וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע שני

25.6.2013 / 22:47

השבוע הראשון עם כל ההתרגשות, הקשיים, ההורמונים והבגדים הזעירים חלף ועכשיו מתחיל השבוע השני בחייו של הפיצי. זה מה שעובר עליו

השבוע הראשון כל אם (ואב) מבינים שהחיים השתנו ומתחילים להסתגל לטיפול בתינוק, לנוכחותו, להנקה או להאכלה ולשעות שינה פחותות. גם התינוק עובר תהליך התאקלמות בעולם, ומבלה את רוב זמנו בשינה ואכילה, אך מיום ליום נשאר ער קצת יותר בין המעברים. זהו השלב בו רוב התינוקות מגלים שנחמד להם יותר כשמרימים אותם, מחזיקים אותם, מחבקים אותם, מעסים אותם ומדברים אליהם. הם צודקים. אחרי כל כך הרבה זמן ברחם המוגן העולם בחוץ מרגיש קר ומנוכר.
אפשר להיעזר במנשא (בשלב זה מנשא בד גמיש) כדי להשאיר אותם צמודים לגוף, ומעורסלים. כך הם ירגישו את חום הגוף שלכם אבל ידיכם יהיו משוחררות לפעילות נוספת. המשיכו לטפל בטבור של התינוק על פי ההוראות שקיבלתם עד לנפילתו שמתרחשת עד גיל 4 שבועות.

החושים של התינוק ממשיכים להתפתח וגם חוש הריח פעיל. תינוקות מזהים את ריחו של חלב האם ואת זה הספיציפי של חלב אמם. כנראה שזהו אינסטינקט הישרדותי כי כך הם מוצאים את דרכם לפטמה. כשהתינוק שלכם רעב הוא יתחיל לעשות סימני מציצה עם הפה וזה הסימן עבורכם שהגיעה שעת הארוחה. עוד ארוחה, אחת מיני רבות בכל יום ויום. עלייה במשקל היא מה שחשוב בשלב זה ותינוקות אוכלים בדרך כלל במרווחים קטנים ויש לאפשר להם זאת. כדאי ליצור עבור התינוק סביבה נעימה ורגועה, אבל לא צריך שקט מוחלט. כשהוא היה מכווצ'ץ' בתוך הרחם היה די רועש שם ודווקא רעשים מונוטוניים יוכלו לגרום לו להרגיש נינוח יותר. אגב נראה שהוא רגיש יותר לקולות גבוהים (כמו של אימהות) יותר מאשר לקולות נמוכים (כשל אבות).

הראייה של התינוק מתפתחת גם היא ומחקרים מראים שתינוקות בשלב זה מעדיפים להתבונן בדברים עם קונטרסט ברור. זו הסיבה שבהתחלה כדאי לשים להם ספרי בד, תמונות, מוביילים בצבעי שחור-לבן ואחר כך בשחור-לבן-אדום. בכל מקרה, פנים אנושיות ובייחוד הפנים של מי שמטפל בהם הם עדיין אובייקט ההתבוננות המועדף.

בנוסף לרפלקס ההנקה לתינוקות רכים יש רפלקסים נוספים כמו רפלקס הבהלה ורפלקס האחיזה. אם תגישו לו אצבע או כל דבר אחר הוא יאחוז בהם חזק בכף ידו בחוזקה ולא ישחרר.

זכרו שתינוקות יש להשכיב לישון על הגב, אבל בשעות הערות ועם השגחה בלבד יש להתחיל להשכיב אותם על הבטן. הם לא יאהבו את זה בהתחלה כי זה קשה להם אבל האימון הכרחי להתפתחות תקינה וגם דקה ואחר כך דקות ספורות יעשו את העבודה.

אם מזג האוויר מאפשר (ובישראל הוא בדרך כלל מאפשר) צאו עם התינוק לטיול באוויר הפתוח (מומלץ לא ללכת אתו לקניון, למקומות הומי אנשים או לגני ילדים). זה זמן טוב לשינוי אווירה והאוויר הצח מועיל לכולם.

משחקים ויצירות לגילאי 0-3 חודשים

  • עוד באותו נושא:
  • תינוקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully