וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים לא בריאים שאתם עושים בעבודה

12.8.2014 / 7:00

גם אנשים שמקפידים לאכול קינואה לארוחת ערב ולרוץ פעמיים בשבוע נוטים לשכוח את חוקי הבריאות בשעות הארוכות שהם מבלים במשרד. הנה הטעויות שכולם עושים במהלך יום העבודה

כוס קפה. ShutterStock
עוד כוס קפה?/ShutterStock

בשנת 2014 יש ללא ספק מודעות הולכת וגוברת לבריאות. אנשים מסיימים יום עבודה והולכים לחדר הכושר, אוכלים נכון גם בסופי שבוע ובאופן כללי מחפשים את הדרכים להיות בריאים ונמרצים יותר. אבל למרות כל המודעות הזו, במהלך השעות הרבות שאנחנו מבלים במשרד, אנחנו נוטים לחזור ושב ושוב על כמה התנהגויות לא בריאות בעליל.

אוכלים מעל המקלדת:
הרבה מאוד אנשים נוטים לוותר על הפסקת הצהריים שלהם ולאכול מעל המקלדת בזמן שהם בודקים מיילים או מתעדכנים בפייסבוק. ההרגל הזה בעייתי מכמה סיבות. ראשית, כאשר אנחנו לא מרוכזים באוכל אנחנו נוטים לאכול יותר ולא לעצור בזמן. אחד הטיפים הראשונים בדיאטה בריאה הוא לאמץ אכילה מודעת, קרי, לעסוק רק במזון בזמן האכילה כדי לשים לב לסימנים שהגוף מעביר. אכילה מודעת גם מהנה הרבה יותר, אבל זה כבר סיפור אחר.

חיסרון נוסף לאכילה במשרד הוא שהמקלדת המשרדית לרוב מלאה בלכלוך ובחיידקים. מחקר שנערך לפני שנים מספר באוניברסיטת אריזונה גילה כי השולחן המשרדי מהווה בית לחיידקים ברמה גבוהה פי 400 ממושב השירותים.

אוכל במשרד. ShutterStock
הכי רחוק מהיגיינה/ShutterStock

ואם הזוהמה והמשקל לא שכנעו אתכם, חסרון נוסף לארוחה מול המחשב הוא הפן חברתי. ארוחת הצהריים היא הזמן שלכם לשוחח קצת עם החברים לעבודה, להתאוורר ממטלות היום ובאופן כללי לנקות את הראש. אל תוותרו על זה.

מנשנשים מכל הבא ליד:
אחת הבעיות המרכזיות ביום עבודה במשרד היא שאנחנו פשוט לא סוגרים את הפה. אנחנו שותים קפה בבוקר, ועוד כוס כשהשותף שלנו למשרד מגיע. אנחנו אוכלים ארוחת בוקר, ומיד אחר כך חתיכה מעוגת יום ההולדת של הבוס. בצהריים אוכלים (על המקלדת) מבלי להקדיש תשומת לב למזון, ולכן כעבור שעתיים כבר מתחשק לנו משהו מתוק. למעשה, במהלך יום עבודה אנחנו מתעסקים רוב הזמן באוכל ובשתייה. הפתרון לכך הוא בחירה במזונות שמשביעים לאורך זמן ושומרים את רמות הסוכר מאוזנות, כך שלא יהיו נפילות סוכר וחשקים פתאומיים.

הכתבה שתגרום לכם להפסיק לנשנש
6 דרכים להוריד את רמת הסוכר בגוף

שומרים בבטן:
אתם יושבים ועובדים, ופתאום מרגישים שאתם צריכים לשירותים. אתם באמצע מייל חשוב – אז אתם אומרים לעצמכם, עוד כמה דקות. ואז נכנסת שיחת טלפון דחופה, ועוד דקה מתחילה הישיבה. ואחרי שעה וחצי, כשהבטן כבר ממש כואבת, אתם מבינים שהתאפקתם קצת יותר מדי. וזו בעיה, כי כשהגוף שלכם מאותת לכם ללכת לשירותים, אתם חייבים להקשיב לו.

"זה המקום להפריך מיתוסים לפיהם התאפקות גורמת לנזק רפואי כמו דלקות בדרכי השתן", אומרת ד"ר נעה פלדמן ממרפאת "בריאה" תל אביב, "עם זאת, התאפקות עשויה לגרום לקוצר רוח, לקושי בריכוז, לתחושת לחץ, אי נוחות ואי שקט - גם אם לא לגמרי מודעים אליהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שירותים. ShutterStock
עזבו הכל ורוצו לשירותים/ShutterStock

נוסף על כך, מסבירה ד"ר פלדמן, התאפקות מפחיתה את שתיית הנוזלים. במשרדים ממוזגים צריכה מועטה של מים גרמת לכאבי ראש, עצבנות, ירידה בריכוז ואף להתייבשות.

לא זזים:
למרות המודעות הגוברת לפעילות גופנית בשעות הפנאי, את החלק העיקרי של היום שלנו - שעות העבודה – אנחנו מבלים בחוסר תזוזה. רוב האנשים יזמינו מעלית גם אם הישיבה שלהם היא רק קומה אחת מעל, יזמינו אוכל במקום לצאת להביא וישלחו מייל במקום לצעוד 15 צעדים למשרד הסמוך. אמנם מדובר בפעילויות פשוטות למדי, אבל הן מצטברות. במהלך יום העבודה מומלץ לקום מהכיסא למספר דקות כל 30?40 דקות. הקימה מהכיסא עוזרת לזרימת הדם, לריכוז ולשריפת הקלוריות.

מתעלמים מנזקי המחשב:
אם אתם כבר שמים לב לגוף, כדאי שתקפידו גם על האופן שבו אתם יושבים מול המחשב. הימרחות על הכסא, ישיבה כאשר הרגליים באוויר והטיית המשענת בזווית גדולה מדי - עלולים לפגוע בגב שלכם בטווח הארוך, ולגרום לכם חוסר נוחות בטווח הקצר.

אורלי וקסלר ינאי, מנהלת המכון הפיזיותרפי במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, מסבירה כי בעבודה מול מחשב יש להיצמד קרוב כלל הניתן למשענת הגב של הכיסא, לשמור על מנח ברכיים בגובה הירך או נמוך מגובה הירך ולהקפיד על תמיכה לכפות הרגליים. יש למקם את צג המחשב בגובה הפנים, כדי לאפשר תנוחה סימטרית של הצוואר. על צג המחשב להיות במרחק של הושטת יד ממנו, והחלק העליון של הצג בגובה העיניים או מתחתיהן במעט. בכל מקרה, גם אם יושבים נכון, וקסלר ינאי ממליצה להרבות בהפסקות.

אילוסטרציה. ShutterStock
להקליד על המקשים במגע קל, לא בכוח/ShutterStock

חשוב לשמור גם על הידיים: וקסלר ינאי מסבירה כי שינוי הזווית של המקלדת יאפשר מנח תקין של שורש כף היד - שיפוע כלפי מטה של המקלדת בישיבה ישרה ושיפוע כלפי מעלה בהישענות לאחור. בנוסף, יש להימנע מהושטת יד למרחק, להקפיד לאחוז את העכבר קרוב לגוף ולקרב את הכיסא לשולחן. כדי לשמור על הידיים יש להשתמש בטכניקת הקלדה נכונה - להניח את הידיים מעל המקלדת, לשמור על שורש כף יד ישר ולהקליד על המקשים במגע קל ולא בכוח.

ואל תשכחו את העיניים: יש לקחת הפסקות מנוחה לעיניים ולמקד את המבט בחפצים מרוחקים. אפשר ללחוץ עם כרית כפות הידיים על העיניים לצורך הפחתת העומס. כדי להקל על העיניים ככל האפשר, יש להתאים את הגדרות המחשב - את גודל וצבעי התווים, ניגודיות האור, גודל הסמן ומהירותו. חשוב גם להתאים את בהירות המסך והניגודיות שלו על פי מצב התאורה בחדר - בתנאי תאורה חזקים, יש להגביר את בהירות וניגודיות המסך.

עוד בנושא:
מה המזגן עושה לגב שלכם?
למה בעצם כואב לנו הגב?

במשרד שלכם עושים טעויות אחרות? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully