וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: ילדים לקו בזיהום משימוש בתמיסת הזנה של "טבע"

16.7.2014 / 3:01

משרד הבריאות פרסם אזהרה להורים להפסיק מיד את הזנת ילדיהם בתמיסת TPN, לאחר שהתגלו מקרים של ילדים הסובלים מזיהום. אם לא יטופלו אלו שאובחנו, עלול הדבר לסכן חייהם

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

משרד הבריאות פרסם אמש (שלישי) אזהרה להורים אשר ילדיהם מקבלים טיפול בהזנה תוך-ורידית של תמיסת TPN מתוצרת חברת "טבע", להפסיק מיד את ההזנה של ילדיהם בחומר ולשים לב לתופעות לוואי שונות, כגון חום. זאת, לאחר שהתגלו כמה מקרים של ילדים שמטופלים בתמיסה ופיתחו זיהום. הילדים שאובחנו טופלו באנטיביוטיקה ומצבם טוב, אך במשרד הבריאות צופים כי בעקבות הפרסום עלולים להתגלות מקרים נוספים. אם לא יטופלו הילדים שפיתחו זיהום, עלול הדבר לסכן את חייהם.

הטיפול בתמיסה ניתן בדרך כלל עבור ילדים הסובלים מתסמונות מעי שונות הנוגעות לקשיים בספיגת האוכל. חלק מהילדים מקבלים את ההזנה בבתיהם, ועל כן קורא משרד הבריאות להוריהם להפסיק מיד את הטיפול בתמיסה. החשד התעורר לאחר שמשרד הבריאות קיבל דיווח מבית החולים שניידר שבפתח תקווה על שלושה ילדים שמקבלים טיפול ב-TPN, ופיתחו זיהום קל מזן PANTOEA, הניתן לטיפול באמצעות אנטיביוטיקה. בנוסף, אותרו מקרים נוספים בבתי החולים קפלן שברחובות וכרמל ורמב"ם שבחיפה.

משרד הבריאות החל בחקירת המקרה מול חברת "טבע" לבדיקת הליכי הייצור. במסגרת הליך החקירה נבדק מקור הזיהום, סטריליות התמיסות השונות המוכנסות להכנה ואשר מסופקות על ידי מגוון יצרנים אחרים, הצנרת והציוד הנלווה. המשרד פנה למיקרוביולוגיים, לרופאים מומחים ולבתי החולים במטרה להנחות אותם להפסיק טיפול, להתייעץ על טיפול חלופי וכן כדי לאתר מקרים נוספים.

כמו כן, הורה משרד הבריאות ל"טבע" על הפסקה מידית של השימוש בחומרי הזנה תוך ורידית המיוצרים על ידי החברה. החברה פתחה מוקד מידע למטופלים ולרופאיהם במספרים 054-8884466 או 054-8884474. במשרד הבריאות קוראים למטופלים ב-TPN לפנות לרופא המטפל או למוקד המידע של "טבע" כדי לקבל הנחיה והדרכה לגבי המשך טיפול. מטופל ב-TPN שמפתח חום מתבקש לפנות בהקדם לחדר מיון.

מחברת "טבע" נמסר: חברת טבע מדיקל משתפת פעולה באופן מלא עם משרד הבריאות בבירור הנושא. מיד עם היוודע הפרטים החלה החברה בבדיקות מקיפות לאיתור מקור הבעיה והפסיקה את הייצור עד לקבלת תוצאות בדיקות אלה. החברה תעדכן מיד כאשר יהיו בידה פרטים מעבר לאלה אשר נמסרו בהודעת משרד הבריאות.

עוד ידיעות בנושא בריאות:
תינוק בן חצי שנה נחנק משרוך של מוצץ; מצבו אנוש
המלצה: על כל ההומואים ליטול תרופה נגד HIV
בגלל המצב הביטחוני: עלייה במספר הלידות בדרום

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • זיהום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully