וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע ראשון

24.6.2013 / 23:25

אחרי כ-40 שבועות ברחם, התינוק שלכם בחוץ והגיע הזמן להתחיל לספור שוב מאפס. אז מה צפוי לעבור התינוק מדי שבוע וחודש? מתחילים עם שבוע מספר 1

שבוע ראשון

אחרי הלידה ובימים הראשונים לחייו התינוק עשוי להישאר מקומט ומכווצ'ץ'. זה בסדר נוכח המצב הרחמי בו היה מכורבל ותהליך הלידה המפרך שעבר גם עליו. ייתכן גם שהגפיים שלו לא יגיעו לידי מתיחה מלאה. זה טבעי זמני.
בימיהם הראשונים תינוקות מבלים 90% מזמנם בשינה ועיניהם עצומות רוב הזמן. הם זקוקים לאכול לעיתים קרובות וגם תחלופת החיתולים גבוהה. חיתולים רטובים וחיתולים עם צואה הם גם בקרה על כך שהם אוכלים ומעכלים את המזון וחס וחלילה לא מתייבשים.
בשבוע הראשון יש לשים לב שהתינוק לא מפתח צהבת – תופעה שכיחה בקרב יילודים שהטיפול בה פשוט והיא עלולה להתפתח סמוך ליום השני-שלישי לחייהם. אם צבע עורו של התינוק מצהיב או שנראה לכם ש"הלבן" באישונים צהוב יש לגשת לרופא ילדים לבדיקה והערכה.

תינוקות בני יומם אינם זקוקים לאמבטיה מדי יום, אך שימו לב לנקות את אזור הטבור, הישבן, הפנים והצוואר. זה טבעי שעורם יהיה יבש ויתקלף ויכולה להופיע גם קשקשת ופצעונים. בגלל התנוחה ברחם והסביבה בה התפתחו בבטן, תינוקות רבים מרגישים רגועים ובטוחים יותר כשעוטפים אותם בשמיכה הדוקה (אך לא מדי). העטיפה מסייעת להם גם לשמור על חום גוף משום שוויסות החום העצמי שלהם עוד לא פעיל.

תינוקות רכים רואים רק מטווח קצר מאוד ולכן חשוב להסתכל עליהם מקרוב כבר מהיום הראשון להיוולדם. למעשה, וכנראה לא במקרה, בתחילת חייהם הם רואים רק את פניו של האדם שמחזיק אותם. כל שאר הדברים נראים להם מטושטשים למרות שהם מבחינים במקור אור ובתזוזה. בהתחלה הם לא ייצרו קשר עין ויפנו מבטם בייחוד לקו השיער, לגבות ולפה שזז. מחקרים מראים שתינוקות בני יומם מעדיפים להתבונן בפנים אנושיות יותר מאשר כל דבר אחר. הם לומדים מהר מאוד לזהות את קולה של אמם (יש הטוענים שהם מזהים אותו כבר מהבטן) ושמיעת הקול עוזרת להם להירגע ומעניקה להם ביטחון. רצוי לדבר אל התינוק כבר מההתחלה ומומלץ להרימו ולחבקו כדי שירגיש חום גוף, קרבה פיזית וביטחון שיש מי שקשוב לו, דואג ונענה לבכיו.

משחקים ויצירות לגילאי 0-3 חודשים

  • עוד באותו נושא:
  • תינוקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully