וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסולין? חילבה! טיפול טבעי בסוכרת

4.4.2014 / 11:00

המון אנשים סובלים מסוכרת (בעיקר כי אנחנו הולכים ומשמינים) ונאלצים להתמודד כל החיים עם תרופות. אבל מתברר שאפשר למתן ואפילו לרפא לחלוטין את המחלה בכמה צעדים פשוטים

מקלון קינמון. ShutterStock
שילוב של קינמון עם טיפול הרפואי יכול לשפר מאוד את מצבכם/ShutterStock

אם אבחנו אצלכם באמצע החיים סוכרת, אל ייאוש. לא בטוח שאתם צריכים להשתעבד לתרופות ולאינסולין. שינוי בתזונה ובסגנון החיים יכול להביא לשינוי של ממש במצבכם, עד כדי הבראה מוחלטת.

סוכרת היא הפרעה כרונית בחילוף החומרים של פחמימות, שומנים וחלבונים והיא מתאפיינת בעלייה של ריכוז הגלוקוז בדם. סוכרת יכולה להופיע כאשר הלבלב לא מפריש מספיק אינסולין - ההורמון שמכניס את הסוכר לתאים - או כאשר התאים הופכים עמידים לאינסולין, והגלוקוז נשאר בדם. כאשר ריכוז הסוכר בדם גבוה, תפקוד הגוף נפגע.

ישנם שלושה סוגי סוכרת. סוכרת 1 היא סוכרת נעורים, המתאפיינת בהרס של תאי בטא בלבלב. כתוצאה מכך נפגמת היכולת לייצר אינסולין. סוכרת זו נחשבת למחלה אוטואימונית. סוכרת 2, סוכרת מבוגרים, מתפרצת לרוב אחרי גיל 40 ומתאפיינת בעמידות התאים לאינסולין. הסוג השלישי הוא סוכרת הריון – וריאציה של סוכרת שמופיעה במהלך ההריון אצל 4% מהנשים ההרות. לנשים שסבלו מסוכרת היריון סיכוי של 20?50 אחוז לפתח סוכרת 2 בשנים שלאחר ההיריון.

טיפים לאיזון הסוכר בהריון

סוכרת שלא מטופלת יכולה לגרום לטרשת עורקים, לנזק לכלי הדם ברשתית העין, למחלות כליה, לפגיעה עצבית, לדיכאון, ללחץ דם גבוה, ולמחלות אוטואימוניות רבות. חשוב לדעת שבמקרים רבים סוכרת 2 ניתנת למניעה ולטיפול באופן טבעי.

איך אדע אם יש לי סוכרת?

השתנה מוגברת, עייפות, ראייה מטושטשת, החלמה איטית של פצעים, איבוד משקל, צמא ותיאבון מוגבר ותאווה מוגברת לדברי מתיקה הם נורה אדומה. אם אתם סובלים מאלו רצוי שתבדקו את ריכוז הסוכר בדם. איך בודקים? באמצעות בדיקת דם, בדיקת העמסת סוכר ובדיקת המוגלובין מסוכרר.

טיפול קונבנציונלי או טבעי?

חולי סוכרת 1 חייבים לקבל אינסולין בשל הפגם בייצורו. לחולים בסוכרת 2 יש אלטרנטיבה - שינוי התזונה וסגנון החיים יכול להביא לצמצום השימוש בתרופות ובאינסולין, עד כדי הבראה מוחלטת.

מומלץ לשלב את הטיפול הטבעי עם הטיפול הקונבנציונלי, לעקוב אחר ריכוז הסוכר בדם ולשנות את מינון התרופות בהתאמה. התפריט - המזון, תוספי המזון וצמחי המרפא - מותאם לכל מטופל בהתאם לחומרת מצבו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עקרונות הטיפול הטבעי

צריכת מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך: ירקות, דגנים מלאים, פירות שלמים, קטניות.

ארוחות קטנות ותכופות: חשוב לאכול ארוחה קטנה כל שלוש שעות כדי למנוע יצירת הורמוני לחץ, הגורמים לעלייה בריכוז הסוכר בדם ופוגמים בתפקוד מערכת החיסון. מסיבה זו חשוב גם לטפל גם בנפש.

צריכת מזונות עשירים בסיבים: האידקס הגליקמי של מזונות המכילים סיבים בדרך כלל נמוך כיוון שהסיבים מאטים את ספיגת הפחמימות. כדאי לצרוך 50 גרם סיבים ליום. שיבולת שועל, ירקות, פירות, קטניות ואגוזים עשירים בסיבים.

אינסולין. N/A, ShutterStock
אינסולין? לא בטוח שצריך/ShutterStock, N/A

בחירת שומנים בריאים: תזונה המבוססת על שומן רווי ושומני טראנס פוגעת בנזילות של מעטפת התאים. חומצות שומן בלתי רוויות כמו שמן זית ושמן שקדים וחומצות שומן מסוג אומגה 3 מגנות מפני סוכרת.

עדיפות לתזונה צמחוניות או טבעונית נטולת גלוטן: מחקרים עדכניים מצביעים על עדיפות לדיאטות צמחוניות או טבעוניות נטולות גלוטן על פני הדיאטות הרגילות שהומלצו בעבר לחולי סוכרת. אין להימנע מאכילת פירות כפי שהומלץ בעבר. ניתן לאכול פירות שלמים ואף רצוי.

הימנעות מ: משקאות ממותקים, משקאות אלכוהוליים, מזונות מעובדים, מלאכותיים ותעשייתיים המכילים חומרים משמרים וחומרי טעם וריח. אדם סוכרתי זקוק לרכיבי מזון טבעיים כדי למנוע סיבוכים וכדי לתמוך במערכת החיסונית.

תוספי מזון: תוספי מזון מסוגים שונים משפרים את הסבילות לגלוקוז, מחזקים את כלי הדם, משפרים את פעילות האינסולין ומחזקים את חילוף החומרים.

פעילות גופנית: פעילות גופנית משפרת פלאים את הרגישות לאינסולין ואת יכולת השליטה על הסוכר בדם. היא ממתנת דיכאון ותורמת לריכוז ולירידה במשקל. רצוי לבצע פעילות אירובית, אימון כוח ומתיחות.

צמחי מרפא: שילוב צמחי מרפא עם טיפול תרופתי עשוי לשפר משמעותית את מצב הסוכרת. צמחי המרפא המרכזיים לטיפול בסוכרת הם ג'ימנמה, חילבה וקינמון.

עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully