וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 טיפים לטיסה שקטה עם ילדים

9.8.2014 / 9:51

איך מונעים כאבי אוזניים בהמראה, איך מעסיקים ילד קטן במשך ארבע שעות, למה חשוב להביא גם אקמול ועוד - כל הדברים שאתם צריכים לדעת לפני טיסה עם הקטנטנים

תינוק ישן במטוס. ShutterStock
לילה טוב/ShutterStock

חצי מהחופש הגדול נשרף על מלחמה, ובמעט שנשאר הרבה הורים החליטו להוציא את התותחים הכבדים ולטוס עם הילדים לחופשה קצרה בחו"ל. חופשה עם ילדים עלולה להיות מאתגרת, אז כדי שלא תתייאשו כבר בשלב הטיסה, אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים.

1. תכנון:
נסו לתכנן את הנסיעה מראש לפרטי פרטים כדי למנוע הפתעות לא נעימות במהלכה. העדיפו טיסות לילה, כדי שהילדים יוכלו לישון. הזמינו ארוחות ומושבים בהתאם לצרכים שלכם. חברות התעופה מציעות להורים עם תינוקות עד גיל 9 חודשים מושב עם התקן עריסה. שירות זה הוא על בסיס מקום פנוי, ולכן בעת הזמנת כרטיסי הטיסה כדאי לשריין אותו. בצ'ק אין תוכלו לבקש שיושיבו אתכם ליד מושב פנוי, וכך תזכו בכסא נוסף שעליו תוכלו לחתל או להושיב את הפעוט. אפשר גם לבקש שיושיבו אתכם בשורה הראשונה, כדי שיהיה לכם מקום על השטיח לפרוש שמיכה עבה ולהשכיב עליה את התינוק.

2. אוכל:
אם הילדים שלכם כבר אוכלים מוצקים, הזמינו להם את מנת ילדים מראש. אם אתם נוסעים עם תינוק, הכינו מראש בקבוקים עם מים רתוחים ומחלק מנות עם תמ"ל (תחליף מזון לתינוק), כדי שתוכלו להכין להם בקבוק במהירות במטוס. אם הילד יונק - יש לכם דאגה אחת פחות. כאשר אתם אורזים אוכל קחו בחשבון גם את ההמתנה בשדה התעופה והנסיעות לשם ולמלון. כדאי לארוז גם נשנושים קטנים שיעזור לכם להעביר את ההמתנות הארוכות (עדיף לא מבוססי שוקולד, כי אלו רק יקפיצו את הילדים יותר)

3. תעסוקה:
אחת הבעיות הגדולות בטיסה עם ילדים קטנים היא השעמום. הביאו לילד כמה צעצועים לטיסה. רצוי להביא גם חפץ מוכר ואהוב (דובי, שמיכה או צעצוע מועדף) וגם צעצוע חדש שיעסיק אותו. הרבה הורים ממליצים להצטייד בחנויות "הכל בחמישה שקלים" בשלל דברים קטנים ונחמדים, כך שתוכלו להפתיע את הילד בשובר שעמום אחר בכל שלב של הטיסה. המלצה נוספת היא להיעזר במערכת הבידור של המטוס. כדאי מאוד להביא גם אוזניות נוחות, כי אלו שמחלקות חברות התעופה לרוב לוחצות.

4. לחץ באזניים:
המראות ונחיתות עלולות לגרום ללחץ באוזניים. בעוד שלמבוגרים זה רק קצת לא נעים, לתינוקות וילדים קטנים זה כואב ממש. כדי למנוע את זה, מומלץ לתת בהמראה או בנחיתה מוצץ או בקבוק (לילדים גדולים יותר אפשר לתת מסטיק). בנוסף כדאי לקחת למטוס גם תרופה לכאבי אוזניים (התייעצו עם רופא הילדים שלכם).

5. מוכנים לכל מצב:
מלבד כאבי אוזניים, הילדים עלולים לפתח במהלך הטיסה שלל בעיות אחרות. לכן, כדאי להכין בתיק גם מדחום, תרופה להורדת חום, וכל תכשיר אחר שהילד שלכם משתמש בו לעיתים קרובות (הרבה הורים ממליצים לקחת משחה לאלחוש כאבי בקיעת שיניים ומשחה להרגעת עקיצות יתושים). בנוסף, אל תשכחו לקחת אתכם כמות מספקת של חיתולים ומגבונים לחים, וכן שקית לחיתולים המשומשים.

6. בטיחות:
כמו שלא תחשבו לנסוע עם ילד קטן באוטו כשהוא לא חגור בכסא בטיחות, כך חשוב לשמור על בטיחות הילד גם במטוס. גורמי בטיחות ממליצים בשנים האחרונות לקחת את כסא הבטיחות מהאוטו ולהרכיב אותו על המושב במטוס. זה אומנם אומר, במרבית חברות התעופה, לשלם על מושב נוסף (בדרך כלל לא משלמים עד גיל שנתיים), אבל זה בטוח הרבה יותר. כדי להשתמש בכסא הבטיחות יש לוודא כי הוא מאושר לשימוש במטוסים. בדרך כלל הדבר יהיה מצוין בתווית עליה נכתב "certified for use in motor veichles and aircraft". חשוב ליידע את חברת התעופה לפני הטיסה, כדי לוודא שהם אכן מאשרים את השימוש בכסא הבטיחות, להכיר את הנהלים שלהם להרכבת הכסא ולוודא כי ממדיו מתאימים לכסא במטוס.

7. שירותים:
דאגו לשלוח את הילדים לשירותים רגע לפני העלייה למטוס. כך תהיה לכם דאגה אחת פחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
  • עוד באותו נושא:
  • טיסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully