וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתבה שתגרום לכם להפסיק לנשנש

11.8.2014 / 9:18

אם גם אתם מוצאים את עצמכם קמים למקרר יותר מדי פעמים ביום - הכתבה הזו עבורכם. כל הטיפים שיעזרו לכם להפחית את תחושת הרעב ולהישאר שבעים

אישה מבשלת. ShutterStock
לא מפסיקה לטעום?/ShutterStock

יש הרבה מאוד סיבות לאכול. חלק מהסיבות הן פסיכולוגיות כמו שיעמום, תסכול, פחד וחרדה, חלקן נובעות מהרגלים ישנים, כמו ההרגל לשתות קפה עם עוגיות בשעת הצהריים, וחלק מזערי מהן נובע מרעב אמיתי. ובכל זאת, אנחנו מבלים חלקים גדולים מהיום שלנו באכילה או בעיסוק באוכל. התזונה המערבית עשירה מאוד, והיא מאופיינת ברעב מתגבר ובאכילה מוגזמת, שגורמים לעלייה במשקל ולצבירת שומנים מיותרים ומסוכנים.

עוד בנושא:
הזמן הצהוב: כל מה שבריא בכורכום
למה פסטה יותר בריאה מלחם?
6 טעויות דיאטה שאתם עושים כל קיץ

למה זה קורה?

שני הורמונים שולטים על תחושת השובע והרעב: הורמון השובע הלפטין שבולם את התיאבון, והורמון הרעב גרלין שמופרש כאשר אנחנו רעבים. שני ההורמונים הללו מווסתים את תחושת הרעב והשובע. בתזונה המערבית, ההורמונים שאחראיים על הרעב והשובע משובשים, ולכן אנחנו אוכלים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים. במילים אחרות, אנחנו פשוט לא יודעים מתי לעצור.

איך יודעים מתי צריך להפסיק לאכול?

הבשורה הטובה היא שאפשר לנצח את זה על ידי בניית תפריט שמגביר את תחושת השובע ומפחית את תחושת הרעב.

מה אוכלים?

סיבים תזונתיים:
הוסיפו לתפריט היומי שלכם מזונות שמכילים סיבים תזונתיים. סיבים מצויים בירקות, בפירות, בדגנים מלאים ובקטניות. הסיבים התזונתיים מפחיתים את תחושת הרעב, מאזנים את רמות הסוכר בדם, סופחים מים ומתנפחים - ולכן גורמים להרגשת מלאות ושובע לאורך זמן.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מנות מקמח כוסמין. אפיק גבאי
לחם כוסמין. מלא בסיבים תזונתיים/אפיק גבאי

נפח:
איכלו מזונות בעלי נפח גדול. ככל שהמזון בעל נפח גדול יותר, הוא ממלא יותר. אכילה של עלים כמו חסה, כרוב, עלי מנגולד וסלרי, לדוגמה, נמצאה כמגבירה את תחושת השובע. לעלים ירוקים ערך קלורי שלילי - נדרשת יותר אנרגיה לעכל אותם מאשר הקלוריות שהם מספקים לגוף. בשל כך, אפשר לצרוך אותם ללא הגבלה והם מהווים פתרון מצויין להגברת תחושת המלאות והשובע.

מרקים:
אכילת מרקים לפני הארוחה כמנה ראשונה תורמת לתחושת השובע במהלך הארוחה. רצוי לאכול את המרקים הבריאים המבוססים על ירקות ועל קטניות ולא לאכול מרקים שמבוססים על אבקות למיניהן.

מרק פול ירוק אנדיב. נמרוד סונדרס
מרק פול ירוק/נמרוד סונדרס

מים:
אכילת מזונות שמכילים מים לפני הארוחה מגבירה את את תחושת השובע. אם תאכלו תפוח לפני הארוחה, תכולת המים שבו תמלא לכם את הקיבה, הסיבים התזונתיים יגבירו את תחושת השובע והפקטין יתרום לוויסות הסוכר בדם. מזונות אחרים שמכילים מים הם אגס ואצות ים למיניהן.

מלח:
החליפו את מלח השולחן במלחים שעשירים במינרלים כגון מלח ים אטלנטי או מלח ים מההימאליה. בהרבה מקרים המקור של תחושת הרעב הוא השתוקקות של הגוף למינרלים. כאשר חסר בגוף מלח אנו משתוקקים לאוכל וחווים את אותם התקפי רעב למשהו מלוח ופיקנטי. המלח המצוי במזונות המעובדים אינו מלח אמיתי. צריכה של מלח ים מההימאליה או מלח ים אטלנטי שעשיר במינרלים וביסודות קורט תפחית את אותם התקפי רעב לא מוסברים.

מלח ורוד מההימלאיה. Alis Leonte, ShutterStock
מלח הימלאיה ורוד/ShutterStock, Alis Leonte

חלבונים:
אכילת חלבונים רזים מעלה את תחושת השובע. לפיכך, הרבו באכילת קטניות שהינן חלבון איכותי מהצומח, הרבו באכילת אדממה - פולי הסויה שעשירים בחלבון איכותי ומלא. דוגמה נוספת לחלבון איכותי הינה דג הסלמון שמהווה גם מקור טוב לאומגה 3 שידועה כמדכאת תיאבון.

עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully