וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאללה, זוז כבר!

מירב דוסטר

25.6.2013 / 23:14

איך מקדמים את הצירים באמצעים טבעיים כשהתאריך כבר חלף ואת כבר מוכנה ללדת, ומה ההבדל בין זירוז לידה להשראת לידה

כשהספירה לאחור מתחילה את מבינה שהתאריך המשוער שפעם נראה כל כך רחוק הולך ומתקרב בצעדי ענק. ואז מגיע היום ואת מתכוננת, מקננת ועוד יום עבר ועוד אחד וזה כבר קצת מורט עצבים. אחרי תקופת זמן קצרה, שמרגישה לך כמו נצח, הגניקולוג שלך מתחיל לעשות רעשים של פיטוצין ואת מבינה שהעובר הזה חייב להתחיל להזיז את עצמו מאזור הנוחות שלו ויפה שעה אחת קודם.

אם לא תכננת לך לידה בדרך הטבע, אז פיטוצין (ולחלופין: פקיעת קרומי השפיר, בלון, סטריפינג או החדרת פרוסטגלנדינים) עשויים להיות התשובה לזירוז הלידה. אך אם בכל זאת את רוצה "נטורל", ולא ניכרים בך סימני לידה, הכנו עבורך רשימה שיכולה לעזור לך ולבוטן להגיע לרגע המיוחל.

ראשית כדאי להבחין בין זירוז לידה לבין השראת לידה. זירוז לידה נעשה כשכבר החל תהליך לידה טבעי אך הוא אינו מתקדם או מספיק אפקטיבי ויש צורך לקדם אותו. השראת לידה נעשית כשאין כלל סימני לידה ומסיבה רפואית או כרונולוגית, מועד הלידה אינו יכול להידחות עוד.

סקס סקס סקס – זוהי המלצתם של רוב הרופאים, המיילדות ובעיקר בני הזוג שלכן. בנוזל הזרע קיים חומר במינון נמוך בשם פרוסטגלנדין, המסייע לרכך את צוואר הרחם. בנוסף, בזמן האורגזמה משתחרר הורמון ידידותי המכונה אוקסיטוצין, המייצר התכווצויות ברחם ויכול לגרום לגירוי רחמי. אמנם מחקרים לא הוכיחו באופן גורף כי סקס אכן מזרז לידה, אבל הוא גם לא מזיק, וזאת בהנחה שלא הייתה ירידת מים ואין דימום, כיוון שאז יכול להיווצר זיהום. מה גם שאת עשויה ליהנות מזה וגם הפרטנר שלך.

עיסוי פטמות – עיסוי הנמשך בין 10-20 דקות אמור לגרום לשחרור ההורמון אוקסיטוצין וליצור התכווצויות ברחם. למרות המונח "עיסוי" לא מדובר במשהו נעים במיוחד, והשיטה הזו תעיק במיוחד על מי שיש לה רגישות יתר בפטמות.

רפלקסולוגיה – שיטה אלטרנטיבית שבה המטפל לוחץ בכף הרגל על נקודות שמייצרות גירוי במערכת ההורמונלית, ובכך מסייע לקדם את הצירים. מדובר לרוב בטיפול נעים ומרגיע, אך הלחיצות בכף הרגל אינן שקולות ללחיצת כפתור ולעיתים יידרשו מספר טיפולים לשם כך. ניתן גם לשלב טיפול בהומיאופתיה, שיאצו ועוד.

שמן קיק - שמן המופק מזרעי צמח הקיקיון ונודע בסגולותיו הרפואיות הרבות, מהקלה על כאבים ועד כמסייע לטיפול בנשירת שיער. בליעת שמן קיק היא אחת השיטות עתיקות היומין לקרב את הלידה. המינון הוא שתי כפות בכוס שתייה (מומלץ לערבב עם מיץ לימון או תפוזים, טעמו לא ערב לחיך). יש להמתין מספר שעות ואם לא מסתמן שינוי אפשר ליטול מנה נוספת. שמן הקיק מייצר תנועת מעיים שיכולה לגרום להתכווצויות ברחם, אך יש להיזהר עם המינונים ולהיוועץ ברופא לפני שנוטלים ממנו.

הליכות ותנועה – טיול רגלי עושה נעים לראש, לנפש, וגם לגוף. התנועה עוזרת לעובר להתברג בצוואר הרחם, ובכך לייצר לחץ ולקדם את הצירים. כמובן שאין צורך לצאת לטרק, בהחלט לא כדאי להגיע לחדר לידה מותשת ובאפיסת כוחות.

בכל מקרה, הרגע המיוחל בוא יבוא, חשוב להיות מודעת למה שמתרחש בגופך, להיות עם אצבע על הדופק, ולפעמים פשוט מומלץ להתאזר בסבלנות.

** רשימה זו אינה באה להחליף ייעוץ רפואי

  • עוד באותו נושא:
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully