וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע רביעי

17.7.2013 / 9:00

בסוף השבוע הרביעי תוכלו כבר להגיד שילדתן לפני חודש. מי היה מאמין. אז למה לצפות השבוע?

מבחינת רצף התפתחות השבוע הרביעי לא מאוד שונה מהשבוע השלישי, אם כי אל תנסו להניח שהתינוק שלכם כבר נכנס לשגרה. הדברים עדיין משתנים על בסיס יומי, אבל בהחלט כדאי כבר לסגל סדר יום (שכיבה על הבטן בשעות הערות, משחק, טיול, אמבטיה וכו'). זה יעזור גם לכם.

בשבוע הרביעי לחייו התינוק שלכם כבר מצליח יותר ויותר למקד את מבטו באובייקטים ולעקוב אחריהם במבטו. אתם יכולים להזיז לנגד עיניי התינוק חפץ (לאט!) ולראות איך עיניו זזות ובוודאי גם תבחינו שהוא מתמקד בכם.

אל תתייחסו לקולות שהתינוק משמיע בביטול – זו הדרך שלו להתבטא (מלבד בכי) וזוהי גם ראשיתה של שפה. זה ישמח אותו אם תשיבו לו בקולות (עדיפות לצלילים גבוהים), חיוך ודיבור תינוקי. גם אם הוא לא רואה אתכם בחדר המשיכו לדבר אליו, לשיר או כל דבר אחר. יש מי ששומע.

בשלב הזה תינוקות מתעניינים יותר ויותר בפרצופים ובנוסף לתמונות של צורות בצבעים מנוגדים (כמו פסים ומשבצות) ניתן לשים מולם גם ספרים ותמונות עם צילומים של פרצופי תינוקות שעשויים לרתק אותם.

גיל חודש הוא גיל טוב לשלוף את "האוניברסיטה" שבטח קיבלתם במתנה. אל תתלו יותר מדי צעצועים כדי לא להעמיס על התינוק גירויים וצפו בתגובתו. אם הוא מתחיל לבכות או מגלה חוסר נחת יכול להיות ששעת המשחק הספיקה לו עכשיו והוא רוצה לנוח.

אם טרם יצאתם אם התינוק החוצה ומזג האוויר נעים, טיול יומי בעגלה באוויר הצח בהחלט יכול לתרום גם לאם וגם לתינוק. תנו לו ליהנות מ"המוביילים של הטבע" (עצים, עלים, עננים, קולות) וזיכרו להלביש אותו בשתי שכבות ובשכבה שלישית אם חורף. קחו תמיד גרביים בתיק, כפות רגליהם של תינוקות נוטות להתקרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully