וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתעוררו, אתם משלמים פעמיים

שולמית אביצור

21.5.2014 / 9:10

שלוש תכונות מאפיינות את הישראלי המצוי: הוא קולני, הוא חם והוא לא אוהב להיות פראייר. אז למה הוא משלם פעמיים על אותו השירות אבל מקבל רק תמורה אחת? אם גם אתם מבוטחים בביטוח בריאות פרטי - הכתבה הזאת בשבילכם

כסף, שטרות, מטבע. ShutterStock
מצב ביטוחי הבריאות גורם לכך שרוב האנשים משלמים יותר מדי כסף/ShutterStock

מה הייתם עושים עם 2,500 שקלים נוספים בשנה? לפטופ חדש, חופשה חלומית, חיסכון לעתיד? רוב האנשים בכלל לא ישאלו את עצמם את השאלה הזאת, כי רוב האנשים לא יודעים שפעולה פשוטה וקצרה, שנמצאת לגמרי בשליטתם, יכולה לתת להם את הכסף הזה.

מצב ביטוחי הבריאות בישראל כיום גורם לכך שמרבית האנשים משלמים יותר מדי כסף. כמה כסף? ניחשתם נכון, כ-2500 שקלים יותר מדי בשנה. הבזבוז המיותר הזה קורה מסיבה פשוטה ומאוד מרגיזה: אחוז ניכר מהישראלים משלם על ביטוח בריאות פעמיים, אך במקרה של אירוע ביטוחי הוא מקבל בחזרה פיצוי או כיסוי כאילו שילם רק פעם אחת.

נשמע מסובך? בואו נעשה סדר בדברים. שוק ביטוחי הבריאות בישראל מורכב משלוש רמות:

• ביטוח בריאות ממלכתי, המכסה את כלל האזרחים

• ביטוח משלים של קופות החולים (הנקרא שב"ן – שירותי בריאות נוספים)

• ביטוח בריאות פרטי

ישראלים רבים מבוטחים היום גם בביטוח שב"ן וגם בביטוח פרטי, מתוך הרצון - הנכון והצודק בהחלט - להיות מכוסים מכל הצדדים. הבעיה במצב הזה, שאותה רוב הציבור אינו מכיר (ולכן אינו קונה את הלפטופ החדש, החופשה החלומית או החיסכון לעתיד), היא שפוליסות הבריאות הפרטיות כבר כוללות בתוכן את רוב הכיסויים הניתנים במסגרת ביטוחי השב"ן, ולכן הכיסויים האלה למעשה משולמים פעמיים. ובעוד שהצרכן משלם פעמיים, הוא מפוצה רק פעם אחת, מאחר שניתן לנצל רק הטבת ביטוח אחת לכיסוי הליך רפואי (למרות זאת הביטוח הפרטי אינו מיותר, ועל כך נרחיב עוד רגע).

56% מהאנשים לא יודעים מה הביטוח שלהם כולל

מה זה בדיוק אומר? נניח שאדם חלה (לא עלינו, טפו!) ונדרש לעבור ניתוח. גם אם אותו אדם בוטח בשב"ן ובביטוח פרטי, בדרך כלל או שקופת החולים תשלם עבור הניתוח או חברת הביטוח, רק אחד מהשניים. אז למה בעצם הוא משלם גם על הביטוח השני? התשובה הפשוטה היא שהוא פשוט לא יודע.

מסקר גיאוקרטוגרפיה שנערך עבור חברת הביטוח AIG עלה כי 56% מהציבור הישראלי כלל אינו יודע מה כולל הביטוח שרכש, אך ממשיך לשלם עליו בכל זאת.

עכשיו תשאלו את עצמכם - האם הייתם משלמים פעמיים על ביטוח רכב? מובן שלא. סביר מאוד להניח שאם הייתם יודעים מה כולל הביטוח שלכם ומה התמורה שתקבלו בעת הצורך, לא הייתם בוחרים לשלם פעמיים גם על ביטוח בריאות.

כאמור, ביטוח פרטי הוא לא ביטוח מיותר גם כשקיים ביטוח שב"ן, וניתן לתבוע את שני הביטוחים במקרים מסוימים. כאשר מבוטח תובע את ביטוח השב"ן וזה מספק לו כיסוי חלקי, ניתן לתבוע גם את הביטוח הפרטי על החלק שלא שולם. ושוב, נשאלת השאלה - אם הביטוח הפרטי משלם רק חלק, למה לשלם על ביטוח שלם? בדיוק בשביל הבעיה הזאת גובש מוצר שנקרא ביטוח משלים שב"ן - ביטוח פרטי צר שנועד רק להשלמת הכיסוי שלא התקבל מביטוח השב"ן, ועולה הרבה פחות. כמה פחות? נכון, כ-2500 שקלים פחות.

בכתבה הבאה נסקור את סוגי ביטוחי המשלים שב"ן השונים שהשוק מציע על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם. בינתיים, חשבו מה תעשו עם כל הכסף שתחסכו, ורק בריאות!

הכתבה הוכנה בשיתוף חברת AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully