וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים חוששים מהאבולה: "מודדים חום בכניסה למשרד"

19.8.2014 / 0:02

יום לאחר התקרית שבה נבזזה מרפאה ונמלטו חולים בנגיף הקטלני, ישראלים השוהים בליבריה מקפידים על קלה כחמורה. עם זאת, לדברי חלק מהרופאים מדובר ב"היסטריה": "סיכויי ההדבקה קלושים"

מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
המרפאה לטיפול בחולי אבולה בליבריה שנבזזה, שלשום/AP

יום לאחר התקרית במונרוביה שבליבריה, שבה פשטו חמושים על מרפאה שממנה נמלטו עשרות חולי אבולה, אנשי עסקים ישראלים השוהים במדינה האפריקנית מספרים כי המצב בעיר הבירה מתוח מאוד, והם נוקטים בכל אמצעי הזהירות האפשריים כדי למנוע הדבקה. "המקומיים התעצבנו על כך שהממשלה הקימה מתחם כזה ופשוט התנפלו ושדדו את המקום", סיפרו. "כל החולים התפזרו לכל עבר ונעלמו".

"אנחנו עושים כל שביכולתנו לצמצם את החשיפה לסיכונים מיותרים", מסר אחד מהם, שביקש להישאר בעילום שם. "אנחנו מקפידים על רחיצת ידיים באמצעות תמיסת כלור ועל מדידת חום בשערי הכניסה למשרדינו - גם עבור עובדים וגם עבור אורחים. אין כניסה לכל אדם במקרה של חום מעל 37.4 מעלות". הנגיף הקטלני גבה עד כה את חייהם של 413 בני אדם במדינה.

"אף אורח לא מורשה להיכנס למתחם המשרדים ללא אישור, ואף מקומי לא מורשה להיכנס למתחם המגורים שלנו", הוסיף. "השארנו צוות מצומצם של עובדים אצלנו במגורים, שישן במתחם שלנו ולא מורשה לצאת לאף מקום - גם לא לביתם. נקטנו צעדים דרסטיים בכל מה שקשור לניקיון השירותים במתחם, חילקנו לכל העובדים בקבוקונים של מחטא ידיים וכפפות חד פעמיות לעובדים שבאים במגע עם קהל. כמובן שאין לחיצות ידיים לאף אחד, ומגע עם אנשים צומצם כמה שאפשר".

עוד בנושא:
עשרות חולי אבולה נמלטו ממרפאה שנבזזה בליבריה
האו”ם: ”מספר מקרי המוות מאבולה גבוה מהמדווח”
סיבה לבהלה? מגיפת האבולה של 2014

מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014/AP

"אם זה היה במערב, תוך כמה ימים הסיפור היה נגמר", אומר פרופסור אלי שוורץ, מנהל המרכז לרפואת מטיילים בבית החולים שיבא בתל השומר. "באפריקה יש אוסף של אמונות שמפריעות לפעולות המניעה". עם זאת, הוא מבקש "לא להיכנס להיסטריה". לדבריו, "הסיכוי שיתגלה בישראל מקרה של הידבקות בנגיף הוא אפסי. האזהרות של משרד הבריאות מפני נסיעה למדינות באפריקה שבהן התגלתה המחלה הן מוגזמות". פרופסור שוורץ מבקש גם להפריך את הסברה בציבור, לפיה מדובר במחלה מדבקת במיוחד: "אפילו אם נוסע על מטוס נשא או לוקה במחלה, הסיכוי להידבק ממנו קלוש. המחלה מועברת אך ורק במגע עם נוזלי גוף. בניגוד למחלות אחרות, כגון HIV, נשא של נגיף האבולה אינו מדביק, אלא רק חולה במחלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, בימים האחרונים נדבקו 2,127 בני אדם במחלה בסך הכול, ומהם 1,145 מתו בליבריה, בניגריה, בגינאה, ובסיירה לאון. בין ההרוגים 81 עובדים בתחום הרפואה. נכון להיום לא קיים חיסון של ממש למחלה, בעלת שיעור תמותה של 90%, וטיפולים אחרים הקיימים היום מיועדים אך ורק להקל את התסמינים.

"פונים אלינו הרבה ישראלים שמתכננים לטוס לאפריקה, לעסקים או לטיולי ספארי, ושואלים האם לבטל את הטיסה", מספר פרופ' שוורץ. "ההיסטריה הביאה לכך ששואלים אותי אפילו על מדינות כמו טנזניה וקניה. המרחק בין טנזניה לבין ליבריה הוא כ-5,000 קילומטרים, כמו המרחק מפה לנורבגיה. אף אחד לא יוותר על טיסה לנורבגיה בגלל שבישראל יש איזו שהיא מחלה. ההמלצה היחידה היא לא לבוא במגע ישיר עם חולים".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 22:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully