וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי חרק במנה: חטיפי אנרגיה מצרצרים

22.4.2014 / 15:53

חשבתם שכבר ראיתם הכל? תחשבו שוב. החרקים הולכים לכבוש לכם את הצלחת בשנים הבאות. עם ערכים תזונתיים גבוהים, שמירה על הסביבה וטעם נסבל, אפילו אנג'לינה ג'ולי נשבתה בקסמיהם

אילוסטרציה. ShutterStock
בקרוב על הצלחת שלכם?/ShutterStock

איך נשמעים לכם חטיפי צרצרים? אם גדלתם בחלק המערבי של העולם, כנראה שלא כל כך טוב. לגרג סויטצ' וגבי לואיס, סטודנטים באוניברסיטת בראון בשנות העשרים לחייהם זה דווקא לא נשמע כל כך גרוע והם החליטו להפוך את הצרצרים לחטיף אנרגיה שיתאים לדרישות הדיאטה שלהם.

לואיס, שניסה לעקוב אחרי הדיאטה הקדמונית (דיאטת פלאו), שבה אוכלים תפריט דומה לזה שאכל האדם הקדמון ונמנעים ממזון מעובד ומסוכר, לא הצליח למצוא חטיף אנרגיה שיתאים לדרישות ומצא את הפיתרון בצרצרים. חברו סויטצ' השתתף באותה עת בכינוס שדן בחרקים כמקור תחליף למזון וכך נולד הרעיון.

השניים לא נתנו לרתיעה מהחרקים להגעיל אותם, והזמינו קופסא של צרצרים ממגדל שמגדל אותם כמזון לזוחלים ופתיונות לדיג. כשהגיעה הקופסא הם הקפיאו, הקפיצו וצלו את הצרצרים ועירבבו אותם עם ויטמינים. "היו חתיכות של צרצרים בכל הבית", הודה סויטצ'. "השותפים שלנו קצת נבהלו".

אחרי שהסתיימו הניסויים הצליחו השניים לייצר מעין קמח צרצרים שדומה שמרקם ובצבע לסוכר חום, אבל לא בטעם. הם עיררבו את הקמח עם שקדים, תמרים, דבש ושבבי קקאו. התוצאה כנראה הייתה טעימה, או לפחות אכילה, והחברים שהיו מתאספים בביתם אחרי לילה של אלכוהול, היו מחסלים את החטיפים.

בראד פיט, אנג'לינה ג'ולי. ספלאש
למה לאכול שטויות כשאפשר לאכול צרצרים. בראד פיט, אנג'לינה ג'ולי והילדים/ספלאש

אנג'לינה ג'ולי כבר הצטרפה לטרנד

מסתבר שלמרות הרתיעה הטבעית, טרנד אכילת החרקים הופך נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות, במיוחד בארה"ב. לצד מסעדות שמגישות מנות עם חגבים, צרצרים ואפילו תולעים, יותר ויותר חברות מזון משקיעות בפיתוח מוצרים שמבוססים על חרקים. אפילו אנג'לינה ג'ולי הודתה בראיון שקיימה בקמבודיה, על הסט של הפרסומת של לואי ויטון כי החטיף האהוב על הילדים שלה הוא צרצרים. לפי דבריה, היא אישית אגב, מעדיפה חגבים.

אכילת חרקים (אנטומופוגיה) מסתמנת כטרנד הקולינרי של השנים הבאות והחרקים הוגדרו על ידי מדענים כמזון של העתיד. לפי מחקרים שנערכו, אחוזי החלבון אצל חרקים מיובשים עומדים על 69%, זאת בהשוואה ל-31% בעוף, ו-29% בסטייק סינטה.

בנוסף, החרקים מספקים יותר ברזל מבשר אדום, וסידן בכמות שכמעט משתווה לחלב. גם הפן הסביבתי נלקח בחשבון ונמצא כי צרצרים מייצרים גזים באחוזים מאוד נמוכים לעומת בקר ולא נדרשים שטחים חקלאיים לגידולם, כך שאולי לא ירחק היום בו הם יחליפו את הפרות, החזירים והעופות.

צרצרים בטעמים: שוקולד, חמאת בוטנים וג'ינג'ר

ובחזרה אל היזמים הצעירים. אחרי שסיימו להכין חטיפי אנרגיה ביתיים, ועל הדרך גם סיימו את הלימודים, עברו השניים לניו יורק והחליטו לנסות להפוך את התחביב למקצוע ופתחו חברה שנקראת Exo. הם פנו לקיקסטרטר (אתר מיקור להמונים) בכוונה לגייס 20 אלף דולר בחודש, אך למרבה הפתעתם הסכום הושג בתוך שלושה ימים בלבד.

למרות שהשותפים נהגו להאכיל את חבריהם ללימודים בחטיפי הצרצרים הם ידעו שזה לא מספיק, ונדרש מהם כעת, על מנת ולפנות לקהל רחב יותר, לשפר את טעמם. הם פנו למומחה קולינרי, קייל קונגטון, שייעץ לאחת המסעדות הידועות בבריי שבאנגליה. לשותף השלישי היו את כל התכונות שהשניים חיפשו, מלבד זה הוא כבר הכין מנה בעבר של תולעים וצרצרים במיונז וג'לי של בצל.

קונגטון, שמשמש גם כיועץ במכון הקולינרי של ארה"ב פיתח עבור החברה חטיף אנרגיה שמכיל 10 גרם של חלבונים, שהם בערך 40 צרצרים. יחד עם טעם הקקאו שיצרו פיתחה החבורה עוד שני טעמים, ריבה וחמאת בוטנים וקשיו וג'ינג'ר עם תבלין ראס אל חנות.

את החטיפים מנסים השותפים למכור בעיקר בחנויות טבע וחדרי כושר, שם ניתן למצוא רבים ממאמצי שיטת דיאטת הפאלטו, שרבים מהם תמכו כספית בפרוייקט של השניים. היום אפשר למצוא את החטיפים האלה און ליין במחיר של 36 דולר לאריזה של 12.

Exo אינה החברה הראשונה שמייצרת חטיפי אנרגיה מצרצרים, אך השניים מקווים שהטעם הוא שיעשה את ההבדל בין אם יצליחו לכבוש את השוק או לא. "בסוף היום זה חטיף אנרגיה", מסביר סויטצ'. "זה שזה בריא לגוף ולסביבה זה דבר אחד, אבל צריך שהוא גם יהיה טעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully