וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה כסא הבטיחות של הילד מלוכלך

25.8.2014 / 8:46

במחקר שנערך באנגליה התגלו חיידקי סלמונלה ואי-קולי בכסאות הבטיחות של ילדים במכוניות. עוד התגלה כי הלכלוך באוטו לא רק גורם למחלות אלא גם לתאונות דרכים

אישה נוהגת ובספסל האחורי ילד ישן. ShutterStock
כדאי לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם שמים את הילד בכסא הבטיחות/ShutterStock

מושבים של תינוקות ברכב מלוכלכים יותר מבתי שימוש. המסקנה הלא קלה לעיכול הזו התפרסמה במחקר שנערך באוניברסיטת ברמינגהם באנגליה. המחקר מצא עדויות על כל סנטימטר מרובע של כסא בטיחות לכ-100 בקטריות וחיידקים שונים, ביניהם סלמונלה וחיידק אי-קולי. רק להשוואה: בשירותים ביתיים ימצאו כ-50 חיידקים ובקטריות בממוצע. עכשיו תחשבו מה אתם עושים עם המידע הזה.

המחקר, שבדק 20 מכוניות, גילה לא רק שכסא הילדים עמוס חיידקים, אלא מצא גם כי ל-1 מתוך 10 בריטים הייתה תאונת דרכים בעבר בעקבות אי סדר ובלאגן במכונית. "אנשים נוהגים במכוניות שנראות כמו פחי זבל, בלי להבין את הסכנות שכרוכות ברכב מלוכלך", אמר מארק גריפיתס, מומחה בטיחות בנהיגה, לעיתון הדיילי מייל.

עוד בנושא:
10 טעויות נפוצות בהסעת ילדים ברכב
המדריך לניהול בית המרקחת הביתי
7 טיפים לטיסה שקטה עם ילדים

הנתונים מראים כי 60 אחוזים מהנהגים כלל לא מבינים את את הסכנות הבטיחותיות והבריאותיות שנשקפות להם ולנוסעים עימם ברכב. "כדי לשמור על ביטחונם האישי, אנשים צריכים לנקות את המכוניות שלהם באופן קבוע. מבפנים ומבחוץ". הוסיף גריפיתס. עוד מצא המחקר כי 1 מתוך 5 אנשים מנקה את מכוניתו רק פעם בשנה, ברוב המקרים בעת ביקור במוסך.

פנסים שבורים, עטיפות ממתקים ושמיכות ישנות
אז מהם סוגי הלכלוך השכיחים שתמצאו במכונית? קופסאת טישו, מפות, מטען ישן לטלפון, פנסים (שבורים ברבים מהמקרים), שמיכה ישנה, ארגז כלים וכמובן אריזות ועטיפות של ממתקים ואוכל.

"מכוניות יכולות להיות כר פורה לחיידקים וזיהומים מפני שלא רבים מנקים אותן באופן סדיר. במקרים שבהם הנהגים אוכלים במכונית, המצב אף חמור יותר", מסבירה ד"ר אנה מרי קרשלר, מהמכון למיקרוביולוגיה ומחלות זיהומיות באוניברסיטת ברמינגהם. "אנשים לא היו מעזים ללכלך את הבית שלהם כפי שהם מלכלכים את המכוניות שלהם", מוסיף גריפיתס.

למרות שהמסקנות של המחקר אינן מעודדות, 40% מהבריטים העידו כי בעלי מכונית מלוכלכת נחשבים על ידם לעצלנים ומרושלים -37% העידו כי אם היו יוצאים לדייט עם מישהו עם מכונית מטונפת הם היו נגעלים.

אז איך תנקו את כסא הבטיחות של הילד:
ההמלצה המרכזית היא לנקות את הכסא יותר מפעם בשנה. איך עושים את זה? מפרקים את כיסוי הבד ומכבסים אותו היטב. הנה 4 כללים חשובים שכדאי לזכור בזמן הניקוי:

1. שימרו את מדריך ההרכבה של הכסא לצידכם בזמן שאתם מורידים את הריפוד מהכסא - תצטרכו אותו לאחר מכן גם כדי להחזיר הכל למקום.

2. עדיף לא לכבס את הריפוד במכונת כביסה, אלא ביד, מפני שמכונה עלולה להוריד את ציפוי ההגנה מאש של המושב.

3. אל תכבסו אף פעם את הרצועות, אלא נקו אותם במגבונים לחים. במקרה והרצועות מלוכלכות מאוד, פנו ליצרן ובקשו רצועות חדשות.

4. אסור לייבש את בד הריפוד במייבש מפני שהוא עלול לכווץ אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully