וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בת 36 מתה באילת בשל סיבוך נדיר בהריון

21.5.2014 / 0:01

מותה של האישה, שהייתה בשבוע ה-20 להריונה, נקבע בבית החולים יוספטל בעיר לאחר שאיבדה דם רב. ככל הנראה, הסיבה לכך היא מצב רפואי נדיר בו פוגעת השליה בדופן הרחם

אילוסטרציה. ShutterStock
האישה איבדה דם רב עקב מצב רפואי נדיר/ShutterStock

תושבת אילת בת 36, בשבוע ה-20 להריונה, מתה אמש (שלישי) בבית החולים יוספטל בעיר בשל סיבוך נדיר. מדובר במצב רפואי בו פוגעת השליה בדופן הרחם ויוצרת דימום פנימי חריף שיכול להימשך כמה שעות מבלי שניתן יהיה לשים לב לכך. צוות מגן דוד אדום פינה אותה מביתה למרכז הרפואי, שם הספיקה לספר לצוות הרפואי כי היא חשה כאבים בבטנה. למרות מאמצי הרופאים להציל את חייה, הם נאלצו לקבוע את מותה. כמקובל במקרים אלו, משרד הבריאות יקים ועדת בדיקה שתחקור את נסיבות האירוע הקשה.

המקרה הטרגי אמש מצטרף לשורה של מקרי מוות של נשים הרות במהלך החודשים האחרונים. לפני כחודש וחצי מתה בבית החולים אסף הרופא בצריפין אורטל הלל, בת 27, שבועיים לאחר שאושפזה במצב קשה ואיבדה את התאומים שהיו ברחמה. הלל הרתה באמצעות טיפול פוריות. בסוף חודש מרץ היא הגיעה למרכז הרפואי במצב קשה בשל קרע בטחול. הצוות הרפואי במקום החל לטפל בה בניסיונות לייצב את מצבה, וביצעו בה פעולות החייאה. הרופאים לא הצליחו להציל את התאומים שנשאה ברחמה, והם נאלצו לקבוע את מותם. הלל אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת, כשלצדה שהו בני משפחה וחברים. לאחר כשבועיים חלה הידרדרות במצבה והיא הלכה לעולמה.

כחודש וחצי לפני מותה של הלל, מתה צעירה הרה בת 19 מתסחיף ריאתי. הצעירה התמוטטה בכניסה לחדר המיון של בית החולים פוריה בטבריה, ומשם הובהלה במצב קשה מאוד לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותה. שבוע לפני כן מתה יולדת, גם כן מתסחיף ריאתי, שלושה ימים בלבד לאחר שילדה את בנה השישי. היולדת, תושבת אזור המרכז בת 38, נמצאה ללא רוח חיים בשירותים במחלקת היולדות של בית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

עוד בחדשות:
"אברג'יל הציל את הקבלנים מקריסה - ופרש עליהם חסותו"
תיעוד: חברי קבוצה גזענית בפייסבוק תוקפים ערבי
ניגריה: לפחות 46 הרוגים בשני פיצוצים בשוק סואן

(עדכון ראשון: 22:20)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully