וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור ישלם: הנסיעה באמבולנס מד"א מתייקרת

ועדת העבודה בכנסת קיבלה את בקשתו של מנכ"ל מד"א לייקר את אגרות ההסעה באמבולנס. הנפגעים המרכזיים: תושבי יישובים המרוחקים מבתי החולים. "מרחיבים את הפער עוד יותר"

אמבולנס של מגן דוד אדום. שלומי גבאי
"מרחיבים את הפער עוד יותר"/שלומי גבאי

שוב האזרחים בפריפריה נאלצים לשלם מחיר: אגרות ההסעה באמבולנס של מגן דוד אדום יתייקרו ב-5.7% - כך קבעה היום (שני) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. מאחר שהתעריף נקבע על פי מספר הקילומטרים שנסע האמבולנס, המשמעות היא כי מי שמתגורר רחוק מבית חולים – יצטרך לשלם יותר.

עוד בוואלה! חדשות:
באסטת הנשק: בעולם לא קונים את השואו של נתניהו
מול ספסלים ריקים: הקואליציה מעבירה את חבילת החוקים
עד המדינה בבר-נוער הואשם, האסמסים המפלילים נחשפו

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר לוואלה! חדשות כי הארגון מתמודד עם יותר מ-200 מיליון שקל בחובות שלא שולמו לו "מאזרחים, מרשויות מקומיות ולכך מצטרף חוב של חמישה מיליון שקל מבית החולים הדסה".

הוועדה דנה בתקנות מגן דוד אדום (אגרות הסעת חירום באמבולנס) שהגיש משרד הבריאות, ואישרה באופן חלקי את בקשת מד"א שהתעריפים יתייקרו בשיעור של 15%. כך, לדוגמה, הסעת אמבולנס בשעות היום למרחק הלוך ושוב של עד 20 ק"מ תעלה מעתה 377 שקלים במקום 357 כיום. מ-96 ועד 100 ק"מ תהיה העלות 1,586 במקום 1,500 שקלים כיום.

מד"א פתחו יחידה מיוחדת בנתב"ג. מרץ 2014. דרור עינב
"לא מספיק שהוא גר רחוק מבית חולים כללי, הוא צריך גם לשלם יותר"/דרור עינב

לאדם המתגורר ביישוב המרוחק 45 ק"מ (הלוך ושוב) מבית חולים, תעלה הנסיעה בשעות היום 586 שקלים במקום 554 כיום, ובלילה 703 במקום 666. נפגע תאונת דרכים יישא בהוצאות של 705 שקלים במקום 667 כיום.

חברי הכנסת אישרו אמנם את העלאת התעריפים, אך במקביל מתחו ביקורת על כך שההתייקרות תמומן מכיס האזרחים, ולא על ידי המדינה. "בלי סוף אנחנו מדברים על מערכת הבריאות במרכז מול הפריפריה", אמרה חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי). "עכשיו, לא מספיק שהוא גר רחוק מבית חולים כללי, הוא צריך גם לשלם יותר. אתה מרחיב את הפער עוד יותר. זה עוד משהו שנגלגל על האזרח".

את התשלום עבור האמבולנס ניתן לדרוש מקופת החולים, אך במקרה שלא היה אשפוז, אלה מסרבות בדרך כלל לממן את הפינוי, בטענה כי הנסיעה באמבולנס לא הייתה מוצדקת. "יולדת שגרה במודיעין תשלם אלף שקלים, אם הגיעה לבית החולים ולא ילדה", אמר אחד מחברי הכנסת. "הרי בגלל המצוקה בבתי החולים משחררים הביתה, ואז החולה צריך לשלם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אמבולנס מד"א בשלג. צביקה לבל, מד"א
"מד"א לא זוכה לשום תקציבים מממשלת ישראל, כפי שזוכים יתר גופי החירום וההצלה"/מד"א, צביקה לבל

מנכ"ל מד"א התייחס להחלטת הוועדה והסביר: "יש למעלה מ-200 מיליון שקל בחובות לא משולמים. ביניהם כאלה של אזרחים שלא שילמו, של רשויות מקומיות שלא מימנו את חלקן בשרותי נט"ן וגם חוב של בית החולים הדסה, שעומד לבדו על חמישה מיליון שקל. בנוסף לפעילות השוטפת, הארגון צריך להיות ערוך לשעת חירום, על כל המשתמע מכך. אגרות הנסיעה באמבולנס הן חלק גדול ממקורות המימון של מד"א". לדברי בין, "מד"א לא זוכה לשום תקציבים מממשלת ישראל, כפי שזוכים יתר גופי החירום וההצלה. אם היינו מקבלים תקצוב כזה, לא היינו צריכים לגבות תשלום מהאזרחים".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully