וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הפונדקאות: תינוק ננטש בתאילנד בגלל תסמונת דאון

4.8.2014 / 12:59

הורים מאוסטרליה ביקשו מאם פונדקאית שנשאה תאומים להפסיק את ההיריון בחודש השביעי כיוון שאחד הילדים לוקה בתסמונת דאון. לאחר שסירבה הם נטשו את הילד, ולקחו את אחותו הבריאה

רויטרס

סערת פונדקאות מסעירה את אוסטרליה: זוג הורים נטש ילד שנולד לאם פונדקאית בתאילנד כיוון שנולד עם תסמונת דאון. ההורים הביולוגיים נטשו את הילד, גאמי, אבל לקחו איתם את אחותו התאומה שנולדה בריאה.

האם הפונדקאית – פטראמון צ'נבואה בת ה-21 שהסכימה להסדר הפונדקאות על מנת לפרנס את שני ילדיה הקטנים – מספרת כי גילתה שהילד שהיא נושאת ברחמה לוקה בתסמונת דאון רק בחודש השביעי להריונה. לדבריה, ההורים המאמצים ביקשנו ממנה לסיים את ההיריון, אך היא סירבה.

תינוק ננטש בתאילנד. רויטרס
גאמי בן החצי שנה. קרן אוסטרלית גייסה עבורו 200 אלף דולר/רויטרס

לדברי פטראמון, הרופאים שלה, צוות סוכנות הפונדקאות וההורים הביולוגיים ידעו מהחודש הרביעי כי אחד התינוקות לוקה בתסמונת דאון, אך הם לא יידעו אותה בכך עד החודש השביעי. רק בחודש השביעי, סוכנות הפנדקאות, בהנחיית הההורים הביולוגים, ביקשה ממנה להפיל את העובר. בראיון לרויטרס סיפרה פטראמון אתמול כי סירבה להפלה בחודש השביעי מטעמים דתיים , וכן כיוון שההיריון היה בשלב מתקדם מדי.

גאמי ואחותו התאומה נולדו לפני חצי שנה. ההורים הביולוגים, שהפרטים שלהם אינם ידועים, לקחו את הבת הבריאה לאוסטרליה, והשאירו מאחור את גאמי. מאז פטראמון מגדלת אותו יחד עם ילדיה הביולוגיים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תינוק ננטש בתאילנד. רויטרס
גאמי ואמו הפונדקאית. "רוצה להזהיר נשים ששוקלות פונדקאות"/רויטרס

"אני רוצה להזהיר נשים ששוקלות פונדקאות - אל תחשבו רק על הכסף", אמרה פטראמון, "אם הילד יוולד עם בעיה רפואית או אם משהו ישתבש, הנטל יהיה עליכן".

כעת גאמי זקוק לניתוח בלבו, וקמפיין אוסטרלי גייס בעבורו 200 אלף דולר. אבל למרות ההתגייסות הכספית והתמיכה, המקרה העצוב של גאמי מאיר מחדש את המורכבות של פנדקאות מסחרית. המקרה עורר סערה בתאילנד ובאוסטרליה וגרר קריאות להוציא את הפונדקאות המסחרית אל מחוץ לחוק במדינות מזרח אסיה.

ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט הגיב אמש למקרה של גאמי ואמר כי הרשויות באוסטרליה יבדקו איך ניתן לסייע לאם הפונדקאית ולתינוק. "זה סיפור עצוב בצורה שלא תיאמן", הוא אמר לכתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully