וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שבריא בכורכום

לתבלין הצהוב שנמצא כמעט בכל מטבח ישראלי יש המון סגולות רפואיות (והוא גם טעים). הנה 7 סיבות בריאות מאוד להוסיף עוד קצת כורכום לסיר

כורכום. barbara dudzinska, ShutterStock
בשימוש קבוע גם ברפואה ההודית וגם ברפואה הסינית/ShutterStock, barbara dudzinska

אם אתם מרגישים שאתם עומדים להיות חולים, יכול להיות שכל מה שאתם צריכים לעשות זה להוסיף עוד קצת כורכום לאוכל שלכם. כורכום מזרז את ההחלמה ועוזר לגוף להתמודד עם גורמים מזהמים וויראליים. מחקרים שונים הוכיחו את הפעילות הרפואית של כורכום כנוגד חימצון חזק הנלחם בתאים סרטניים ובדלקות שונות.

עוד בנושא:
8 המאכלים שישאירו אתכם שבעים
למה פסטה יותר בריאה מלחם?
כל הסיבות להחזיק סרפד במטבח

הכורכום הוא שיח רב שנתי שמוצאו מדרום אסיה, ומרבים לגדל אותו בהודו ובסין. בשפות רבות פירוש השם כורכום הוא שורש צהוב, ויש המכנים אותו הזעפרן ההודי. ברפואה ההודית מקובל לעשות שימוש בכורכום במקרים של בעיות במערכת העיכול ולחיזוק הגוף. ברפואה הסינית עושים שימוש בכורכום כצמח מזרים ומחזק דם.

נוגד חימצון:
הרכיב הפעיל בכורכום קרוי כורכומין והוא מהווה 3% מן השורש. לרכיב זה פעילות נוגדת חימצון ופעילות נוגדת דלקת. נוגדי חימצון הם חומרים שמגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים ועל ידי כך מונעים מחלות ומגנים מסרטן. יש הרבה נוגדי חימצון: ויטמין C, סלניום, חומצה אלפלא ליפואית, ויטמין E ועוד. הכורכום חזק פי שמונה מוויטמיני C ו-E, והוא חזק מספיק על מנת להילחם בהידרוקסיד - רדיקל חופשי שמזיק לתאים ועלול לגרום לנזק בריאותי גדול.

מנקה רעלים:
לכורכומין יכולת לנטרל רעלנים מהכבד ולאזן את רמות אנזימי הכבד, ולכן הוא מסייע בתהליכי ניקוי רעלים.

יומן ניקוי הרעלים של רוני קדר

אורז עם כורכום. ShutterStock
אורז הודי עם כורכום/ShutterStock

טוב ללב:
הכורכומין מונע את הצמדות טסיות הדם ובכך מפחית את הסיכון להיווצרות קרישי דם, להתפתחות טרשת עורקים ולמחלת לב כלילית. הכורכום גם מוריד כולסטרול ומפחית את רמות השומן בדם.

נוגד דלקת:
כורכומין מעכב סינתזה של חומרים יוצרי דלקת, ולכן יכול להוות תחליף לתרופות לא סטרואידיליות נוגדות דלקת (NSAID) כמו וולטרן, אדוויל ונורופן. נטילת תרופות מסוג NSAID לאורך זמן עלולה לגרום לכיבי קיבה ולדלקות במעיים. כורכום הוא חלופה בטוחה ובריאה יותר, ולכן יש לו שימוש רב במקרים של דלקות מפרקים שגרוניות, דלקת בקרנית העין, תסמונת התעלה הקרפלית ועוד.

אלצהיימר:
פעילות נוספת של הכורכום שהוכחה מחקרית היא האטה בהתקדמות של מחלת האלצהיימר. כיוון שיש קשר בין התפתחות מנגנון דלקתי לאלצהיימר, נמצא שכורכום יכול להאט ולעכב את התפתחות המחלה. בנוסף, במחקרים שבוצעו בקרב עכברי מעבדה נמצא שכורכום עוזר בעיכוב התפתחות מחלת הטרשת הנפוצה שבה מערכת החיסון תוקפת את המיאלין שעוטף את תאי העצב.

איזון הורמונלי:
ברפואה הסינית כורכום נחשב כמעצים וכמזרים דם ולכן עוזר לאיזון ההורמונלי ולמצבי אל ווסת.

פוטנציאל לטיפול בסרטן:
בסקירה של מחקרים אודות פעילותו של הכורכום, נמצא הכורכומין יעיל בדיכוי גידולים ממאירים בשלב ההתחלתי, ההתפתחותי והגרורתי של הגידול. ממצאים אלו מצביעים על פוטנציאל עצום במניעה ובטיפול בסרטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שורש כורכום. ShutterStock
ניתן ליטול את שורש הכורכום המיובש במרתח/ShutterStock

הכורכום בטוח מאד לשימוש. במטבח ניתן להשתמש בכורכום כתבלין ולהוסיפו למאכלים השונים. הוא מתאים מאוד למרקים, לקציצות, לתבשילי דגנים כגון תבשילי אורז ולתבשילי ירקות. ניתן גם ליטול את שורש הכורכום המיובש במרתח, במיצוי נוזלי, באבקה או בכמוסות.

53 מתכונים על כורכום

עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה

  • עוד באותו נושא:
  • כורכום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully