה לאון/רויטרס

צעדי המניעה מפני התפרצות האבולה שעליהם הודיע הבוקר נתניהו מצטרפים לצעדים שננקטים במדינות מערביות נוספות ברחבי העולם. בסוף השבוע האחרון החלו לערוך בדיקות לנוחתים מסיירה לאון, מליבריה ומגינאה בחמישה שדות תעופה בארצות הברית - שדה התעופה על שם קנדי ושדה התעופה ניוארק שבניו יורק, שדה התעופה דאלס שבוושינגטון, שדה התעופה באטלנטה ושדה התעופה או'הייר בשיקגו. הרשויות עורכות בדיקת חום והנוחתים יידרשו למלא שאלון רפואי שיצר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC).

בשיחה שקיים עם כתבים בשבוע שעבר, אמר הנשיא ברק אובמה: "מהיום הראשון, המלחמה באבולה היא בעלת חשיבות לאומית עבורנו". הוא הבהיר כי לנוכח "החשש ההגיוני" של האזרחים בארצות הברית, חשוב "להדגיש את העובדות" לגבי הנגיף הקטלני. "עלינו למלא אחר ההליכים והנהלים שיושמו בהתבסס על המדע", הוסיף.

גם באירופה גובר החשש מפני התפשטות המחלה בשטחה.
בבריטניה הוחלט לנקוט אמצעי זהירות נוספים. לפיכך, בשדות התעופה הית'רו וגטוויק ובמסוף רכבת ה"יורוסטאר" שבמדינה, יחלו לערוך תשאולים ובדיקות לבאים מה"אזורים הנגועים" במחלה.

חיילים אמריקנים נחים אחרי שהקימו בית חולים-שדה לנפגעי אבולה במונרוביה, ליבריה. GettyImages
חיילים אמריקנים נחים אחרי שהקימו בית חולים שדה לנפגעי אבולה בליבריה/GettyImages

ביום שישי האחרון הודיע ארגון הבריאות העולמי כי מספר המתים בהתפרצות נגיף האבולה הוא 4,033 בני אדם. על פי הנתונים, עד כה חלו 8,376 בני אדם במחלה הקטלנית המשתוללת במערב אפריקה, וכמעט מחצית מהם מתו, בעיקר בליבריה, בסיירה לאון ובגינאה, ששם פרצה במרץ האחרון. הנתונים האחרונים כוללים גם את תומס דנקן, אזרח ליבריה שאובחן כחולה באבולה על אדמת ארצות הברית, ומת שם ביום רביעי בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully