וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חשוב לבחור רופא מנתח?

מערכת וואלה

17.6.2014 / 9:13

כישורים מקצועיים, כימיה או אפילו גישה לילדים - יש המון סיבות לכך שאדם רוצה לבחור בעצמו את המנתח שלו. כך תדאגו שהבחירה תישאר בידיכם

אילוסטרציה. ShutterStock
חשוב לוודא שפוליסת הבריאות כוללת אפשרות לבחירת כל רופא/ShutterStock

לא נעים לחשוב על מצב שבו ניאלץ לעבור ניתוח (טפו טפו חמסה חמסה!). רובנו הרי בריאים ושמחים, ומה לזה ולנו. חוץ מזה, אנחנו מבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי, ואולי גם בביטוח פרטי, אז אנחנו מכוסים לא?

אז זהו שלא. כלומר כן, אבל גם לא. תלוי למה אתם קוראים מכוסים. אם למשל אתם רוצים לבחור את המנתח בעצמכם, ממש לא בטוח שאתם מכוסים, גם אם אתם חושבים שכן. המצב הוא כזה: כיום רק בעלי ביטוחים משלימים ופרטיים יכולים לבחור את הרופא המנתח, וגם זה לא בטוח (על כך בהמשך).

המצב הזה כנראה ממש לא תקין, ולראייה - ועדה בראשותה של שרת הבריאות יעל גרמן, שדנה בשורת רפורמות שאמורות להפוך את מערכת הבריאות ליעילה יותר עבור כלל התושבים, מתעתדת לדון גם בסוגיית זכות החולה לבחור את הרופא המנתח.

לפי הצעה שעלתה בוועדה, יגובש מוצר ביטוחי חדש (ממלכתי או פרטי) נפרד מסל הבריאות ומהביטוחים המשלימים והפרטיים, שיבטח רק את נושא בחירת המנתח. כך לא יהיה צורך לשלם פרמיה יקרה על ביטוח רחב יותר. הרעיון שעומד מאחורי ההצעה הוא הבנת החשיבות של בחירת הרופא על ידי החולה, גם בתי החולים הציבוריים.

למה בעצם חשוב לבחור מנתח?

"בחירה עצמית של הרופא היא קריטית", מסבירה קרן קובלינסקי לוי, חתמת ראשית אגף בריאות ב-AIG. "כאשר אדם צריך לעבור ניתוח הוא רוצה שהמנתח הטוב ביותר בתחומו ינתח אותו, בטח כאשר מדובר בניתוחים שאינם שכיחים או כאלה שהם יותר מסוכנים מאחרים".

אבל לא רק הפן המקצועי משחק תפקיד, כפי שמסבירה קרן. "לפעמים גם בניתוחים הפשוטים ביותר החולה מעוניין לבחור בעצמו את הרופא מסיבות שונות. למשל, הכימיה איתו. ישנם מטופלים שחשובה להן מאוד האינטראקציה עם הרופא, והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בילדים".

כך תדאגו שהבחירה תישאר בידיכם

אוקי, אז הבנו למה וכמה זה חשוב. ועכשיו, על מנת להבטיח שבמקרה הצורך תוכלו לבחור בעצמכם את הרופא שינתח אתכם, חשוב לשים לב לפרטים הקטנים שבפוליסת הביטוח שתרכשו. חוסר תשומת לב עלול להביא למצב אבסורדי בו אדם המבוטח בביטוח משלים ובפוליסה פרטית, עדיין נאלץ לשלם על הניתוח בעצמו, אם הרופא שבחר לא נמצא בהסדרים שבפוליסות שלו.

במקרה זה, מסבירה קובלינסקי-לוי, חברות הביטוח ישלמו רק את המחיר שהיו משלמות לרופא הסדר שלהן - מחיר שבדרך כלל יהיה נמוך מהמחיר בפועל. כך המבוטח ימצא את עצמו משלים את העלויות מכיסו הפרטי.

לכן, חשוב לוודא שהפוליסה כוללת אפשרות לבחירת כל רופא, שההחזר בגין הניתוח הולם את הצורך והעלות הריאלית של המנתח הרצוי ושתקופת האכשרה לפני הניתוח סבירה, כי לעולם אין לדעת מה יקרה לנו מחר. כמו לפני רכישת כל מוצר אחר - חשוב להשוות בין החברות השונות, לקרוא את האותיות הקטנות, ובכל מקרה - להשתדל להישאר בריאים ושמחים.

עוד בנושא:
דילמות בתחום השתלת איברים
כל מה שרציתם לדעת על השתלות בישראל
כך תבחרו ביטוח בריאות משלים ותחסכו כסף

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully