וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתשיעי ואובססיבית?

מירב דוסטר

22.8.2013 / 21:46

אם ההריוניות סביבכן באטרף של סידורים, קניות ובישולים כנראה שהן מקננות. על תקופת הקינון בסוף ההריון ועל הדברים הרגילים (והמשוגעים) שנשים עושות בה

בדומה לציפור, המכינה ומרפדת את הקן לגוזלים העתידים בקרוב לבקוע, כך גם נשים רבות בחודשי ההיריון האחרונים, ובייחוד בתשיעי, מוצאות עצמן פועלות כנמלים חרוצות ומתמסרות להכנות קפדניות לקראת בואו של הצאצא. כל זאת למרות תחושת הכבדות, הסרבול וגלי העייפות.

תופעת הקינון מקושרת לאינסטינקט אימהי וזוהי דרך נוספת של האם לייצר בסיס נוסף לקשר שלה עם התינוק שייוולד.
הנה כל מיני דברים שנשים סיפרו לנו שהן עשו כשהדחף הגיע:

לפוצץ את המקפיא – הריוניות מספרות שלקראת הלידה הן מכינות את המטבח לימים של אחרי הלידה וזה אומר לעשות סדר רציני במקפיא – להעיף את כל מה שעבר זמנו ולמלא בסטוקים של אוכל ביתי מזין. חלק מהנשים נכנסות לאטרף של בישולים ביתיים ומקפיאות קופסאות על קופסאות של אוכל מבושל כאילו לא ישובו עוד לבשל לעולם. אלה שרגילות להיות מארחות למופת ולשלוף עוגה כל פעם שקופצת אמא של חברה מהגן מקפיאות גם מתוקים ומאפים שיהיה מה להגיש לאורחים.

שיהיה כאן סדר – מילא לנקות את הבית, לעשות סדר בכל הארונות, לפנות דברים ולארגן מחדש - אבל יש נשים שנמשכות דווקא לניקיונות באזורים שכוחי אל, שמעולם לא ראו סמרטוט. שמענו על נשים שסידרו את המרתף, את המחסן של הבעל וגם הזיזו את המקרר והתנור כדי לנקות מתחת (טוב, לא הן הזיזו, אבל הן עמדו על כך שמישהו יזיז). אובססיביות?

עוד תמונה אחת ודי – לפחות אישה אחת סיפרה שבתקופת הקינון שמה לה למטרה לסדר את כל התמונות שהצטברו על המחשב ועל הטלפון ולסדר אלבומים. אם יש לכן זמן זו הזדמנות לארגן את כל הויזואל'ס כי אוטוטו יצטברו עוד מאות ואלפי צילומים חדשים. דרך אגב, אפשר גם להדפיס חלק ואם כבר אז זה רעיון טוב לגבות.

בכבלי הבירוקרטיה – רובנו דחיינים ומן הסתם רוב העניינים שאנו דוחים הם כאלו שממש לא בא לנו להתעסק איתם, כי הם מערבים ניירת מסורבלת וזמני המתנה ארוכים. הידיעה שעם תינוק יהיה עוד יותר קשה להגיע לדברים האלה גורמת לכל הריונית "להיכנס" בנושא הזה חזק. לגבות חובות, להתווכח עם נציגי סלולר, להוציא תעודות ומסמכים שונים (אפשר כבר להתחיל לארגן את הטפסים לדמי הלידה) ובעיקר לזרוק כמויות אדירות של נייר (למחזור!).

הום סוויט הום – לא מעט פעמים, הגעה של תינוק לעולם דורשת מעבר דירה, כי צריך בית יותר גדול או שקומה רביעית בלי מעלית זה בעייתי. כדאי להגיע להחלטות בשלב יחסית מוקדם של ההיריון ולהתרגל למרחב הביתי החדש לפני שהבייבי מגיע, אבל שמענו על כאלה שעברו בחודש תשיעי בגלל שבקדחת הקינון פתאום הגיעו למסקנה שחייבים לעבור בית. אחרות מספרות שהבינו שהן צריכות הרבה יותר מקום אחסון וקנו עוד ארון, התקינו מדפים נוספים וחשבו על פתרונות יצירתיים אחרים. שיגעונות של קינון. בכל מקרה כדאי להימנע מסחיבת דברים כבדים.

מכבסת תולה – אל שיגעון הכביסה שלעולם לא נגמרת מצטרפים עכשיו בגדי התינוק הראשוניים שצריך לכבס לפני הלידה. אלה שיורשות שקים או מעבירות בגדים מדור לדור מעידות שהן טבעו בים של כביסה וייבושים, קיפולים וסידורים בארון.

חדר וציוד לתינוק – אין כמעט אישה שלא פורקת את פרץ האנרגיה ההריוני על סידור חדר לתינוק. זה גם די כיף לעומת הדברים האחרים. זה הזמן בו נשים מתלבטות לגבי מיקום השידה והמיטה, מסתובבות בחנויות, חורשות קטלוגים ומתמקחות עם נגרים וצבעים. רוב הנשים שמתחילות לסדר חדר כבר נכנסות לשיגעון של שיפוץ הבית כולו כי הן רוצות שהכל יהיה מושלם לקראת בוא התינוק. זה הזמן לעצור אותן לפני שהן מוציאות מאה אלף שקל ויותר בלי בכלל לשים לב. בכל מקרה, אפשר בהחלט לדאוג לכל מה שרעוע, מט לנפול, זקוק לצבע או תיקון.

ומה היה השיגעון שלכן כשקיננתן?כיתבו לנו בתגובות

  • עוד באותו נושא:
  • הריון
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully