וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טעויות נפוצות בהסעת ילדים ברכב

פרנץ פלסקה

22.5.2014 / 12:57

גם אם הנסיעה היא 5 דקות אל תושיבו תינוק על הברכיים ואל תיחגרו באותה חגורת בטיחות. האופן בו ילדים חגורים באוטו הוא עניין של חיים ומוות גם בנסיעות הקצרות והסתמיות ביותר

אישה נוהגת ובספסל האחורי ילד ישן. ShutterStock
הרתמה צריכה להיות הדוקה ויש להתאימה מחדש בכל נסיעה/ShutterStock

"תיסעי איתו על הידיים, זו נסיעה של חמש דקות", "אין טעם לקנות מושב חדש - זה המושב השני לנסיעה ברכב של סבא וסבתא" - כמה מכם אומרים לעצמכם את המשפטים האלה? הורים רבים לא יודעים או מגמישים את כללי הבטיחות בהסעת ילדים למרחקים קצרים ובכך עושים טעויות שעלולות לסכן את בטיחותם בעת תאונה.

מדובר בטעויות נפוצות ביותר שהורים עושים כשהם מושיבים את ילדיהם לנסיעות ברכב, והן נכונות לכל מדינה בעולם. ידוע כי תאונות דרכים רבות מתקיימות ליד הבית, בנסיעה קצרה, ואם הילד לא יושב כמו שצריך התוצאות עלולות להיות הרסניות.

בידקו את עצמכם ותראו אם גם אתם עושים כמה מ-10 הטעויות הנפוצות שהורים נופלים בהן בעת הסעת ילדים במכונית:

1. הושבת הילד על ברכי הנוסע – גם לא בנסיעה הקצרה ביותר! אפילו תינוק קטנטן באחיזה החזקה ביותר יישלף מידייו של מבוגר בעת תאונת דרכים, גם הפעוטה ביותר.

2. להיחגר יחד - כשהילד והמבוגר חגורים בחגורה אחת – החיים של שניהם בסיכון, מכיוון שהגוף הכבד יותר יכול למחוץ את הגוף הקטן. מעבר לכך, חגורת הבטיחות יכולה להזיק לגוף הקטן והגדול במידה ותונח במיקום שאינו נכון לגוף.

3. רתמת מושב הילד לא הדוקה – בדקו תמיד האם החגורה לא משוחררת בכל חגירה של הילד וסדרו את בהתאם. רתמה לא הדוקה אינה מתאימה לגוף קטן ועלולה לגרום לו לנזק במקרה של תאונה.

4. הסעת תינוק בתוך סל שכיבה של העגלה (אמבטיה) – בכל נסיעה התינוק חייב להיות ישוב בסלקל או מושב בטיחות המתאים לגילו. במקרה של תאונה חזיתית, התינוק יעוף אל מחוץ לרכב אם הוא שכוב בסל שכיבה.

5. אי חגירה של ילד – ילד לא חגור, אפילו במהירות הנמוכה ביותר, יכול להיפצע קשות עד כדי נכות או מוות, בעת תאונה. הדבר תקף גם לאי חגירת ילד בתוך מושב הבטיחות.

6. כרית אוויר קדמית מופעלת – אין להשתמש במושבי בטיחות וסל-קלים במושב הנוסע הקדמי במידה וכרית האוויר מופעלת. אם הכרית לא מנוטרלת ותופעל היא יכולה לגרום לפגיעה רצינית במקרה של תאונה. זיכרו: מושב הנוסע הקדמי יכול לשמש לכיסא תינוק אך ורק כאשר כרית האוויר מנוטרלת.

7. התקנת מושב התינוק עם הפנים קדימה – כשהסל-קל מותקן עם הפנים קדימה במקרה של תאונה חזיתית, צוואר הילד עלול להישבר, מאחר וראשו עדיין כבד מדי בהשוואה לשאר הגוף. זו הסיבה לכך שהסל-קלים מעוצבים, ללא יוצא מהכלל, להושבה כנגד כיוון הנסיעה.

8. התקנה לא נכונה של מושב הבטיחות – התינוק שלכם יכול להיות בסיכון למוות אם הכיסא מותקן בצורה לא נכונה או אם חגורת הבטיחות לא אוחזת במושב כמו שצריך והדוקה מספיק. באופן כללי, ככל שהחגורה הדוקה יותר על הסלקל, כך ההגנה שהכיסא יכול להעניק לתינוק גבוהה יותר.

9. שימוש לא נכון במושב הבטיחות – אם נעשה כל שינוי במושב, למשל ניסור או החלפת חלקים, בטיחות הילד לא יכולה להיות מובטחת יותר. חלקים חסרים יכולים להוביל גם הם לתוצאות קטלניות, בורג חסר יכול להיות גורם מספיק להתפרקות המושב במצב של פגיעת רכב.

10. מושב הבטיחות פגום – אם מושב הבטיחות ומערכת החגירה לא מתאימים למשקל ולגודל הילד, הסטנדרט פג תוקף או שיש בכיסא שברים עדינים אפילו בעובי שערה (שיכולים בקלות להימצא במושבים יד שניה ממוצא לא ידוע) - מומלץ להחליף את המושב. מושב תקין שומר על הילד בזמן תאונת דרכים, אם המושב פגום הילד עלול להיפגע אף יותר בעת התאונה.

פרנץ פלסקה הוא מנהל מחלקת הבטיחות בחברת מושבי הבטיחות והעגלות של CYBEX

ילד חגור במושב בטיחות ברכב. ShutterStock
אין דבר כזה נסיעות קצרות או נסיעות במהירות נמוכה - כל נסיעה היא מסוכנת/ShutterStock

מערכת וואלה! מוסיפה:
ארגון "בטרם" מקיים כשירות לציבור סדנאות ייעוץ להתקנת מושבי בטיחות ברכב. הסדנה הבאה מתקיימת ב 30.5 בין השעות 9:00 - 12:00 במתחם פארק דניטק בפתח-תקוה.
הורים מוזמנים להגיע עם ילדיהם ועם מושב הבטיחות לצורך ייעוץ התקנה ברכב וכדי ללמוד כיצד לארגן את הושבת הילדים במושבי הבטיחות כשיש יותר מילד אחד. לתיאום ניתן להתקשר למוקד 'בטרם': 03-9263111

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully