וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך כדור שינה כשיש מיץ דובדבנים?

11.9.2014 / 12:57

נכון הם לא איתנו כל השנה, וחבל שכך, אבל דובדבנים נחשבים לכדור השינה האולטימטיבי של הטבע. כמה צריך לשתות כדי לישון טוב בלילה?

מיץ אדום. ShutterStock
אדום אדום ולישון לישון. מיץ דובדבנים/ShutterStock

רבים מאיתנו סובלים מנדודי שינה. חלק בוחרים בנטילת כדורי שינה, וחלק מחפשים פיתרון טבעי, בדרך כלל בעזרת תמציות תה מרגיעות או מרקחות שונים. אז תחזירו את כדורי השינה לארון התרופות, ואת התה למגירה, כי יש פתרון חדש והוא הרבה יותר טעים - מיץ דובדבנים.

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות על אנשים שסובלים מנדודי שינה גילו כי שתייה של 250 מ"ל מיץ דובדבנים חמצמץ, פעמיים ביום, מאריכה את השינה בכ-90 דקות נוספות.

עוד בנושא:
חוסר שינה עלול לעוות לכם את הזיכרונות
קשה להירדם? שימו את הסמארטפון בצד
רוצים זוגיות ארוכה? לכו לישון

המחקר המרכזי שנערך באוניברסיטת פנסילבניה בארה"ב נערך על 7 אנשים שסובלים מנדודי שינה ועקב אחריהם למשך שישה שבועות. בשבועיים הראשונים הם נתבקשו לשתות את מיץ הדובדבנים פעמיים ביום, בשבועיים לאחריהם הם הפסיקו לשתות אותו, ובשבועיים האחרונים הם שתו מיץ דמה (פלאסיבו). בהשוואה שנערכה בין השבועיים הראשונים לאחרונים, נמצא כי הנחקרים הוסיפו 84 דקות לשנת הלילה שלהם, והיא אף הפכה לטובה יותר.

דובדבנים מלאים ב"הורמון הלילה"
התרומה של דובדבנים לשעות השינה נובעת בעיקרה ככל הנראה מתכולה גבוהה יחסית של מלטונין - נוגד חמצון טבעי במצוי ברמות גבוהות יחסית בדובדבנים ונקרא "הורמון הלילה". המלטונין שמיוצר על ידי הגוף בכמויות קטנות ממלא תפקיד חשוב בשיקוף שעות החשיכה ועונות השנה, למוח. במהלך שעות הלילה הגוף מפריש כמויות גדולות יותר של מלטונין לדם, מה שגורם לגוף להתעייף, ובמהלך היום הכמויות שלו בדם יורדות וגורמות לערנות. עם השנים, הגוף מפריש פחות ופחות מלטונין, כך שלרוב נדודי שינה פוקדים אנשים מבוגרים יותר, והנתונים מצביעים על כשליש מהאוכלוסייה הבוגרת שסובלים מהפרעות שינה.

אילוסטרציה. Elena Veselova, ShutterStock
היתרונות הבריאותיים שלהם לא נגמרים בשינה טובה/ShutterStock, Elena Veselova

הפרעות שינה אינן דבר של מה בכך, והן פוגעות בצורה משמעותית בבריאות של האדם שסובל מהן ומעלות את הסיכון לחלות במחלות כמו סוכרת, מחלות לב והשמנה. הפרעת השינה לא רק פוגעת במצבו הפיזי של הלוקה בה, אלא משפיעה גם על מצבו הנפשי והיא עלולה להחמיר מצבי דיכאון וחרדה, ולגרום לדמנציה, הפרעות קשב וריכוז, נטייה לאובדנות ועלייה באלימות.

היתרונות הבריאותיים של דובדבנים לא מסתכמים רק בהארכת השינה ושיפור טיבה, אלא הם מספקים מקור של אנתוציאנינים, שהם הפיגמנט שמעניק לדובדבן את צבעו הנחשבים כנוגדי חמצון חזקים במיוחד. נוגדי החימצון הללו מסייעים בהורדת הסיכון לחלות במחלות סרטן, מאיטים את תהליכי ההזדקנות בגוף ואף משמשים להקלה על כאבים. בנוסף מכיל הדובדבן ויטמין A וויטמין C בכמויות נכבדות.

רוצים לדעת מה עוד אפשר לעשות עם דובדבנים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully