וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

59 נספו ועשרות נדבקו בווירוס קטלני בגינאה

לאחר חודשיים של קטל גילו הרשויות כי גורם המוות המסתורי בדרום המדינה האפריקנית הוא הווירוס חשוך המרפא אבולה. עד כה נדבקו בו 80 בני אדם. "אנחנו בהלם, נלחמים במגיפה"

וירוס האבולה באוגנדה. AP
מועבר על ידי צואה, דם, זיעה ומגע מיני. בית חולים באוגנדה שבו טיפלו בווירוס/AP

ממשלת גינאה שבמערב אפריקה הודיעה אתמול (שבת) כי הגורם למותם של עשרות בני אדם בדרום המדינה הוא וירוס האבולה - הווירוס הקטלני ביותר שידוע לאדם. לאחר שבצהריים הודיעה הממשלה על מותם של 34 בני אדם, אמש כבר טיפס מניין הקורבנות ל-59. "מגיפת האבולה פושטת בדרום המדינה והביאה להידבקותם של 80 בני אדם", אמר סקובה קייטה, האחראי על מניעת מחלות במשרד הבריאות במדינה. "עד שימצאו חיסון למחלה, כל שנותר לעשות הוא לבודד את החולים ולקוות שלא ידבקו בה אנשים נוספים", הסביר.

עוד ידיעות מהעולם:
אוסטרליה: ”שברי המטוס” שהתגלו הם ריכוזי אצות
סוכל ניסיון התנקשות ברמטכ"ל צבא מצרים בסיני
פריז: "צעקו לי יהודי מלוכלך, והיכו אותי בפנים"

המקרה הראשון שבו התגלה הנגיף במדינה היה ב-9 בפברואר, ומאז הוא התפשט במהירות. "אנחנו בהלם, אנו נלחמים במגיפה בכל האמצעים שיש ברשותנו. זה קשה, אך נגיע לשם", אמר קייטה. הווירוס חשוך המרפא מועבר במגע ישיר עם דם, זיעה וצואה, על ידי מגע מיני או על ידי נגיעה בגופה נגועה. הוא גורם לחום גבוה, כאבי שרירים, חולשה, קיא ושלשול ובמקרים אחרים אף עלול להשבית איברים חיוניים בגוף ולגרום לדימום בלתי נשלט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלול להשבית איברים חיוניים בגוף ולגרום לדימום בלתי נשלט. הווירוס דרך עדשת מיקרוסקופ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, לא קיימים טיפול או דרך להתחסן מפניו. לארגון ידוע על חמישה זנים של הווירוס - שלושה מהם מסוכנים ביותר ובעלי שיעורי תמותה של עד 90%. הארגון "רופאים ללא גבולות" הודיע שיתגבר את הצוות הרפואי הנמצא במדינה, שבה 24 אנשי צוות, בהם רופאים, אנשי סיעוד ומומחי היגיינה ותברואה. בנוסף, הארגון הקים יחידות בידוד עבור חולים מאובחנים והוא מחפש אזרחים נוספים שבאו במגע עם החולים.

"מבני הבידוד הללו הם חיוניים כדי למנוע את התפשטות המחלה המידבקת הזאת" , אמרה היועצת הרפואית של הארגון, אסתר סטרק. בימים הקרובים ישלח הארגון קרוב ל-33 טונות של תרופות, מבני בידוד וציוד תברואה באמצעות שני מטוסים שיגיעו מבלגיה וצרפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ליבריה השכנה נמצאת בסכנת הידבקות משמעותית"

הוירוס נקרא על שמו של נהר קטן ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו בה התגלתה לראשונה המחלה בשנת 1976. בשנת 2007 הרג הוירוס 37 בני אדם באוגנדה ו-170 נוספים בצפון המדינה בשנת 2000. לפי נתוני האו"ם - מתוך 1,850 בני אדם שאובחנו במחלה מאז גילויה, 1,200 מצאו את מותם. המחקרים מורים על כך שהוירוס מתרבה במהירות ומחסל את אפשרות מערכת החיסון להילחם בו. נקודת האור האבסורדית בכל העניין היא שבשל המהירות בה הוא הורג את הנדבקים בו, נמנעת התפשטותו בקנה מידה קטסטרופלי.

רופא במדינה אמר כי ליבריה, הגובלת בגינאה בדרום, נמצאת בסיכון משמעותי מחדירת המחלה לתחומה. "ישנו סיכוי של 90% שנראה את המקרים הללו בצפון ליבריה היות ו-80 אחוז מהסחורות בשוק הליברי מגיעות מגינאה" - כך אמר הרופא שבחר להישאר בעילום שם. לטענתו, הנשק הכי טוב כרגע הוא בידוד החולים וקבורה יסודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully