וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוטיפיקקי

חיתול חכם ישלח לכם התראות לסלולרי כשיגיע הזמן להחליף לתינוק. לא רק לתתרנים

חיתול חכם. אוניברסיטת טוקיו,
השבב על החיתול/אוניברסיטת טוקיו

לגל הטכנולוגיה הלבישה, אביזרי לבוש ופריטים חכמים הנשלטים באמצעים ממוחשבים, ייתכן ויתווסף בעתיד פריט חיוני לתהליך ההתפתחות של התינוק ולהורים שלו: החיתול.

חוקרים מאוניברסיטת טוקיו הודיעו באחרונה על פיתוח של חיתול חכם, אשר יתריע כאשר הגיע הזמן להחלפה. החיתול מבוסס חיישן דק במיוחד, עליו הכריזה קבוצת החוקרים ביולי 2013. החיישן היה מיועד למגוון שימושים רפואיים, שכוללים השתלה שלו בגוף ומסייעים לפקח על לחץ דם וטמפרטורה. כעת משתמשים בפיתוח ליצירה של חיתול חכם. החיישן מודפס על סליל דק אשר נמצא בחיתול ולא בגוף התינוק.

החיישן מזהה שהחיתול מלוכלך על בסיס מדדים כמו רטיבות, לחץ וטמפרטורה, והמידע מועבר באופן אלחוטי למכשיר שמפענח את המידע. בינתיים, כדי שהמכשיר יידע לקרוא את המידע שנאסף על-ידי השבב, עליו להיות מונח סנטימטרים ספורים בלבד מהחיתול. למרות שאם אתם כבר ליד לא יותר פשוט להתכופף ולהריח?

הפיתוח הנוכחי מצטרף להכרזתה של Pixie Scientific, חברת סטארט-אפ מניו יורק שפיתחה חיתולים חכמים הכוללים תווית של קוד QR, שאותה ניתן לסרוק באמצעות הסמארטפון.
לאחר מכן, האפליקציה של החברה מציגה ניתוח מורכב של התוצאות שמצביע על בעיות בריאותיות כמו התיישבות, היווצרות של זיהום צפוי בדרכי השתן וסוכרת, ואת התוצאות ניתן לשלוח לאבחון רפואי.

עד שהטכנולוגיה תגיע אלינו נחכה שהילד יגמל כבר ושעל הדרך ימציאו חלב שלא גזים.

  • עוד באותו נושא:
  • חיתול חכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully