וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מושתל הלב המלאכותי הראשון, ששרד 75 ימים

4.3.2014 / 2:24

בית החולים ז'ורז' פומפידו בפריז הודיע על מותו של המטופל, שעבר את ההשתלה הראשונה מסוגה בדצמבר האחרון. טרם נקבעה סיבת המוות. שרת הבריאות: "הרופאים נלחמו ללא הרף"

אב-טיפוס של הלב המלאכותי הראשון, פריז, 2008. AP
אב-טיפוס של הלב המלאכותי בבית החולים ז'ורז' פומפידו/AP

מת מושתל הלב המלאכותי הראשון בעולם – כך נמסר אמש (שני) מבית החולים ז'ורז' פומפידו בפריז, בו בוצע ההליך הייחודי בחודש דצמבר האחרון. מושתל הלב, שפרטיו נותרו חסויים, הלך לעולמו ביום ראשון, 75 ימים לאחר הניתוח החדשני, בגיל 76. עם זאת, סיבת המוות טרם נקבעה, ולא ברור אם הלב המלאכותי של חברת "קרמאט" קשור לכך.

האיש סבל מכשל לב סופני, אשר גרם לכך שלבו לא היה מסוגל לשאוב מספיק דם, והרופאים העריכו שנותרו לו שבועות או ימים בודדים לחיות. הלב הביו-פרוסטתי נועד להחליף את פעולתו של זה האמיתי לתקופה של עד חמש שנים, ומחקה אותו תוך שימוש בחומרים ביולוגיים וחיישנים. החברה העומדת מאחורי הפיתוח מקווה לסייע בכך לאלפי החולים אשר מתים כל שנה בהמתנה לתרומת איברים.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד נדיר: קרב לחיים ולמוות בין נחש לתנין
דיווח: כוחות רוסיים חצו הגבול מרוסיה לקרים
בן ה-7 שאושפז בשל סיבוכי שפעת "מתקשר עם משפחתו"

שרת הבריאות של צרפת, מריסול טורין, הביעה את תנחומיה למשפחתו של המטופל בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה. בנוסף, מסרה את תמיכתה לצוות הרפואי, אשר "נלחם ללא הרף על מנת לקדם את הרפואה".

דוברת החברה מסרה: "קרמאט מעריכה את האומץ והתפקיד החלוצי של המטופל ומשפחתו, כמו גם של הצוות הרפואי ומסירותו". היא הדגישה כי טרם ניתן בשלב זה להסיק מכך דבר בנוגע ללב המלאכותי של החברה. שלושה מטופלים נוספים בצרפת עתידים לעבור את ההליך, אשר ייחשב כהצלחה לפי הגורמים הרפואיים אם ישרדו אחרי ההשתלה לפחות חודש.

אם הפיילוט הנוכחי יצליח, החברה מתכננת לבצע עוד כ-20 השתלות בחולים שמצבם חמור פחות. להערכת קרמאט, כ-100 אלף מטופלים בארצות הברית ואירופה יוכלו ליהנות מהפיתוח מציל החיים, ושוק הלבבות המלאכותיים כבר מוערך ביותר מ-16 מיליארד אירו.

מבית החולים נמסר: "הרופאים המעורבים באופן ישיר בטיפול לאחר הניתוח ירצו להדגיש את ערכם של הלקחים שנלמדו מהניסיון הקליני הראשוני הזה, בהם בחירת המטופל, ההשגחה עליו, ומניעת סיבוכים וטיפול בהם". עוד נמסר כי ייערך ניתוח מקיף של הנתונים הרפואיים והטכניים שנאספו מאז הניתוח, על מנת לקבוע את סיבת המוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully