וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטות ועדת גרמן - מה זה בעצם אומר?

מערכת וואלה

30.6.2014 / 11:52

בשבוע שעבר הכריזה שרת הבריאות על רפורמות דרמטיות במערכת הבריאות. מה הוחלט ואיך זה נוגע לכל אחד מאתנו? מדריך לקורא המבולבל

גרמן הודיעה: לא יהיה שר"פ בבתי החולים הציבוריים. מור שאולי
גרמן הודיעה: לא יהיה שר"פ בבתי החולים הציבוריים/מור שאולי

בשבוע שעבר הכריזה שרת הבריאות יעל גרמן על רפורמות דרמטיות במערכת הבריאות, לאחר ש"וועדת גרמן", שבחנה במשך שנה מגוון נושאים, סיימה להכין את מסקנותיה. אז מה הוחלט ואיך זה נוגע לכל אחד מאתנו?

ביטול השר"פ
ההחלטה הדרמטית שאותה בחרה גרמן להציג ראשונה היא ביטול השר"פ - שירות רפואה פרטי - בבתי החולים הציבוריים. כלומר בבתי החולים הציבוריים לא ניתן יהיה יותר לקבוע תור פרטי. עד היום בתי החולים ביססו חלק גדול מתקציביהם על התשלומים שהגיעו מהתורים הפרטיים האלה, וגרמן הסבירה מה תהיה החלופה מעכשיו: במקום שהחולים ישלמו מכיסיהם, המדינה תממן את כל הפעילות של בית החולים.

איך זה משפיע עלינו? כאשר אין שר"פ, כל החולים שווים. כולם מקבלים תור בסדר הוגן, וכולם מקבלים את אותו היחס. הזרמת כספים ציבוריים למערכת הבריאות הציבורית תסייע בשמירה על רופאים מנוסים ובכירים בערכת, ובמניעת מעבר שלהם לבתי החולים הפרטיים. בקיצור, שיפור משמעותי של מערכת הבריאות הציבורית.

קיצור תורים
אבל אם כבר מדברים על שיפור מערכת הבריאות הציבורית - ידוע לכל מי שניסה אי פעם לקבוע תור שזו אחת החולשות הגדולות שלה. החלטה דרמטית נוספת של הוועדה היא שלא נצטרך להמשיך לחכות שנים לתור. המדינה תקצה מיליארד שקלים לקיצור תורים במערכת הבריאות, כולל העסקה של רופאים בשעות נוספות. הגיע הזמן, לא?

כפל ביטוחי
נושא ביטוחי הבריאות וכמה בדיוק אנחנו משלמים עליהם היה אחד הנושאים החמים שהוועדה עסקה בהם. ומה שהוחלט הוא להפריד את השב"ן (שירותי בריאות נוספים) לרבדים, כך שכל אחד יוכל לדעת על מה הוא משלם. אזרחים רבים משלמים כיום כפל ביטוחים, שכן הם משלמים פעמיים - פעם לשב"ן ופעם לחברת הביטוח. לפי ההמלצה תוקם מערכת ממוחשבת שבה כל אחד יוכל להשוות בין הביטוחים, וכך ידע להשוות בין הביטוחים השונים.

עד היום חוסר הידיעה הזה גרם לתשלום מיותר על ביטוח כפול. כעת, לאחר שכל אחד יוכל לדעת מה בדיוק כוללים הביטוחים שלו,הוא יוכל לרכוש ביטוח מצומצם אשר ייתן כיסוי לבחירת מנתח וחוות דעת שנייה בלבד.

תיירות מרפא
נושא נוסף עליו הוחלט הוא כי משרד הבריאות יגביר את הפיקוח על תיירות המרפא. גרמן הסבירה כי מהיום "תיירות המרפא תבוא לשרת את האזרחים ולא תהיה על חשבונם". הוועדה החליטה להטיל מסים על תיירות המרפא, שיופנו גם הם לטובת קיצור התורים.

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת AIG

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully