וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מטפלים בתפרחת חיתולים?

ד"ר דורון כרמי

3.2.2011 / 13:50

אם לא תטפלו בזה, זה יילך ויחמיר עד למצב של שלפוחיות ואפילו כיבים ודימום בעור. תפרחת חיתולים - אל תעצמו עיניים

תפרחת חיתולים הינה תגובה אלרגית לחומר ממנו עשוי החיתול או תגובה להפרשות השונות, המתבטאת במעין פריחה המופיעה באזור החיתול, בדרך כלל בשיפולי הבטן, ירכיים, אברי המין והישבן.

מצג עיקרי שמחקה תפרחת חיתולים הוא אסתמה של העור (אטופיק דרמטיטיס) המתבטאת גם היא בפריחה, אך תהיה גם באזורים העמוקים יותר ותתבטא גם בחלקים אחרים של הגוף.

- מי סובל מהתופעה? תינוקות מגיל 0 ועד הגיל שבו נגמלים מחיתולים. קרוב ל- 50% מהתינוקות יסבלו מהתופעה לפחות פעם אחת, כאשר יש ילדים בעלי נטייה חזקה יותר מאחרים לפתח תפרחת חיתולים והם עלולים לסבול מכך לעיתים קרובות יותר.

- איך ניתן למנוע את התופעה? חשוב להחליף חיתולים בתדירות גבוהה כדי למנוע רטיבות עד כמה שניתן ובמיוחד אצל ילדים הסובלים משלשול.

טיפול

- איך מטפלים? כדאי להתחיל טיפול ברגע שמזהים את התפרחת, שכן, תוך 24-48 שעות על התפרחת מתפתחת פטריה מסוג "קנדידה" שצומחת בתנאי רטיבות וחודרת לעור. הטיפול הוא פשוט: מורחים על אזורי התפרחת משחה המכילה את שני המרכיבים המטפלים גם בפריחה וגם בפטריה. מאחר שמדובר בתהליך אלרגי דלקתי המשחות השונות מכילות גם סטרואידים וגם חומר נוגד פטריות. אם לא מטפלים, התהליך הולך ומחמיר עד כדי שלפוחיות ואפילו כיבים ודימום בעור.

- כדאי לשים לב: אם ילד מטופל באנטיביוטיקה, רצוי להקפיד לטפל בתופעה מיד עם ניצניה הראשונים, שכן אנטיביוטיקה פוגעת גם בחיידקים הטובים, מה שמאפשר פריחה מהירה יותר של פטריות באזורים הלחים. לכן חשוב גם להחליף חיתולים בתדירות גבוהה יותר בזמן זה.

ד"ר דורון כרמי הוא רופא ילדים ומומחה לאנדוקרינולוגיה

  • עוד באותו נושא:
  • Baby

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully