וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללים להאכלת תינוק מבקבוק

מערכת וואלה! בשיתוף רונית דוייב, מנהלת רפואית סימילאק

7.9.2014 / 8:33

התינוק אכל רבע בקבוק ואתם מתלבטים אם לשמור או לזרוק את השאריות? חוששים שהתינוק אוכל יותר מדי? כאן תמצאו את התשובות העדכניות ביותר בנוגע להאכלה מבקבוק, הכנה ואחסון של תרכובות מזון לתינוקות

בקבוק חלב ואביזרי תינוקות. ShutterStock
לערבב עם מי ברז מורתחים ומצוננים או מים מינרלים?/ShutterStock

כמה זמן אפשר לשמור בקבוק מוכן של פורמולה?
אם התינוק לא שתה מהמנה שהוכנה ניתן לאחסנה במקרר בבקבוק למשך זמן של עד 24 שעות. אף על פי כן, ההמלצה היא להכין את הארוחה בסמוך למועד ההאכלה. אם התינוק טעם מהפורמולה שבבקבוק, אין לאחסן את השאריות ולשמור למועד מאוחר יותר, גם לא במקרר, ואין לחמם את המנה מאוחר יותר. הסיבה לכך היא שבמפגש בין פטמת הבקבוק ופיו של התינוק עוברים לבקבוק חיידקים המצויים ברוק ומתחילים להתרבות. בנוסף ברוק יש אנזימים המתחילים לפרק את המזון ולכן ערכו התזונתי של יפחת לאחר זמן מה.

עוד באותו נושא:
מה כדאי לאכול מיד אחרי הלידה כדי להקל על היציאות?
האפליקציות הכי טובות להורים טריים


כמה בקבוקים תינוק אמור לאכול ביום?
כדי לקבל מושג אם התינוק מקבל מספיק מזון ניתן להיעזר בנוסחה הבאה המחשבת כמות תרכובת מזון לתינוקות (וחלב אם במידה שנשאב וניתן בבקבוק), כמזון בלעדי:

משקל גוף בק"ג * 150 מ"ל = נפח צריכה יומי במ"ל.

את המספר שהתקבל יש לחלק במספר הארוחות היומי כדי לקבל את הכמות המומלצת בכל ארוחה.

הנוסחה יכולה לסייע לקבל סדר גודל של כמות המזון הדרושה לתינוק, אך יש לקחת בחשבון שהיא אינה מביאה בחשבון גורמים נוספים שיש להם השפעה כמו משקל לידה, פגות, נפח קיבה, גנטיקה, רמת הפעילות של הילד ועוד. לכן יש להתייחס אל המספר המתקבל בעירבון מוגבל.

ניתן להשתמש בנוסחה זו עד גיל חצי שנה, הגיל בו תינוק אמור להתחיל לאכול מזונות מוצקים, והנקה ו/או תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל) כבר לא מהווים מזון בלעדי. באופן כללי כדאי ללמוד לסמוך על התינוק ומנגנוני הרעב/שובע שלו ולדעת שבמצב בריאות תקין ושגרתי כל תינוק מווסת בעצמו את כמות האוכל בהתאם לתחושות שלו.

כמה זמן נשמרת קופסת תמ"ל פתוחה והאם אחסון במקרר מאריך את תוקפה?
ניתן להשתמש בקופסת תחליף חלב סגורה עד שפג תאריך התוקף שלה המוטבע על האריזה. מרגע שפותחים את הקופסה ניתן להשתמש בה בהתאם להוראות האחסון והשימוש המצוינים על האריזה (בדר"כ עד כ-3 שבועות, יש לקרוא את הוראות האחסון של כל יצרן). אין לאחסן קופסאות פורמולה במקרר, יש לאחסנן במקום קריר ויבש ולדאוג לסגור אותן היטב במכסה הפלסטיק המקורי שלהן.

באילו מים מומלץ להשתמש בהכנת תרכובת מזון לתינוקות?
מומלץ להשתמש במי ברז כבסיס להכנת התמ"ל. אפשר להשתמש גם במים מינרלים או מים ממתקני טיהור ביתיים אך בכל מקרה עד גיל שנה יש להרתיח לפחות למשך שתי דקות את כל סוגי המים ולקרר לפני השימוש.

שימוש במים בטמפרטורה הגבוהה מ-35 מעלות עלול לפגום ביתרונות הפרוביוטיקה שמכיל תחליף החלב. מי ברז חמים עלולים להכיל מתכות ופלתלאתים הנודדים מהצינורות והדודים למים. טיפ כללי: כדאי לתת למים לזרום למשך מספר שניות בכל בוקר כדי לשטוף את הצנרת מרכיבים אלה, העלולים להצטבר בה.


רונית דוייב, היא המנהלת המדעית של "אבוט", יצרנית "סימילאק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully