וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שבריא בשמן קוקוס

29.4.2014 / 8:33

הוא טוב לדיאטה, מוריד כולסטרול, מאזן את רמות הסוכר בדם, מסייע בהעלמת פצעונים, מעולה לפדיקור ואפילו עוצר נשירת שיער. כל הסיבות שבגללן אתם פשוט חייבים שמן קוקוס במטבח

שמן קוקוס. ShutterStock
גם אוכל וגם קרם גוף/ShutterStock

שמן קוקוס קיבל בתקופה האחרונה מקום של כבוד על מדף מוצרי הבריאות, ובצדק. לשמן קוקוס המון יתרונות בריאותיים, והוא גם טעים.

5 סיבות טובות להכניס שומן לתפריט

למה זה בריא?
הסגולות הרפואיות והתזונתיות של שמן קוקוס טמונות במבנה המיוחד של חומצות השומן שהוא מכיל. שמן קוקוס הוא שמן רווי, שבדרך כלל מומלץ להמעיט בו, אבל בניגוד לשמנים רוויים אחרים שמכילים לרוב חומצות שומן ארוכות שרשרת, שמן קוקוס מהווה מקור יוצא דופן לריכוז גבוה של חומצות שומן בינוניות שרשרת, ובמיוחד של החומצת הלאורית המצויה גם בחלב האם ולה סגולות רבות.

אורך חומצת השומן משמעותי לאופן שבו הגוף שלנו מעכל ומשתמש בחומצות אלו. חומצות שומן בינוניות שרשרת מסיסות יותר במים, נספגות ישירות בכבד ומהוות מקור ליצירת אנרגיה. הן אינן זורמות במחזור הדם ולכן לא גורמות להצטברות של שומנים בכלי הדם.

חשוב לציין כי שמן קוקוס בריא רק בכבישה קרה. שמן קוקוס מתועש ומעובד הוא מאוד לא בריא, ובתהליך העיבוד שלו השומנים הרוויים הופכים לשומן טראנס. לעומת זאת בשמן קוקוס מכבישה קרה שומר על יתרונותיו הבריאותיים.

כל היתרונות של שמן קוקוס:

1. נגד כולסטרול
במחקרים רפואיים נמצא כי לאוכלוסיות שצורכות שמן קוקוס כחלק קבוע מהתזונה, כמו בקרב תושבי האיים הפולינזיים, יש רמות נמוכות של כולסטרול. זאת למרות שהשומן מהווה כ-40% מסך צריכת הקלוריות היומית שלהם, כאשר רובו שומן רווי.

2. חיזוק מערכת החיסון
לחומצה הלאורית פעילות אנטי חיידקית חזקה, ולכן לשמן קוקוס יש יכולת אנטי בקטריאלית גבוהה וצריכתו מחזקת את מערכת החיסון.

3. שיפור חלב האם
מחקרים מראים כי הוספה של שמן קוקוס באופן קבוע לתזונה של נשים מניקות מעלה את שיעור החומצה הלאורית בחלב האם, ובכך מסייעת להתפתחות התקינה של התינוק, לגדילה שלו וליכולתו להתמודד עם זיהומים שונים.

4. אנרגיה
חומצות השומן המרכיבות את שמן הקוקוס לא זקוקות לאינסולין על מנת לחדור לתאים, ולכן משמשות כמקור טוב לייצור אנרגיה זמינה לגוף.

5. איזון הסוכר בדם
מחקרים מראים כי צריכת שמן קוקוס משפרת את רגישות התאים לאינסולין, ולכן שמן קוקוס נחשב כמזון המאזן את רמות הגלוקוז בדם ומסייע בוויסות מחלת הסוכרת.

6. ירידה במשקל
שמן קוקוס מגביר את קצב חילוף החומרים בגוף ותורם לעלייה ברמות האנרגיה, ולכן הוא מסייע לירידה במשקל ולשמירה על רמות משקל תקינות, ויחד עם זאת מעורר ומחזק.

7. לבריאות העור
אפשר להשתמש בשמן הקוקוס לטיפול בפצעונים, באקנה, באקזמה ובדלקות בעור.

שמו קוקוס הופך למשחתי בטמפרטורה שמתחת ל-24 מעלות וזה מה שמאפשר את השימוש בו כקרם למריחה על העור. בטמפרטורה שמעל ל-24 מעלות, יש להכניסו למקרר על מנת שייתגבש למרקם של קרם.

מאחר ויש לו תועלות מחטאות ואנטי פטרייתיות חזקות, כדאי להשתמש בו כקרם למריחה על הרגליים למניעת סדקים ופטריות. בנוסף, ניתן להשתמש בו כקרם לשפתיים יבשות או כקרם גוף לצורך הזנת העור ולמניעת יובש.

8. לבריאות השיער
בהודו שמן קוקוס נחשב כמונע נשירת שיער. מומלץ למרוח אותו על הקרקפת ולעסות היטב.

9. נגד עששת
שמן קוקוס יכול להגן על השיניים מפני עששת עקב פעילותו האנטי חיידקית. עששת נגרמת כאשר השכבה המגנה על השן מתפוררת או נסדקת. מחקרים הראו כי שמן קוקוס עוזר בניטרול החיידק שפעילותו גורמת לעששת. ולכן, על ידי אכילה יומית של שמן קוקוס, אם זה במריחה על לחם או בכפית, אנחנו מגינים על השיניים שלנו ושומרים עליהם.

איך משתמשים בשמן קוקוס?

חשוב לצרוך שמן קוקוס מכבישה קרה. שמן שהופק בשיטה זו משמר את הערכים התזונתיים הקיימים בו ולא מתקלקל. לשמן קוקוס צבע לבן במצב מוצק וצבע צלול כאשר הוא במצב צבירה נוזלי. יש לו טעם וריח עדינים של פרי הקוקוס.

אפשר להשתמש בשמן קוקוס בטיגון, בבישול ובאפייה. זהו שמן שלא מתקלקל בחימום ובריא יותר מאשר שמנים אחרים. כיוון שהוא לא חלבי, הוא מהווה תחליף לחמאה ומרכיב מצוין לקינוחי פרווה ולמאכלים טבעוניים.

כף מכילה 116 קלוריות, 11.7 גרם שומן רווי, 0.8 גרם שומן חד בלתי רווי ו 0.2 גרם שומן רב בלתי רווי מסוג אומגה 6. לא מכיל אומגה 3.

מתכונים עם שמן קוקוס: הוקוס קוקוס
מאמן המטבח: האחים למשפחת קוקוס

עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה

  • עוד באותו נושא:
  • שמן קוקוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully