וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזרה ראשונה: קווי סיוע להורים ולילדים

11.7.2014 / 8:57

הילדים נכנסו לחרדה? אתם לא מצליחים להירדם? אפשר ורצוי להרים טלפון לאחד מקווי הסיוע החינמיים המספקים מענה מקצועי ועזרה נפשית ראשונה למתקשים להתמודד. רשימת הקווים הפעילים

אישה מדברת בטלפון נייד. ShutterStock
אל תשמרו את הקושי בבטן. התקשרו כדי לדבר על זה ולהיעזר בגורמים מקצועיים/ShutterStock

כל אחד מתמודד עם המצב הנוכחי בדרך אחרת, אבל הורים לילדים בגיל הרך, לבני נוער, ולמתבגרים נאלצים להתמודד עם מגוון דילמות מטרידות; האם לדבר על המצב עם ילדים קטנים? איך להסביר שהקייטנה בוטלה? מה עושים בנוגע לצפייה במהדורות החדשות? מה עושים עם הורים קשישים ומצבי פאניקה? ועוד שאלות שצריך להקדיש להן מחשבה לפני שעונים עליהן.

ארגוני תמיכה שונים, קופות החולים ומוקדים נוספים פתחו בימים האחרונים קווים חמים מאוישים בהם ניתן מענה חינמי וסיוע מאנשי מקצוע. בשיחות מקשיבים לפונים ולקושי האישי שלהם ומספקים, ככל הניתן, תמיכה והרגעה מיידית. בנוסף, ממליצים לפונים על טכניקות להרגעה עצמית ומעניקים עצות להתמודדות עם מצבי חרדה הפוקדים את הילדים או את בני הבית. במידת הצורך מפנים את המתקשרים להמשך טיפול אצל גורם מקצועי נוסף או במרפאה הרלוונטית למצבו ולאזור מגוריו.

המנחות של קו הסיוע של "מכון אדלר" ציינו שהמתקשרים למוקד הם הורים במגוון גילאים וגם ילדים ובנים של הורים זקנים שנתקפים בחרדות. לדבריהן השאלות החוזרות על עצמן הן:

מה עושים כשבהישמע אזעקה הילדים נתקפים רעידות, ומה ניתן לעשות כדי להרגיע אותם ולהשרות עליהם ביטחון?

מה לענות לילדים שחוזרים ושואלים את ההורים: "מה יקרה אם טיל יפגע בנו?". האם כדאי לשקר לילדים בנוגע למצב ולא לשקף להם את המציאות? מה עושים כשהילדים לא מוכנים לצאת מהמקלט או הממ"ד? האם לאפשר לילדים לישון יחד עם ההורים ומה יהיו ההשלכות של כך?

עוד בנושא:
איך מסבירים את הטירוף הזה לילדים?
מעבירים את הזמן במרחב המוגן
דגדוגים ודמיון מודרך: טכניקות הרגעה לילדים לחוצים

אלה הקווים אליהם ניתן להתקשר:

קו הייעוץ של ויצו

ויצו מפעילה קו ייעוץ חינם להורים לילדים בגיל הרך להתמודדות עם קשיי ילדים במצב החירום
הקו פועל באופן שוטף בכל יום ומספק ייעוץ חינם להורים, אך בעקבות המצב הביטחוני נערך במתכונת מיוחדת ומעניק סיוע וייעוץ על דרכי התמודדות וטיפול בילדים במצבי חירום ומצוקה.

"קול להורה" – 6968*

קו הייעוץ של מכון אדלר בשיתוף בזק

מכון אדלר בשיתוף עם בזק פתחו קו חם הזמין ללא עלות להורים ולמשפחות. כל הורה שמרגיש צורך באוזן קשבת או במענה מעשי למצוקה אישית שלו או של ילדיו, מוזמן להתקשר ולקבל מענה מאנשי המקצוע של מכון אדלר שהתנדבו לסייע.

"הדרכת הורים היא צורך אמיתי כשגרה, בעיקר במדינה בה המציאות מזמינה הסברים, חיזוקים ותמיכה במצבי קיצון של רצח ילדים, חטיפות, ירי, אזעקות ומלחמות", מציינת מנכ"לית מכון אדלר, אסנת הראל, ומדגישה כי הילדים בישראל גדלים באוקסימורון הקרוי "שגרת חירום" והייעוד של מכון אדלר הוא להיות בכל מקום בו אפשר לייעץ, להדריך ולסייע לאנשים, משפחות והורים.

מספרו של הקו החם: 1800-800-955

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

קו הסיוע של קופת חולים "מכבי" לחברי כל קופות החולים

הקו נפתח על מנת לסייע להורים ולמשפחות החוות קשיים נוכח המצב. את הקו מאיישים אנשי מקצוע מוסמכים בתחום בריאות הנפש והוא ערוך לטפל בחברי כל קופות החולים ולהעניק עזרה ראשונה בתחום של טיפול בחרדה ובלחץ.

המענה ניתן במסגרת מוקד "מכבי ללא הפסקה", הפעיל 24 שעות ביממה. 3555* או 1-700-50-53-53 (ואז הקישו 2 במערכת לניתוב שיחות).

שיחת ייעוץ עם פסיכולוג ילדים ממרכז שניידר

צוות המחלקה לרפואה פסיכולוגית במרכז שניידר לרפואת ילדים מעניק טיפול עזרה ראשונה פסיכולוגי לילדים מכל רחבי הארץ. המענה הוא חינמי ובשיחה יינתנו המלצות להתמודדות עם ילדים בחרדה. את השירות יזמו ד"ר אורית קריספין, מנהלת השירות הפסיכולוגי במרכז שניידר, והפסיכולוג דני לוטן, מנהל מרפאת החרדה.

מספרו של הקו: 03-9244955

מוקד ייעוץ ותמיכה של קופת חולים "מאוחדת"

בעקבות המצב מפעילה הקופה מוקד טלפוני לייעוץ ולתמיכה נפשית. המענה במוקד נעשה על ידי פסיכיאטרים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים וניתן לפנות אליו 24 שעות ביממה.

מספרו של המוקד: *3833.

קו סיוע של קופת חולים "לאומית"

קו לתמיכה נפשית או למעוניינים לקבל מידע אודות המרכזים הרפואיים במחוז דרום והשירותים הניתנים בהם. התמיכה הנפשית ניתנת על ידי פסיכולוגים או עובדים סוציאליים של לאומית.
שעות פעילות: 7:00-22:30.

מספר הקו: 1-700-507-507 ובנתב יש להקיש את הסיפרה "0".

הקו לתמיכה נפשית של ער"ן

בער"ן 1000 מתנדבים המאיישים את עמדות הטלפון. המתנדבים באים מרקע מקצועי מגוון ומעניקים תמיכה ועזרה נפשית 24 שעות ביממה.

מספר הקו: 1201

קו התמיכה של נט"ל לנפגעי טרור ומלחמה ובני משפחותיהם

בעקבות המצב בדרום נט"ל מציעה סיוע נפשי להורים וילדים. הקו פעיל בימים א'-ה' בשעות 8:00-18:00

מספר הקו: 1800-363-363

מערך ייעוץ ותמיכה לצעירים של עמותת עלם

בשל המצב הביטחוני, YELEM, מערך הייעוץ והתמיכה לנוער וצעירים ברשת של עמותת עלם לנוער בסיכון, נערך בהתאם ונותן מענה לצעירים בגילאי 12-21 באמצעות חדרי ייעוץ אישיים וקבוצתיים - צ'ט, פורום ומייל. ניתן לשוחח באופן גלוי או אנונימי על כל נושא ובפרט על תחושותיהם בימים אלו.

גולן ז'ורנו, פסיכותרפיסט ומנהל פורטל Yelem: "בני הנוער, בדיוק כמו מבוגרים, חווים בימים אלו תחושות חרדה והיעדר ביטחון - בין שהם בני נוער מהדרום המורגלים למצב ובין שהם חווים את הלחימה והאזעקות בפעם הראשונה. מטרת הסיוע היא לנרמל את התחושות שבני הנוער חווים, להסביר להם שמה שהם חשים מבחינה רגשית אינו פתולוגי אלא משהו שכול אדם יכול לחוות במצב של פגיעה בחייו ובשגרה".

לסיוע יש להיכנס לאתר של YELEM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully