וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו ביטוח בריאות משלים ותחסכו כסף

שולמית אביצור, מערכת וואלה

25.5.2014 / 12:02

ביטוח בריאות מצומצם חדש מאפשר לכם להשלים את הפיצוי שלא מתקבל מביטוחי קופות החולים מבלי לשלם פעמיים. כך תבחרו את הביטוח הנכון והמשתלם בעבורכם

ביטוח בריאות. ShutterStock
אל תזרקו כסף לפח/ShutterStock

מצב ביטוחי הבריאות בישראל כיום גורם לכך שמרבית האנשים משלמים הרבה יותר מדי כסף. למעשה, רוב המבוטחים ממש "זורקים לפח" כ-2500 שקלים בשנה. ולמה זה קורה? פשוט כי המבוטחים משלמים על ביטוח בריאות פעמיים, ומקבלים בחזרה תמורה אחת בלבד.

כל מה שאתם צריכים לדעת על כפל ביטוחי

המצב הזה קורה בגלל מבנה ביטוחי הבריאות הישראלי, שמורכב משלוש רמות: ביטוח בריאות ממלכתי, המכסה את כלל האזרחים, ביטוח משלים של קופות החולים (הנקרא שב"ן – שירותי בריאות נוספים) וביטוח בריאות פרטי.
ביטוחי הבריאות הממלכתיים והמשלימים הם מצוינים, אבל אינם מכסים כל תרחיש. אדם המעוניין להיות מכוסה לגמרי, ירכוש, בנוסף לביטוח השב"ן, גם ביטוח פרטי. מאחר שמרבית פוליסות הבריאות הפרטיות כבר כוללות בתוכן את ההטבות הניתנות במסגרת השב"ן, יוצא שהצרכן משלם על אותו השירות פעמיים. בעוד הוא משלם פעמיים, הפיצוי יינתן רק פעם אחת, מאחר שמערכת הבריאות מאפשרת לנצל רק הטבת ביטוח אחת לכיסוי הליך רפואי.

שרת הבריאות, יעל גרמן, הבינה שיש בעיה, והקימה ועדה בנושא שהמליצה לשנות את שוק ביטוחי הבריאות הפרטיים, בכדי שהאזרחים לא ישלמו כספים מיותרים. הוועדה טרם פרסמה את המלצותיה.

מוצר ביטוחי בשם "משלים שב"ן" כבר קיים בשוק, והוא מהווה פתרון נהדר - נועד רק להשלמת הכיסוי שלא התקבל מביטוח השב"ן. המוצר הזה חוסך לצרכן כ-2500 שקלים בשנה.

מה כולל הביטוח שלי?

את התשובה לשאלה הזאת מסתבר שרוב הציבור הישראלי אינו יודע. מסקר גיאוקרטוגרפיה שנערך לאחרונה, עולה כי רק כ-44% מהמבוטחים בביטוח שב"ן של קופות החולים או בביטוח פרטי, יודעים מה כוללים הביטוחים הרפואיים שלהם ובאילו מקרים הם מכוסים.

כאמור, עד היום חוסר הידיעה הזה גרם לתשלום מיותר על ביטוח כפול. הביטוח המצומצם החדש, ה"משלים שב"ן", משלים את הפיצוי שלא מתקבל מביטוחי השב"ן, וכולל בין היתר תשלום עבור תרופות שאינן בסל ובחירת מנתחים שאינם בהסכם עם קופות החולים

למה כדאי לשים לב בבחירת ביטוח משלים שב"ן?

ביטוחי השב"ן מכסים את רוב המקרים הרפואיים. לכן, בבחירת ביטוח משלים שב"ן, חשוב להתייחס למאפיינים הייחודיים שאינם מכוסים על ידי השב"ן, ולוודא שיינתן עבורם הפיצוי הגבוה ביותר. אחד הנושאים החשובים הוא בחירת הרופא המנתח. רוב חברות הביטוח עובדות עם רשימת רופאים סגורה ממנה יכול המבוטח לבחור. אך מהו הפתרון למצב בו תיתקלו בבעיה רפואית שלגביה לא מופיע רופא ברשימה? תשלמו לו מכיסכם או שתוותרו עליו? למניעת מצב כזה, מומלץ לבחור בחברת ביטוח שאינה מגבילה את בחירת הרופא מתוך רשימה, אלא מאפשרת בחירת רופא באופן חופשי.

נושאים חשובים נוספים שיש לוודא שמכוסים הם טיפולים מחליפי ניתוח, התייעצויות לפני ניתוח, פיצוי כספי על השתלות איברים, החזר כספי עבור השגחה, שיקום והחלמה לאחר ניתוח קשה וכיסוי לתרופות שאינן בסל התרופות. וכמובן, אחד הפרמטרים החשובים ביותר, הוא המחיר. בדקו מי נותן לכם את המחיר המשתלם ביותר ביחס לתמורה. הרי התוכניות הללו נועדו מראש כדי לחסוך לכם כסף, והשוואה פשוטה תיתן לכם את האפשרות לחסוך כמה שיותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully