וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוטה בת שנתיים בלעה 11 מגנטים: "כמעט נמק"

2.7.2014 / 18:23

הורי התינוקת הבהילו אותה לבית החולים דנה בתל אביב, שם התגלו הגופים המתכתיים שהתחברו למגנט באורך 6 סנטימטרים. כנראה מדובר בחלקים ממשחק ילדים שה-FDA מזהיר מפניו

צילום הרנטגן של ילדה בת שנתיים שבגופה נמצאו מגנטים. יולי 2014. ג'ני ירושלמי, מערכת וואלה! NEWS
צילום הרנטגן בו נראים 11 המגנטים/מערכת וואלה! NEWS, ג'ני ירושלמי

הורי פעוטה בת שנתיים וחצי שסבלה מכאבי בטן והובהלה אתמול (שלישי) לבית החולים, נדהמו לגלות כי היא בלעה לא פחות מ-11 מגנטים שנדבקו זה לזה והגיעו לגודל של שישה סנטימטרים. הפעוטה שוחררה היום לביתה לאחר שהמגנטים הוצאו מגופה. בבית החולים לילדים דנה בתל אביב, אליו נלקחה הפעוטה, מזהירים: מדובר במשחק ילדים מסוכן שהוביל בעבר לפציעתם של ילדים.

הוריה של הפעוטה הביאו אותה לבית החולים בשעות הערב. הם סיפרו לצוות הרפואי כי במשך היום התלוננה בתם על כאבי בטן. בני הזוג ניסו להאכילה ואף השכיבו אותה לישון, אך כעבור זמן מה, כשהכאבים לא חלפו והבכי גבר, הם הבינו שאין מנוס מלבד בדיקה רפואית בחדר המיון. משהגיעה, נשלחה התינוקת לצילום שהראה כי בבטן העליונה שלה נמצא גוף זר - מגנט באורך של שישה סנטימטר.

עוד בוואלה! חדשות:
משפחת הנער הערבי שנרצח: "הלם טוטאלי"
נעצר בחשד לרצח עקב תכנית טלוויזיה – ושוחרר
היכונו לצריבות: המדוזות הראשונות הגיעו לישראל

מגנטים שנמצאו בגופה של תינוקת בת שנתיים וחצי. יולי 2014. ג'ני ירושלמי, מערכת וואלה! NEWS
"משחק מסוכן". המגנטים שהוצאו מגופה של הפעוטה/מערכת וואלה! NEWS, ג'ני ירושלמי

ד"ר שלומי כהן, ממלא מקום מנהל היחידה לגסטרו ילדים בבית חולים דנה, אמר: "עם קבלת צילומי הרנטגן, כאשר הבנו שמדובר בגוף זר, העברנו אותה לחדר הניתוח. שם, תחת הרדמה מלאה, ביצענו הליך אנדוסקופיה". מדובר במכשיר שמוחדר למערכת העיכול העליונה דרך הפה, אשר סורק את החלל ומתעד אותו. "מצאנו 11 מגנטים עגולים קטנים, שהיו במעבר בין הקיבה לתריסריון. בשל האורך של המגנטים שחברו לגוף אחד, הם עלולים היו להיתקע במערכת הנשימה ובמערכת העיכול. הסכנה הגדולה יותר היא שהמגנטים היו עלולים להיצמד משני צדי המעי, ליצור הצמדה של המעי ולהוביל לנמק מקומי", אמר.

כשהילדה עדיין תחת הרדמה, הוציא ד"ר כהן את המגנטים באמצעות מכשיר מיוחד שתופס את הגוף הזר ובמקביל מגן על הקיבה משריטות. לאחר ההליך הפעוטה חשה בטוב, והבוקר היא שוחררה לביתה. לדברי ד"ר כהן, "ההורים לא ידעו להצביע על המועד בו היא בלעה את המגנטים. הם לא ראו. מקרים של ילדים שבולעים גוף זר הם מאד נפוצים, אך לאחרונה הגיעו אלינו כמה מקרים דומים".

בבדיקה שערכו בדנה התברר כי לשוק משחקי הילדים יצא באחרונה משחק חדש שמורכב ממאות מגנטים קטנים, המיועדים להכנת שרשראות. "ברשתות החברתיות כבר מזהירים ממנו וגם מינהל המזון והבריאות האמריקאי (FDA) הוציא אזהרה. אני קורא להורים לילדים קטנים, במיוחד בגילים שנה עד שש, לשים לב, ובמיוחד כעת, בחופש הגדול, כשהרבה ילדים חשופים יותר מתמיד לסכנות".

  • עוד באותו נושא:
  • פעוטות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully